Verwarming / Kachel wordt niet warm

Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Verwarming / Kachel wordt niet warm

Bericht door PieterZoe »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

@ Crxtreem Misschien is de volgende informatie nog behulpzaam. In deze nazomer-periode is de automatische klimaatinstelling van de Zoe niet altijd effectief. Dat heeft met het volgende te maken:
In deze periode is de cabine-temperatuur overdag al snel rond de 21e graden. Het kan een paar graden warmer of kouder zijn maar veel scheelt het niet. De klimaatinstallatie (warmtepomp) van de Zoe kan niet tegelijkertijd drogen en verwarmen. De warmtepom draait namelijk óf de ene kant uit (koelen) óf de andere kant uit (verwarmen). Dus als het binnen iets onder de 21 graden is (zeg 15-20 graden) en je schakelt de automatisch klimaatregeling in (knopje op afstandbediening of via de app) dan zal de warmtepomp een beetje gaan verwarmen met als doel de cabine op 21 graden te brengen. Dat beetje warmte is niet genoeg om te ontwasemen. Mocht de aanvangstemperartuur in de cabine net iets boven de 21 graden zijn geweest, dan gaat de warmtepomp dus een beetje koelen. Ook dat is dan niet genoeg (in 15 min) om de cabine te ontwasemen. Combineren (verwarmen en drogen) kan de warmtepomp helaas niet

Het kan natuurlijk zijn dat je te weinig koelvloeistof in het systeem hebt (de oude Zoe - Q210 - had notoire last van een slechte afdichting in het airco-systeem) maar het had dus ook gelegen kunnen hebben aan de buitentemperatuur op die dag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Crxtreem
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 mar 2018 12:32
Actief als: particulier

Re: Verwarming / Kachel wordt niet warm

Bericht door Crxtreem »

Vanmorgen weer niet echt het gevoel dat de gewenste temperatuur bereikt wordt in de Zoe.
Bij het instappen was het denk ik 8 graden.

De kachel staat op 21 maar tijdens het rijden voel je wat warmte uit de ventilatieroosters als je je hand er voor houd.
Het is in de auto dan niet echt koud maar zeker ook geen 21 graden.
Als ik hem hoger zet hoor ik ook geen extra ventilatie.
Pas als ik hem op max zet gaat hij wat harder blazen, maar ook nog niet op vol vermogen.

Is dat omdat het een warmtepomp is?

Ik heb ook als je op max drukt voor de voorruit hij ook niet op vol.
Pas als ik mijn ventilator op max draai blaast hij ook op vol.
Renault Zoe Bose Q90 Juli 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 20
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Verwarming / Kachel wordt niet warm

Bericht door zoe2goe »

Het is nu eenmaal geen ICE met een >70% warmteoverschot; het ligt niet aan de warmtepomp als systeemkeuze.

In CanZE kun je zien dat de interieurtemperatuur maar langzaam verandert. Clima systeem is een balans van warmte (koude) toevoer en ventilatie, lees inname van (nu koude) buitenlucht. Mijn echtgenote gaat ook altijd op alle knopjes drukken en draait naar MIN als ze het warm heeft en MAX als ze het koud heeft. Dan gaat het dus nooit goed komen. Ik vind zelf de "Auto" stand wel prettig werken met niet te veel te snelle verandering. Ontwaseming werkt prima.

Overigens, het is met dit weer wel aan te raden om vóór vertrek op te warmen (ook voor de range). Ik prefereer zelf de methode met de sleutelhanger omdat die "volle bak" gaat ipv met de timer, die het rustiger aan doet. De auto is dan comfortabel met wegrijden en er is geen energie uit de batterij gebruikt. Ik denk dat dat een fiks deel van je klachten uit de wereld helpt.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Verwarming / Kachel wordt niet warm

Bericht door Hachy »

@Crxtreem ik had exact ditzelfde, je krijgt wel een beetje lafjes wat circulatie maar geen flinke luchtstroom en ook absoluut niet heet genoeg, eerder lauw/koud. Bij mij was dit eerst de afdichting, en een jaar later een defecte temperatuursensor. Is uitstekend (onder garantie) verholpen door Bochane Arnhem.

Segerink en Wolbers konden het issue niet vinden en wilden me honderden euro's berekenen voor het opnieuw vullen met vele liters airco vloeistof voor een auto die nog geen 2 jaar oud was. De kachel hoort het < 2 jr gewoon prima te doen zou je zeggen. En dan nog brachten ze het als 'mogelijke' oplossing. Nee, daar ga ik niet meer naartoe.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Scho
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 okt 2018 12:02
Actief als: particulier

Re: Verwarming / Kachel wordt niet warm

Bericht door Scho »

Helaas mijn nieuwe Zoe heeft ook dit probleem,morgen maar naar de garage .
Net 1 dag oud en nu al defecte verwarming

Zijn er al oplossingen voor ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Verwarming / Kachel wordt niet warm

Bericht door PieterZoe »

bij een gloednieuwe auto is de kans zeer klein dat de vloeistof op is. Waarschijnlijk iets in de software. Dealer kan het diagnosticeren

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Scho
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 okt 2018 12:02
Actief als: particulier

Re: Verwarming / Kachel wordt niet warm

Bericht door Scho »

Ik ga morgen baar de dealer,en deze moeten het maar oplossen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TimV
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 okt 2019 02:22
Actief als: particulier

Re: Verwarming / Kachel wordt niet warm

Bericht door TimV »

Verwarming heeft de 1ste 8 maanden nooit gewerkt. Altijd liggen bibberen in de auto van de kou. MET dragen van winterjas.

Na een biljoen aan software updates is het ietsje beter. Maar nog steeds niet aangenaam. Het bibberen is minder. En heel soms wordt het echt warm in de auto dat je de verwarming lager moet zetten omdat het te warm wordt met jas aan. Het kan wel werken. Maar het wil niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Verwarming / Kachel wordt niet warm

Bericht door Hachy »

Waarom heb je dat 8 maanden geaccepteerd?
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PIPOOO
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 154
Lid geworden op: 27 feb 2005 13:02
Actief als: particulier
Locatie: NOORD-HOLLAND

Re: Verwarming / Kachel wordt niet warm

Bericht door PIPOOO »

Hachy schreef: 24 feb 2020 17:23 Waarom heb je dat 8 maanden geaccepteerd?
Ik denk dat Timv net als ik al vele malen bij de dealer zijn geweest om het op te laten lossen. Ze kunnen het gewoonweg niet oplossen!! Ze houden je aan het lijntje met het hervullen van het systeem € 200,-- en tientallen updates. Buiten dit heb ik nog vele andere gebreken die door Renault niet opgelost worden. Je wordt er gewoon moedeloos van. Voor mij geen ZOE meer.

Grt. Bert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Verwarming / Kachel wordt niet warm

Bericht door OlafH »

Wellichtheb je pech met je dealer. Ik heb nog nooit iets gehad wat niet snel en adequaat is opgelost.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PIPOOO
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 154
Lid geworden op: 27 feb 2005 13:02
Actief als: particulier
Locatie: NOORD-HOLLAND

Re: Verwarming / Kachel wordt niet warm

Bericht door PIPOOO »

PIPOOO schreef: 03 apr 2020 15:38
Hachy schreef: 24 feb 2020 17:23 Waarom heb je dat 8 maanden geaccepteerd?
Ik denk dat Timv net als ik al vele malen bij de dealer zijn geweest om het op te laten lossen. Ze kunnen het gewoonweg niet oplossen!! Ze houden je aan het lijntje met het hervullen van het systeem € 200,-- en tientallen updates. Buiten dit heb ik nog vele andere gebreken die door Renault niet opgelost worden. Je wordt er gewoon moedeloos van. Voor mij geen ZOE meer.

Grt. Bert.
De ZOE gaat er uit. Vorige week en deze week heeft de auto bij de dealer gestaan. Beeldscherm liep vast. De kachel voldoet volgens de dealer en Renault NL aan de specificaties met als opmerking jammer dat de auto niet aan uw verwachtingen voldoet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht