Espace V6 3.5 (2005) noodloop na starten / ESP/emissie/inspuiting

Gebruikersavatar

Topic author
dvdk
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 aug 2012 17:42
Actief als: particulier

Re: Espace V6 3.5 (2005) noodloop na starten / ESP/emissie/inspuiting

Bericht door dvdk »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Dank voor de verwijzing naar het genoemde draadje! Klinkt aannemelijk én inmiddels (ervaringsgewijs) bekend.

Gashuis is maand geleden door garage al gereinigd.
Nu week met meestal 1 à 2 startpogingen nodig (mét na eerste poging deur-open-dicht-hack, dat nog wel).
Ik heb de indruk dat hij wel makkelijker wil starten, bij huidige lagere buitentemperatuur klein tikje gas bijgeven en hij gaat bij eerste poging.
Bij warme motor gaat herstarten nu meestal bij eerste poging goed. Let wel: ik maak relatief veel korte ritten <30 min.
Het gaat zeker vooruit en durf te hopen dat het met verder inleren wellicht helemaal soepel zal gaan.
Toch eens kijken of ik die korte ritten (extra vervuiling gasklephuis denk ik dan) kan beperken....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Espace V6 3.5 (2005) noodloop na starten / ESP/emissie/inspuiting

Bericht door nikk »

Oud Cliootje oid erbij voor de korte ritten
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
dvdk
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 aug 2012 17:42
Actief als: particulier

Re: Espace V6 3.5 (2005) noodloop na starten / ESP/emissie/inspuiting

Bericht door dvdk »

[ Espace V6 3.5 (2005) aanhoudende startproblemen ]

Update.
Tussen nov'19 en begin feb'20 normaal kunnen rijden, met 2 à 3 startpogingen. Geen enkele klacht over motor, automaat, verbruik, geen foutmeldingen behalve vaste P0663 via ANWB dongel).

Begin deze maand valt motor bij inparkeren plots uit, wil écht niet meer starten.
Wegenwacht stelt dat bij startpoging injectoren niks doen alsof start afgebroken wordt.
Foutmelding 'onsamenhangend signaal' (code even niet bij de hand)
Na half uur nw. startpoging: motor slaat aan, en na seconde weer af.
Na veel lezen en nadenken: zou het de krukassensor zijn? (Nokkenassensor was in sep.19 al vervangen, 1 vd 2)

Vandaag auto bij garage opgehaald, krukassensor vervangen en auto start herhaaldelijk in één keer. Voor het eerst sinds sep.19, halleluja.

Maar.
Stationair is erg onrustig (toerental pendelt/dieselt?' en schokt licht tussen 600-700, zelf gemeten). Garage stelde dit ook vast bij eerste start na vervanging krukassensor..
en uit het niets: "Controleer emissie" en "Controleer inspuiting". (verschenen ook in sep'19)
Vanavond 45 min. snelwegrit gemaakt (dus accu weer vol, motor op bedrijfstemperatuur gebracht), geen verbetering.

In welke hoek moet ik dit zoeken of is dit onwennige verkering tussen de ECU, nokassensoren en nieuwe krukassensor?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

c7rl
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 69
Lid geworden op: 10 dec 2013 21:52
Actief als: particulier

Re: Espace V6 3.5 (2005) noodloop na starten / ESP/emissie/inspuiting

Bericht door c7rl »

Loopt hij op vijf cylinders oid? het gaat om Lucht, benzine , vonk dat moet goed gaan. Ergens valselucht aanzuigen ( o-ringen injectors of pakking inlaat) kan ook allerlei vreemde foutcodes opgeven zoals ESP storing !!
Waarom zeg ik dit? Ik heb dat gezeik ook gehad met mijn volvo v70 ,ook oa gasklephuis problemen, bobines en luchtmassa meters, bij mij waren het uiteindelijk de o ringen van injectors en inlaatspruitstuk pakking, makkelijk te checken met remmenreiniger geloof ik, als je dat spuit in de buurt van de o ring of pakking en de motor zakt in toeren dan weet je dat hij daar lucht aantrekt. Btw stroom eraf geweest oid moet gasklephuis opnieuw worden ingeleerd wellicht? Vervangen sensors zou ik nu even niet meer doen.
Renault grande espace IV Phase II initiale 3.5 V6 2006 100% dealer onderhouden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Espace V6 3.5 (2005) noodloop na starten / ESP/emissie/inspuiting

Bericht door WillemS »

Inplaats van Remmenreiniger gebruik ik liever een zeepsop oplossing..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
dvdk
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 aug 2012 17:42
Actief als: particulier

Re: Espace V6 3.5 (2005) noodloop na starten / ESP/emissie/inspuiting

Bericht door dvdk »

c7rl: Als motorisch leek denk ik: voor vervanging krukassensor liep motor zeer rustig, stille stationair.

Ik weet niet wat je bij een krukassensor vervanging allemaal uitbouwt maar ik denk dan dat gasklephuis, bobines, inlaatspruitstuk onaangeroerd blijven.
Zou het niet enorm vervuilde injectoren kunnen zijn door de zeer vele startpogingen tijdens de krukasstoring? Of toch iets inleren?
(Heb start-stop-start-5 min stationair gedaan)
Ik ben van plan komende tijd super98 te tanken (ik rijd weinig, E10 lang in tank/korte ritten zou vervuiling geven, lees ik) en injectorreiniger er in.

Ik zie vandaag op (teruggeplaatste) ANWB dongel P0345 nokkenassensor A cilinderrij 2, elektrische fout. Tóch de nog niet vervangen nokkenassensor?
Vaste melding P0663 in ANWB dongel is verdwenen, mogelijk door nieuwe krukassensor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

c7rl
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 69
Lid geworden op: 10 dec 2013 21:52
Actief als: particulier

Re: Espace V6 3.5 (2005) noodloop na starten / ESP/emissie/inspuiting

Bericht door c7rl »

dvdk schreef:c7rl: Als motorisch leek denk ik: voor vervanging krukassensor liep motor zeer rustig, stille stationair.

Ik weet niet wat je bij een krukassensor vervanging allemaal uitbouwt maar ik denk dan dat gasklephuis, bobines, inlaatspruitstuk onaangeroerd blijven.
Zou het niet enorm vervuilde injectoren kunnen zijn door de zeer vele startpogingen tijdens de krukasstoring? Of toch iets inleren?
(Heb start-stop-start-5 min stationair gedaan)
Ik ben van plan komende tijd super98 te tanken (ik rijd weinig, E10 lang in tank/korte ritten zou vervuiling geven, lees ik) en injectorreiniger er in.

Ik zie vandaag op (teruggeplaatste) ANWB dongel P0345 nokkenassensor A cilinderrij 2, elektrische fout. Tóch de nog niet vervangen nokkenassensor?
Vaste melding P0663 in ANWB dongel is verdwenen, mogelijk door nieuwe krukassensor.
Volgens mij heb jij vanaf het begin al problemen en heb je die sensor al eerder vervangen toch?

https://www.amtgarageforum.nl/renault/e ... -cookies=1

help-slecht-starten-espace-iv-3-5-v6-t23318.html

http://nl.vermin-club.org/p0345-obd-ii- ... ction-2566
Renault grande espace IV Phase II initiale 3.5 V6 2006 100% dealer onderhouden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
dvdk
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 aug 2012 17:42
Actief als: particulier

Re: Espace V6 3.5 (2005) noodloop na starten / ESP/emissie/inspuiting

Bericht door dvdk »

Klopt, maar niet bij garage uit AMT topic. Vervuiling sensor of corrosie bedrading ga ik (+laten) checken. Vermin-topic is erg verhelderend. Dank je.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
dvdk
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 aug 2012 17:42
Actief als: particulier

Re: Espace V6 3.5 (2005) noodloop na starten / ESP/emissie/inspuiting

Bericht door dvdk »

Vandaag zelf met net gekocht diagnosetool iCarsoft i907 Dacia/Renault gemeten. Haleluja !!!!

Sensorplug nokkenasbank2 lag los, garage opzettelijk gedaan (niet mij gemeld) om te kunnen starten. Aangesloten. Fout P0345 weg.
Allerlei wilde meldingen o.a. accuspanning. Hééé !! Acculader er op en alle meldingen blijvend weg. Behalve DF111, niet eerder gezien op andere diagnostische tools. (Car Scanner en EOBD Facile maar ook niet door garage)

DF111 Front Left Hand Door Optical Sensor Circuit Short Circuit to Earth. (Op Renault UK-forum door iemand gelinked aan niet starten)

Ik ruik een Smoking Gun. (die WillemS onbewust al veel eerder rook.....)
Verklaart voor mij heel veel: dit verhaal begon met herhaaldelijk leeglopende accu, lekstroom, dashboard vol meldingen etc.
Proefrit+aankoop aug'19 probleemloos bij heet droog weer, vorige eigenaar '2mnd vakantie-auto' Z-Frankrijk.
Eerste storingen sept'19 na aankoop tijdens rit in noodweer met hevige regen.
Mijn min of meer werkbare truc was: portier open/dicht grendel/ontgrendel. (soms meermalen om motor te 'mogen' laten aanslaan)
Hand-in-deurgreep om auto te ontgrendelen heeft bij mij nooit gewerkt.

Graag reactie op deze hypothese: kortsluiting massa portiersensor laat accu leeglopen, verstoort opheffen startonderbreking, verstoort keten van signaal nokkenas, krukas, lambda (die geeft melding I/M Readiness INC)?? Door aanwezigheid keycard in auto mag ik wel starten maar door onsamenhangend signaal nokkenas/krukas/lambda en restje startonderbreking wordt motor direct (1sec) weer uitgeschakeld.
Nokassensor 2 los laat wel in één keer starten maar stationair is dan rauw en bonkend. (warm stationair wordt iets stabieler na 3 flesjes injectorreiniger maar koud stationair bonkt/pendelt nog flink)

Kan kortsluiting naar massa op de portiersensor de smoking gun van dit slepende en kostbare verhaal zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

c7rl
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 69
Lid geworden op: 10 dec 2013 21:52
Actief als: particulier

Re: Espace V6 3.5 (2005) noodloop na starten / ESP/emissie/inspuiting

Bericht door c7rl »

dvdk schreef:
Ja natuurlijk niet zo moeilijk, de ECU krijgt daardoor geen goede (onsamenhanend implausible signaal) spanning en daardoor ook niet alle componenten (injectors etc) zou maar gauw het portier loshalen en kijken wat er aan de hand is . Begrijp ik nu dat het in je linker portier greep zit?
deze: https://www.degrootwebshop.nl/nl/produc ... -handsfree
controleer ook de kabel boom of deze niet ergens massa maakt aan carresorie, leuk klusje ;-)
Renault grande espace IV Phase II initiale 3.5 V6 2006 100% dealer onderhouden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

c7rl
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 69
Lid geworden op: 10 dec 2013 21:52
Actief als: particulier

Re: Espace V6 3.5 (2005) noodloop na starten / ESP/emissie/inspuiting

Bericht door c7rl »

Renault grande espace IV Phase II initiale 3.5 V6 2006 100% dealer onderhouden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Espace V6 3.5 (2005) noodloop na starten / ESP/emissie/inspuiting

Bericht door WillemS »

Leuk dat je mij noemt in je verhaal, ha, ha. Denk ook even aan de kabelbundel die tussen portier en deurstijl loopt, kan zomaar zijn dat er in de verbinding ooit vocht is gekomen in de stekker daar. Voorzichtig losmaken hoor de draden zijn heel dun.
Succes wens ik je toe.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
dvdk
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 aug 2012 17:42
Actief als: particulier

Re: Espace V6 3.5 (2005) noodloop na starten / ESP/emissie/inspuiting

Bericht door dvdk »

OK.
De afloop van dit verhaal........reeds door garage vervangen nokkenaspositiesensor bank 2 (front) vandaag zelf opnieuw vervangen.......en auto is 100%.
Om 11:00u kwam de post, om 16:00u stond er een deal/afspraak om ergens in Nederland een andere Grand Espace IV/II op te halen.

Moraal van dit verhaal: bij krukaspositiesensor-vervanging: die neemt volgens Nissan bij overlijden vaak ook nokkenaspositiesensor bank 2 (front) mee.

Ik heb al een plezierrondje gemaakt met mijn herboren Grand Espace. Start, zoemt en zoeft zoals bedoeld.
Iedereen hier bedankt voor het meedenken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Espace V6 3.5 (2005) noodloop na starten / ESP/emissie/inspuiting

Bericht door WillemS »

Jammer dat er geen antenne meer op de wagen zit dan kon je er een mooi vlaggetje aan bevestigen om te laten zien hoe blij je bent met de Esp4
Veel plezier ermee.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht