Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
We hebben sinds een maandje nu een renault grand espace 3.5 v6 uit 2005 en zijn er vandaag achter dat de koppakking kapot is. Garage vraagt zoch rond de €3000,- en ze vermoeden dat het de achterste kop is.
Is de pakking zelf ook te vervangen bijv door een beun de teun
De koppakking kan getest worden door de cylinderdruk te meten op alle cylinders, waar de pakking kapot is, gaat de druk ook niet meer kloppen, dan weet men tenminste welke niet dicht is.
Ontsteking uitschakelen, één voor één de ontstekingskaarsen verwijderen en een manograaf in de opening schroeven.
Startmotor laten draaien en de grafiek controleren.
Het kunnen ook beide pakkingen zijn en het is beter ze dan samen te vervangen.
Het is een beetje een ontwerpfout,de v4y motor in de Espace. De achterste kop zit zo dicht op het schutbord dat er koelproblemen zijn. De achterste kop is dan ook vaak de veroorzaker.
Elke goede garage/beun kan deze klus uitvoeren,het is echter een pittige ingreep.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Wie maakt er gebruik van de Mobilize app om slim te laden?
Deze app is gemaakt en gebaseerd op de Jedlix app. De Jedlix gebruiken wij al jaren om thuis slim te laden met de Tesla. Voor elke kWh slim geladen krijg je direct van Jedlix een kleine...
Hallo,
Ik wil de benzinepomp van mijn Modus 1.4 vervangen.
Die zit ingebouwd in de benzinetank. Inclusief benzinefilter.
Onder de achterbank zit een klepje. Doe je dat open dan heb je zicht op de grote dop van de pomp.
Kan de pomp door dit gat of...
Ik las in één van de facebookgroepen dat dealers de deurrubbers gratis kunnen vervangen voor betere tegen het windgeruis. Klopt dit? En zorgt het ook daadwerkelijk voor minder geruis?
Hallo,
Naar jaren met tevredenheid te hebben gereden in een Grand Scenic 1.4 Tce.
Heb ik deze ingeruild op een grand Scenic4 1.3 initiale.
Tot dusver bevalt de auto goed en rijd zeer fijn.
Alleen viel het me op dat de Multisense verlichting in de...
Onze Grand Scenic IV kraakt over drempels. Vaker bij koud weer. Vanaf nul optrekken resulteert soms in stuiteren van de banden voor. Ook hoor ik soms een bonk voor.
Bij een garage geweest. Die zeiden: veerpootlagers, maar hoeven niet vervangen...
Ik ben erg ontevreden met de achteruitrijcamera op mijn Megane e-tech. Slecht zicht, klein beeld en wordt snel vies. Is deze camera te vervangen voor een andere en aan te sluiten op het bestaande systeem?
Helaas is mijn veiligheidsgordel links voor van mijn Senic III uit 2011 afgekeurd.
Ik ben bezig geweest met het demonteren maar loop tegen een paar problemen aan. Tevens heb ik voor een tweedehands gordel gekeken en merk dat deze vaak...