Grand Scenic IV

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
verbaant
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 dec 2015 10:06
Actief als: particulier
Locatie: helmond

Grand Scenic IV

Bericht door verbaant »

Ik heb deze week een nieuwe Grand Scenic gekocht (140 EDC Blanc Nacre / Noir). Nu vind ik in het forum alhier erg weinig berichten over de Grand Scenic. Misschien leuk om eens te zien wie er allemaal een Grand Scenic IV hebben? Foto van die van ons moet je natuurlijk even tot half januari te goed houden!
Ik hoor graag de ervaringen van de forumleden, bijvoorbeeld in combinatie met een caravan er achter!
Grand Scenic 140 EDC GFP Bose Blanc Nacre/Noire MY2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 844
Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: Grand Scenic IV

Bericht door GTMart »

Welkom hier denk even zoeken er staat voldoende dacht ik.... wie is wel en niet tevreden met de Scenic IV is zo'n topic
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
verbaant
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 dec 2015 10:06
Actief als: particulier
Locatie: helmond

Re: Grand Scenic IV

Bericht door verbaant »

Dank je Mart...er staat inderdaad wel wat, hoor. Maar minder dan ik verwacht had, minder ook dan bijvoorbeeld over de Kadjar, mijn huidige auto.
Grand Scenic 140 EDC GFP Bose Blanc Nacre/Noire MY2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 844
Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: Grand Scenic IV

Bericht door GTMart »

Je kunt ook terecht op Scenic-forum.de
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
verbaant
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 dec 2015 10:06
Actief als: particulier
Locatie: helmond

Re: Grand Scenic IV

Bericht door verbaant »

Dank je voor de tip!
Grand Scenic 140 EDC GFP Bose Blanc Nacre/Noire MY2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



metalpe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 aug 2016 11:28
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic IV

Bericht door metalpe »

Mijn meest recente foto ;)
Zalige auto wel. Je gaat er veel plezier van hebben. Alleen uitkijken voor Mercedes sprinters. Die komen hard aan.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



metalpe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 aug 2016 11:28
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic IV

Bericht door metalpe »

verbaant schreef:Ik heb deze week een nieuwe Grand Scenic gekocht (140 EDC Blanc Nacre / Noir). Nu vind ik in het forum alhier erg weinig berichten over de Grand Scenic. Misschien leuk om eens te zien wie er allemaal een Grand Scenic IV hebben? Foto van die van ons moet je natuurlijk even tot half januari te goed houden!
Ik hoor graag de ervaringen van de forumleden, bijvoorbeeld in combinatie met een caravan er achter!
Onze is van feb 2019. Ik heb ook de 140edc, maar dan de automaat. Een caravan heb ik niet, maar we hebben met een dakkoffer en een vouwwagen erachter, 6 weken rondgetrokken (meer dan 5500km) door berg en dal, en dat trekt hij moeiteloos met een verbruik van 7,5l/100km.

Normaal gebruik (veel korte stukken) hier thuis is 6,6l/100km. Niet verkeerd voor een benzine. In kan maar 1 nadeel bedenken van deze auto, en dat is de grootte van de tank. Mijn vorige auto reed bijna 1000km met een tank, met deze ongeveer 600. Op vakantie dus nog minder. Knalirritant op vakantie, waar we echt super vaak moesten tanken.

Verder supercomfortabele reisauto met alle moderne snufjes erop en eraan. Ik ben er echt tevreden van.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
verbaant
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 dec 2015 10:06
Actief als: particulier
Locatie: helmond

Re: Grand Scenic IV

Bericht door verbaant »

Dank je Metalpe, mooie combinatie. Voor de caravan hadden we ook een Trigano vouwwagen (alpha). Jammer van het ‘kusje’ van de Mercedes Sprinter, maar dat zal wel weer goed komen, neem ik aan.
Grand Scenic 140 EDC GFP Bose Blanc Nacre/Noire MY2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



metalpe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 aug 2016 11:28
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic IV

Bericht door metalpe »

verbaant schreef:Dank je Metalpe, mooie combinatie. Voor de caravan hadden we ook een Trigano vouwwagen (alpha). Jammer van het ‘kusje’ van de Mercedes Sprinter, maar dat zal wel weer goed komen, neem ik aan.
Komt zeker goed ja.
Wij hebben ook wat getwijfeld tussen caravan of vouwwagen.
Toen hebben we een tweedehands cabanon mercury gekocht om eens te proberen. Direct verkocht, het jaar erna een splinternieuwe trigano Odyssee (snelklapper) gekocht. Past perfect bij onze manier van reizen. De stalling, geen extra peage, sneller rijden, apart slapen van de kids, meer kampeergevoel etc, gaven voor ons de doorslag om een VW te nemen ipv een caravan. Wordt enkel in de zomer gebruikt, in mooiweergebieden. We gaan wel altijd heel lang, maar trekken rond. De komende jaren zal't wel zo blijven, maar je weet nooit wat de toekomst brengt natuurlijk.

In het andere topic je auto gezien. Heel mooi, dat staat hem goed, dat wit met die velgen. Proficiat!!!

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gerbstar
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2018 13:03
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Grand Scenic IV

Bericht door Gerbstar »

Mijn Grand Scenic (140pk) trekt de caravan (1500 kg) perfect. Caravan ligt er ook erg mooi stabiel achter en dat was met vorige auto’s wel anders!
Paardentrailer (bijna 2000 kg) trekt ie ook prima, maar voor vlot optrekken moet je dan wel terugschakelen.
Super fijne reiswagen. Echter vanzelfsprekend niet snel op Duitse snelwegen.
Helaas is de software van Renault waardeloos. Voor ieder probleem dat de software oplost, komt er ergens anders weer een probleem voor terug.
Er zijn helaas heel veel kleine dingen aan te merken op de auto, maar zolang je je daar niet te druk over maakt is het gewoon een fijne auto.
FACA5832-4421-4CD3-ADB7-EC16E6A48690.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
verbaant
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 dec 2015 10:06
Actief als: particulier
Locatie: helmond

Re: Grand Scenic IV

Bericht door verbaant »

Goed om te lezen dat de combinatie met caravan prima is! Mooie combi ook met die Swift! Handgeschakeld of automaat? En zakt de auto ver in? Heb je ooit Mad veren overwogen? Ik vraag dat omdat ik dat bij de Kadjar wel heb gedaan.
Grand Scenic 140 EDC GFP Bose Blanc Nacre/Noire MY2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gerbstar
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2018 13:03
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Grand Scenic IV

Bericht door Gerbstar »

verbaant schreef:Goed om te lezen dat de combinatie met caravan prima is! Mooie combi ook met die Swift! Handgeschakeld of automaat? En zakt de auto ver in? Heb je ooit Mad veren overwogen? Ik vraag dat omdat ik dat bij de Kadjar wel heb gedaan.
Ik heb een handgeschakelde versie. Automaat is naar mijn mening alleen de meerprijs waard wanneer gecombineerd met adaptive cruise control. Helaas kon dat alleen in combinatie met een diesel. En dat was me de meerprijs echt niet waard.
Hulpveren zijn naar mijn mening niet nodig. Grand Scenic heeft gelukkig niet een hele grote oversteek, al had die van mij nog wel korter gemogen.
Optisch is het een mooie combi met de Swift, maar qua weggedrag beviel de Avento echt nog veel beter! Die lag echt als een huis achter de auto’s (en dan kan je echt heel hard)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Chrisje113
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 dec 2019 15:53
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic IV

Bericht door Chrisje113 »

verbaant schreef:Ik heb deze week een nieuwe Grand Scenic gekocht (140 EDC Blanc Nacre / Noir). Nu vind ik in het forum alhier erg weinig berichten over de Grand Scenic. Misschien leuk om eens te zien wie er allemaal een Grand Scenic IV hebben? Foto van die van ons moet je natuurlijk even tot half januari te goed houden!
Ik hoor graag de ervaringen van de forumleden, bijvoorbeeld in combinatie met een caravan er achter!
Ik heb nu net mijn 2e grand scenic gekregen(is nu 5maanden) hiervoor een grand scenic hybride gehad en deze reed heerlijk door de bergen met een caravan van 1500kg. Heb nu een diesel zonder hybride assistent en ben benieuwd hoe het dit jaar gaat.
Grand scenic IV cosmos blue 140pk diesel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



metalpe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 aug 2016 11:28
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic IV

