Noodloop Renault Master
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 15 dec 2023 10:50
- Actief als: particulier
Noodloop Renault Master
Goede morgen,
Onze Renault Master 3.3T 2.5dci 115 uit 2006 gaat regelmatig naar de "noodloop".
Het toerental blijft dan onder de 2000 rpm, helaas geen indicatie op het dashbord en soms lost het zich vanzelf op tijdens een rit.
De eerste keer uitlezen (zonder dat de noodloop in werking was) gaf geen fouten.
Kan er een foutcode gelezen worden als de noodloop wel actief is?
Dan zal ik mijn garage voorstellen on ritten te maken met de uitlezer aangesloten.
Vriendelijke groet,
Rob te Kulve.
Onze Renault Master 3.3T 2.5dci 115 uit 2006 gaat regelmatig naar de "noodloop".
Het toerental blijft dan onder de 2000 rpm, helaas geen indicatie op het dashbord en soms lost het zich vanzelf op tijdens een rit.
De eerste keer uitlezen (zonder dat de noodloop in werking was) gaf geen fouten.
Kan er een foutcode gelezen worden als de noodloop wel actief is?
Dan zal ik mijn garage voorstellen on ritten te maken met de uitlezer aangesloten.
Vriendelijke groet,
Rob te Kulve.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
- Actief als: particulier
Re: Noodloop Renault Master
En heb je van deze Master een onderhoudshistoriek , wie weet zijn er bepaalde componenten die aan het einde zitten van hun latijn oid ?
ik zeg maar wat : injectoren die al -tig jaar mee gaan ? ( +- 17 jaar in jouw geval )
ik zeg maar wat : injectoren die al -tig jaar mee gaan ? ( +- 17 jaar in jouw geval )
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 15 dec 2023 10:50
- Actief als: particulier
Re: Noodloop Renault Master
Wij hebben helaas geen onderhoud history van deze bus. Ook Renault garage kon geen history vinden.
Wat zou de volgende stap kunnen zijn?
Wat zou de volgende stap kunnen zijn?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 24 nov 2023 22:44
- Actief als: particulier
Re: Noodloop Renault Master
Kan vanalles zijn natuurlijk. Ik heb een Volvo gehad die in noodloop ging zonder storing, dat bleek een brandstofdrukregelaar te zijn.
Lastige is dat het bij gebrek aan codes altijd beetje een glazenbol projectje word, lekkende slang op de turbo, brandstofdruk, maf sensor op zn einde, een temperatuursensor die barft, het kan echt vanalles zijn
Lastige is dat het bij gebrek aan codes altijd beetje een glazenbol projectje word, lekkende slang op de turbo, brandstofdruk, maf sensor op zn einde, een temperatuursensor die barft, het kan echt vanalles zijn
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 15 dec 2023 10:50
- Actief als: particulier
Re: Noodloop Renault Master
Oke, dank voor het meedenken.
Zal dit ook met mijn vak garage delen.
Zal dit ook met mijn vak garage delen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
- Actief als: particulier
Re: Noodloop Renault Master
Je kan altijd al beginnen met kijken en voelen aan bepaalde leidingen /slangen en indien mogelijk bij draaiende motor. Het moet natuurlijk wel veilig blijven!
Maar in eerste instantie begin je met alleen kijken en voelen zonder draaiende motor. Ik lees bij oudere motoren vaak dat er barstjes/scheuren ontstaan en dat dit dan meestal 1 van de oorzaken van de problemen is.
Maar in eerste instantie begin je met alleen kijken en voelen zonder draaiende motor. Ik lees bij oudere motoren vaak dat er barstjes/scheuren ontstaan en dat dit dan meestal 1 van de oorzaken van de problemen is.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 15 dec 2023 10:50
- Actief als: particulier
Re: Noodloop Renault Master
Dankjewel voor de input.
Ik constateer een scheurtje in het filterhuis van de toevoerlucht en die ga ik met 2 componenten lijm repareren. Ook zie ik redelijk wat oliesporen bij 1 van 4 injectoren na het verwijderen van het filterhuis. Of is het een gloeispiraal waar je tegen aan kijkt.
Ik constateer een scheurtje in het filterhuis van de toevoerlucht en die ga ik met 2 componenten lijm repareren. Ook zie ik redelijk wat oliesporen bij 1 van 4 injectoren na het verwijderen van het filterhuis. Of is het een gloeispiraal waar je tegen aan kijkt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 49 Weergaves
-
Laatste bericht door mvc
-
- 0 Reacties
- 217 Weergaves
-
Laatste bericht door WalterFr
-
- 4 Reacties
- 430 Weergaves
-
Laatste bericht door Rambo Bowhunter
-
- 1 Reacties
- 105 Weergaves
-
Laatste bericht door arjene
-
- 0 Reacties
- 291 Weergaves
-
Laatste bericht door Natpak
-
- 3 Reacties
- 361 Weergaves
-
Laatste bericht door Tjabber
-
- 3 Reacties
- 350 Weergaves
-
Laatste bericht door dutchbert