megane 1,5dtc zwarte rook bij gas geven
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 6
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15 mei 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
megane 1,5dtc zwarte rook bij gas geven
mijn renault megane 1,5 dtc rookt erg veel heb de egr klep schoon gemaakt maar rookt nog steeds is uitgelezen maar ze kunnen geen storing vinden ik denk zelf dat die lucht te kort komt kan iemand mij mischien vertellen wat het zou kunnen zijn b.v.d....jaap
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16680
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 09 mei 2025 21:21
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 6
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15 mei 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
ja oke daar was ik ook al bang voor ik ga zo en zo beginnen met de egr klep weer te demonteren en dan de turbopomp ik denk dat die ook wel verstopt zit egr klep ha ik al schoon gemaakt en leiding ook maar turbo nog niet daarna maar eens kijken naar de verstuivers want daar is er ook volgens mij ook 1 of twee van overleden maar ik hou je op de hoogte mocht je je nog iets te binnen schieten hoor ik dat graag van je in ieder geval bedankt voor je reactie en mocht je nog iets te binnen schieten hoor ik het graag...gr jaap
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 6
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15 mei 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
nou heb de hele boel schoon gemaakt maar nog steeds de zelfde rook de turbo zag er goed uit egr klep zag er ook nog goed uit kan een auto zo roken als er verstuivers kapot zijn ???hij trekt voor geen meter en veel rook ook luchtfilter schoon hij gaf van de week wel een storing injectie defect dus nou mischien weet iemand hier iets van ...gr jaaptrouwens hij rookt nu erger als vorige week..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 22 feb 2008
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
- Actief als: particulier
- Locatie: Kalslagen
Je kunt ook even een rondje rijden zonder de EGR-klep aangesloten en kijken hoe die dan rookt.
Vele TDI rijders zijn je voorgegaan in het afdoppen van deze klep.
Er kan een lampje gaan branden van de gloeispiraal of het milieu-lampje.
Vele TDI rijders zijn je voorgegaan in het afdoppen van deze klep.
Er kan een lampje gaan branden van de gloeispiraal of het milieu-lampje.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 6
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15 mei 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
kun je me mischien vertelen hoe ik dat moet doen daar heb ik dus geen ervaring mee heb al op internet gekeken maar kan er niets over vinden ...gr jaap
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 22 feb 2008
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
- Actief als: particulier
- Locatie: Kalslagen
Ik weet niet waar je de EGR bij de Megane kunt vinden, wellicht dat Mechanic dit weet?
Als je hem hebt gevonden kun je de EGR buitensluiten door het losnemen van de stekker. Let wel: je moet wel zeker zijn dat hij dan in gesloten toestand blijft staan en niet is vastgekoekt in open stand. De motor vervuilt gigantisch door die EGR en vervuilt kleppen, verstuivers, variabele schoepen en katalysator.
Op ProblemCar kun je lezen over de Laguna DCI's zonder EGR: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=74678
In post #17 vind je een handleiding voor het vinden van de EGR, alleen dat is een 1.9 DCI.
Als je hem hebt gevonden kun je de EGR buitensluiten door het losnemen van de stekker. Let wel: je moet wel zeker zijn dat hij dan in gesloten toestand blijft staan en niet is vastgekoekt in open stand. De motor vervuilt gigantisch door die EGR en vervuilt kleppen, verstuivers, variabele schoepen en katalysator.
Op ProblemCar kun je lezen over de Laguna DCI's zonder EGR: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=74678
In post #17 vind je een handleiding voor het vinden van de EGR, alleen dat is een 1.9 DCI.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 6
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15 mei 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
de egr heb ik er al afgehad en schoon gemaakt ik weet dus wel waar die zit maar hoe je hem kunt afsluiten dat is voor mij een vraag ..gr jaap
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 22 feb 2008
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
- Actief als: particulier
- Locatie: Kalslagen
Zie hier enkele websites:
Algemene informatie: http://wiki.tdiclub.nl/EGR
Specifiek met plaatjes: http://www.home.zonnet.nl/leeoscar/egr_afdoppen.htm
En met de benodigdheden en kosten: http://www.xius.be/index.php?option=com ... &Itemid=58
Voor een Renault diesel zal denk ik ongeveer hetzelfde gelden als voor een Volkswagen diesel.
Algemene informatie: http://wiki.tdiclub.nl/EGR
Specifiek met plaatjes: http://www.home.zonnet.nl/leeoscar/egr_afdoppen.htm
En met de benodigdheden en kosten: http://www.xius.be/index.php?option=com ... &Itemid=58
Voor een Renault diesel zal denk ik ongeveer hetzelfde gelden als voor een Volkswagen diesel.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 mei 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Roden
Ik was afgelopen weekend in de Ardennen opeens al m'n vermogen kwijt. Plankgas nog ongeveer 2000 toeren en veel, heel veel rookontwikkeling... Ik heb de EGR-klep laten vervangen en alles werkt weer naar behoren. Afdoppen begin ik niet aan trouwens. Volgens mij reduceert een EGR-klep de NOx uitstoot én schijnt het ook van invloed te zijn op de temperatuur van de motor (duurt langer voordat deze warm is, alleen geeft het instrumentarium dat niet aan). Een verstopte klep schijnt sneller voor te komen bij de zuinige dieselaars (zoals ik)...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 6
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15 mei 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
oh die van mij rookt niet zo erg meer maar als ik het dan zo lees dan kan het best eens kunnen dat bij mij ook de klep zijn tijd heeft gehad. want ik heb nu de steker eraf gehaalt en dan rookt die bijna niet meer.dus maar eens een nieuwe erop zetten je weet het maar nooit....gr jaap
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 22 feb 2008
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
- Actief als: particulier
- Locatie: Kalslagen
Je kunt de zaak inderdaad weer eens goed schoonmaken, maar het probleem zal dan weer langzaam terugkomen heb ik het idee.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 02 jun 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Deventer
Beluister de verstuivers ook even. Met een schroevendraaier of stetoscoop tegen de hoge druk leidingen tegen de verstuivers aan. Het moet zachtjes brommen, hoor je een tonk-tonk-tonk dan is het niet goed en moeten je verstuivers gereviseerd worden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 535 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 84 Weergaves
-
Laatste bericht door FritzTheCat
-
- 1 Reacties
- 595 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 9 Reacties
- 948 Weergaves
-
Laatste bericht door Ayka
-
- 8 Reacties
- 450 Weergaves
-
Laatste bericht door nikk
-
- 0 Reacties
- 204 Weergaves
-
Laatste bericht door Levaneke
-
- 0 Reacties
- 163 Weergaves
-
Laatste bericht door GT3NL