Bericht door metalpe »

Gerbstar schreef:
verbaant schreef:Goed om te lezen dat de combinatie met caravan prima is! Mooie combi ook met die Swift! Handgeschakeld of automaat? En zakt de auto ver in? Heb je ooit Mad veren overwogen? Ik vraag dat omdat ik dat bij de Kadjar wel heb gedaan.
Ik heb een handgeschakelde versie. Automaat is naar mijn mening alleen de meerprijs waard wanneer gecombineerd met adaptive cruise control. Helaas kon dat alleen in combinatie met een diesel. En dat was me de meerprijs echt niet waard.
Hulpveren zijn naar mijn mening niet nodig. Grand Scenic heeft gelukkig niet een hele grote oversteek, al had die van mij nog wel korter gemogen.
Optisch is het een mooie combi met de Swift, maar qua weggedrag beviel de Avento echt nog veel beter! Die lag echt als een huis achter de auto’s (en dan kan je echt heel hard)
Als je veel file rijdt (vrouwtjes woonwerk) is een automaat toch erg handig vind ik.
Dat terzijde, tov mijn vorige auto (2013 Peugeot 5008), zakt de scenic toch best ver in met de vouwwagen of de boot erachter. Ik heb er geen hulpveren onder, maar vind hem wel ver inzakken. Ik weet niet of de kogeldruk bij een caravan veel hoger is, zo ja, zou ik het denk ik wel overwegen. Voor onze vouwwagen kan het zo, maar hij 'hangt' toch redelijk vind ik, puur op het oog. Ik merk het niet als ik rij.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



a3aan
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2019 23:02
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic IV

Bericht door a3aan »

Kocht in februari 2019 een Intense tweedehands (was van oktober 2018 met 3.000 km op de teller!) in wit nacre met zwart dak.
Zeer tevreden over dit model, maar wel even wennen aan de stoelen tov mijn vorige grand scenic III. Minpuntjes, al eerder genoemd: wel wat veel windruis bij bestuurdersportier (moet ik nog aan werken met klein flapje oid), ventilatieopening linksvoor bij bestuurder slecht te richten - altjd ('s zomers) koude lucht langs je linkerhand. Opgelost door klein plaatje plexiglas net achter het regelwieltje te plaatsen en 3: bij uitstappen zakt stoel door belasting van mijn bovenbeen op de hefarm telkens naar beneden. Dit opgelost door een oude zwarte bakelieten deurhandel aan te passen en met een schroef vast te zetten, zodanig, dat hij de hefarm in de neutrale stand fixeert. Nu zo'n 12.000 op de teller en nog steeds zeer tevreden, ofschoon verbruik (met die nieuwe motor met nissan techniek!) me toch iets tegenvalt. Top is de laadruimte, een plank van 2,50 meter past er zo in met de klep dicht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic IV

Bericht door VdmPeter »

Toevallig iemand een idee waar je deze set zou kunnen kopen voor het automatisch openen en sluiten van het kofferdeksel? Dat is de enige optie die ik toch wel een beetje mis op mijn wagen. Voor de rest ben ik nog steeds heel tevreden.

Het systeem dat ik bedoel kan je zien in onderstaande video. Ik heb deze sets al gevonden op aliexpress maar dan vooral voor de kadjar en koleos. Nog niet voor onze scenic's

Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



a3aan
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2019 23:02
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic IV

Bericht door a3aan »

Dat wil ik ook!!! Maar... Singapore is me een beetje te ver. Bovendien zag ik op de site, dat het ook daar wordt gemonteerd. Het is, lijkt me, niet een echt DHZ klusje. Vraag me trouwens af in hoeverre je de software moet aanpassen en of er een hele nieuwe AB voor nodig is, dan wel dat je een aparte AB hiervoor moet gebruiken, wat niet echt gebruiksvriendelijk zou zijn. Zou dit soms een Renault accessoire worden voor de 2020 uitvoering? En dan wel geschikt voor inbouw achteraf?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
verbaant
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 dec 2015 10:06
Actief als: particulier
Locatie: helmond

Re: Grand Scenic IV

Bericht door verbaant »

ik hoop dat dit beschikbaar komt! Is inderdaad iets dat best een beetje gemist wordt....
Grand Scenic 140 EDC GFP Bose Blanc Nacre/Noire MY2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic IV

Bericht door VdmPeter »

Volgens de info die ik al gevonden heb zouden deze sets volledig zelf in te bouwen zijn als je een beetje handig bent. In het pakket zitten alle benodigdheden. Dus ook de handleiding voor het betreffende model.
Daar zit ook de sturing in, bevestigingen, knoppen, elektrische veren, en alle cankabels die je gewoon zou moeten kunnen in de bestaande kabels tussenklikken. De module is zo geprogrammeerd dat je de huidige afstandsbediening kan gebruiken. Je dient daarvoor 3 keer te duwen op de open toets. Verder is er zelfs een mogelijkheid om een voetsensor bij te installeren zoals die beschikbaar is bij Peugeot. In dat geval is het voldoende dat de kaart in uw zakken steekt en je eventjes uw voet beweegt onder de achterbumper om de klep automatisch te laten openen. Her systeem vind ik knap en overweeg ik ernstig om in te bouwen vooral omdat het er degelijk uit ziet en volledig samenwerkt met het Renault systeem. Je kan de set al perfect aankopen voor de Kadjar en talrijke andere modellen op aliexpress. ik denk dat deze voor de scenic pas uit is en op termijn ook wel makkelijk zal te verkrijgen zijn via aliexpress bvb. Ik hoop het althans want het is echt wel een optie die ik mis op mijn zo uitgebreide IP versie. Vind het jammer dat je die optie zelfs niet werd aangeboden omdat deze toch wel heel praktisch is bij zo een grote achterklep. Ik volg het zeker op en mocht ik meer info vinden laat ik het zeker nog weten. Ik vrees dat we nog eventjes geduld zullen moeten hebben voor het vlot verkrijgbaar zal zijn.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic IV

Bericht door VdmPeter »

https://nl.aliexpress.com/item/Better-S ... autifyAB=0

Link voor de kadjar maar hier zie je al een beetje waaruit de set bestaat :D
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



a3aan
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2019 23:02
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic IV

Bericht door a3aan »

De set voor de Kadjar ben ik nog niet tegengekomen, maar vanuit Renault zelf wordt een complete beschrijving gegeven van zo'n systeem voor de Espace 5! Dit vernieuwde model (phase 2?) ben ik nog niet tegengelomen in de officiële Renault prijslijsten en denk, dat de corona crisis de introductie (deze zomer?) wat heeft opgehouden. Of de set op de Espace als losse en later in te bouwen systeem wordt aangeboden, dan wel als toebehoor, gemonteerd in de fabriek, is me nog niet duidelijk. Zouden er soms verschillende sets bestaan al naar gelang het gewicht van de achterklep? Kan me zomaar voorstellen, dat de klep van een Kadjer mogleijk wat lichter is dan de achterdeur van een Espace. Vanuit fabrieksstandpunt zou dit natuurlijk niet erg efficiënt zijn, maar je ziet wel vaker, dat de boekhouder het wint van de rationele techneut...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



a3aan
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2019 23:02
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic IV

Bericht door a3aan »

Interessant stukje over dit systeem voor de Kadjar 2016. Las ook, dat een 10% korting (en dan nog die coupons) bij aanschaf van 5 stuks of meer 10% bedraagt, franco huis aan één adres (uiteraard). We zouden bij voldoende interesse 5 packs kunnen aanschaffen en mogelijk centraal samen kunnen monteren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



a3aan
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2019 23:02
Actief als: particulier

Re: Grand Scenic IV

Bericht door a3aan »

Uit de zojuist gepubliceerde prijslijst van de nieuwe Espace blijkt, dat de 'handsfree achterklep' standaard op de Initiale Paris uitvoering is gemonteerd.
Dit zou kunnen betekenen, dat deze optie nier los verkrijgbaar is, maar het is goed mogelijk, dat er uitgeklede versies van de Espace komen, zoals een Bose of Intense versie, waarop de optie wel te kiezen is....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht