P0300 error Grand Scenic 2 2.0 16v aut

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie

Topic author
Bouke-gs
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 sep 2019 15:58
Actief als: particulier

P0300 error Grand Scenic 2 2.0 16v aut

Bericht door Bouke-gs »

Sinds enige tijd draait de motor niet helemaal lekker, Ik heb hem uitgelezen en daar kwam uit dat de bobine op cilinder 3 kapot was. Die heb ik vervangen en daarna waren de problemen weg. kort daarop begon de motor wat te horten/stoten en naar mijn idee ook minder vermogen. Daarop heb ik hem weer uitgelezen en nu kreeg ik het volgende:

P103 massa of volume Luchtstroom A circuit hoog, google verteld me dat dit de Luchtmassameter moet zijn. Omdat ik gisteren toch aan het sleutelen was en de boel open lag heb ik geprobeerd de LMM te vinden. Dat is niet gelukt, dus ik vraag me af of mijn auto een LMM heeft of alleen een MAP sensor?

Nadat ik alles weer heb ingebouwd is de P103 error weg en heb ik nu een P0300 melding. De motor draait wel soepeler, maar toch niet helemaal lekker. Met P0300 kun je eigenlijk ook net niks... heeft iemand hier al eens dezelfde melding gehad? of tips?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: P0300 error Grand Scenic 2 2.0 16v aut

Bericht door WillemS »

Een LMM (meet de hoeveelheid lucht) zit meestal tussen de gasklep en het luchtfilterhuis. Een MAP(meet het inlaatvcauum) zit tussen gasklep en motorblok.
Kontroleer de bougies, vernieuw ze anders, zit er geen vocht/olie in de bougieschacht, isolator goed schoon maken en bij montage een beetje siliconenvet in de opening van de bobine smeren.
succes, mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht