Het inloggen met email adres ipv gebruikersnaam is weer mogelijk.


Deze mededeling is wegklikbaar rechtsboven dit mededelingenblok

carburateur

Gebruikersavatar

maestro12
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 335
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: carburateur

Bericht door maestro12 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

probeer het weer met de oude condensator, doet hij het weer (een beetje dan) dan zal de nieuwe niet de goede waarde hebben.
Als je het pedaal helemaal volgas houdt blijft hij dan lopen, of alleen met pompen?
Als het alleen met pompen lukt dan blijft hij lopen op de acceleratiepomp en staat waarschijnlijk het vlotter niveau nog steeds te laag.
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links




Topic author
marcel1301
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 aug 2017 21:01
Actief als: particulier

Re: carburateur

Bericht door marcel1301 »

Ik heb nu een nieuwe condensator van hetzelfde type geplaatst. Hij slaat nog steeds totaal niet aan.
Het enige wat ik op dit moment kan doen is de vlotter nog iets verder verbuigen, momenteel behoorlijk grieperig dus dit stel ik nog even uit.
Waar ik eerder trouwens nog tegenaan liep is dat ik de mengbuis niet uit kan schroeven, het draad lijkt dolgedraaid.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links




Topic author
marcel1301
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 aug 2017 21:01
Actief als: particulier

Re: carburateur

Bericht door marcel1301 »

Heel erg ziek geweest maar weer opgeknapt.
Ik heb de vlotter nog verder bijgebogen en nu staat het benzineniveau zo'n beetje tot aan de sproeier.
Het is nu zo dat de auto loopt met contant gas geven, dus dat intensieve pompen is minder nodig maar als ik nu het pedaal rustig ingetrapt houd dan blijft hij lopen, wel onregelmatig, dit moet ik opvangen met mijn voet.
Ik heb hem op deze manier een tijd laten draaien, zolang dat er geen damp meer uit de uitlaat kwam, even aardig warm dus, en zo min mogelijk toeren.
Zo gauw ik het pedaal loslaat slaat hij weer af.
Wat verder opvalt is dat je wat bij moet trappen een geluid hoort, klinkt een beetje als mis-fire, verder moeilijk te omschrijven, enizinds een sis maar scherp en kort, het is wel het geluid van iets wat niet goed staat afgesteld. Maar wat moet ik nu afstellen vraag ik me af.
Verder vraag ik me af hoe de brandstof vanuit de vlotterkamer wordt opgenomen, ik heb nooit veel begrepen van carburateurs en de werking ervan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gebruikersavatar

maestro12
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 335
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: carburateur

Bericht door maestro12 »

Kijk er komt een beetje schot in de zaak, ik haal nu even een eerder stukje aan over het afstellen van de stationair mengsel regelschroef, ik denk dat je daarmee nog verbetering mee kunt halen.
Eerst stel je de stationair aanslag schroef (of als je wilt zet de gaskabel strakker) dusdanig hoog dat de motor blijft lopen, daarna zou je dus de staionair mengsel regel schroef open moeten draaien totdat het geheel goed blijft lopen regelmatig blijft lopen, vervolgens de aanslag schroef weer terug draaien tot een acceptabel toerental, daarna kun je nogmaals de mengselregelschroef verder open draaien totdat de motor regelmatig loopt.
Controleer hoeveel slagen uit dat is (dat is dus maximale waarde), aan de hand hiervan kan je dus weer een 'gemiddelde' stand herleiden zoals hieronder beschreven.
maestro12 schreef:De stationairmengsel regelschroef.
Begin met 2 slagen opendraaien vanaf volledig dicht en probeer te starten, herhaal dit net zolang het toerental constant/regelmatig is (dus iedere keer een slag verder open) draai hem daarna dicht totdat het het toerental onregelmatig wordt.
Het gemiddelde tussen de maximale stand en de minimale stand zou (redelijk) moeten kloppen.
(dus b.v. 5 slagen open blijft goed lopen, 2,5 slag open begint weer te 'hobbelen', dan zou het resultaat dus 3,75 slag open zijn)
Overigens je weet ook zeker dat het ontstekingstijdstip correct is afgesteld, want een te laat/ veel te vroeg staande ontsteking geeft een beetje hetzelfde beeld.

p.s. Let op het verschil tussen stationair mengsel regelschroef en stationair aanslag schroef
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links




Topic author
marcel1301
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 aug 2017 21:01
Actief als: particulier

Re: carburateur

Bericht door marcel1301 »

De stationair aanslagschroef heb ik nog nooit verdraaid dus daar valt wellicht iets te winnen.
In de vraagbaak stond wel dat je na demontage vd carburateur deze kunt verstellen maar dit heb ik bewust nagelaten om te voorkomen dat alles verdraaid en ontregeld zo raken, de angst leefde dat ik dan nog verder van huis kon zijn.
Maar nu ga ik hiermee wel aan de slag.
Dank weer voor het meedenken en de uitkomst verschijnt hier weer op het forum

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links




Topic author
marcel1301
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 aug 2017 21:01
Actief als: particulier

Re: carburateur

Bericht door marcel1301 »

Ik heb de gaskabel strakker gezet, flink strakker.
de luchtschroef 2 slagen open, de benzineregelschroef ook 2 slagen open.
De auto slaat niet aan, de benzineregescroef uiteindelijk maximaal opengezet, zodat hij er net niet uitvalt maar niets.
Alleen als je benzine bovenin giet slaat hij meteen aan en als dit is verbrand gaat hij weer uit.
Het valt dus op dat de auto alleen start meteen nadat ik de carburateur uit elkaar heb gehad, dit is 2 keer gebeurd.
hoe zou dit nu mogelijk zijn...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gebruikersavatar

maestro12
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 335
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: carburateur

Bericht door maestro12 »

Als de carburateur voor de revisie altijd zijn werk goed gedaan heeft dan begint het toch te lijken op een montage probleem.
Alle pakkingen juist gemonteerd ?
Alle sproeiers weer op de juiste plaats en niet 'te vast' gedraaid ?
Je weet zeker dat alle andere randvoorwaarden goed zijn ?

Ik zou toch eens op zoek gaan naar een tweedehands exemplaar carburateur (waar niets aan veranderd/gereviseerd is) en deze zo monteren en dan zorgen dat de motor daar goed op loopt (randvoorwaarden uitsluiten), als dat helemaal klopt kun je eventueel onderdelen (sproeiers etc.) overzetten van de tweedehands naar het gereviseerde exemplaar, je kunt dan ook direct tellen hoeveel slagen de aanslagschroeven in-/uitgedraaid zijn en kijken hoe hoog het vlotter niveau hoort te staan.
De Solex 32 EISA, is niet alleen gebruikt op de r12, maar ook op de r15 en de Ford 1700, 2000, 2300 en 2600 motoren uit die tijd, dat maakt de zoektocht wellicht iets makkelijker.
Of je moet iemand vinden met specifieke kennis van een r12 carburateur en dat die eens langs komt om de boel na te kijken/af te stellen.
Op afstand houdt het voor mij nu een beetje op (ben natuurlijk wel benieuwd of het goed komt)
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links




Topic author
marcel1301
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 aug 2017 21:01
Actief als: particulier

Re: carburateur

Bericht door marcel1301 »

Ik ben inderdaad op zoek geweest naar een andere carburateur en gevonden ook.
Maar helaas heeft de verkoper een beroerte gehad en houdt dat even op.
Deze carburateur heb ik van dezelfde persoon gekocht, iemand met veel verstand van de Renault 12, en hij had dus twee carburateurs.
Hij had deze carburateur helemaal uitklaar gehad en schoon gemaakt.
Ik heb hem eerder nog gebeld met de problemen die ik heb en verteld wat ik allemaal vervangen heb.
Hij houdt het op een niet goed afgestelde ontsteking maar deze zou goed moeten staan want als je benzine bovenin gooit slaat hij meteen aan.
De carburateur die er op zat was ook een drama maar misschien moet ik toch eens proberen om onderdelen uit te wisselen.
Maar ik zal hem nog eens terug bellen, misschien is hij weer wat opgeknapt.
Maar ik zoek ook verder op R15 en de Fords.
Eerst heel erg dank voor het meedenken en de vorderingen zal ik hier weergeven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Plaats reactie