ik kom er niet meer aan uit, iemand de gouden tip?
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 11 sep 2019 09:30
- Actief als: particulier
ik kom er niet meer aan uit, iemand de gouden tip?
Hallo allemaal,
via deze weg hoop ik de gouden tip te krijgen want ik kom er niet meer aan uit.
Renault Espace
2.0 16V
11-2002
het probleem is de volgende,
de auto rijdt en loopt als een zonnetje, maar soms treedt er een rot storing op waar ik niet meer aan uit kom en ik hoop op deze manier wat mensen te vinden die hier ervaring mee hebben en wellicht de gouden tip.
het probleem is als volgt, hij geeft weleens de melding ''inspuiting defect'' dit komt voorlopig alleen nog voor in zijn lage toeren en op binnenwegen! heb dit nog nooit op buitenwegen/snelweg gehad gelukkig. en het probleem doet zich niet iedere rit voor, soms kan ik 10 rondjes dorp rijden zonder problemen en de andere keer is achteruit het parkeervak uit al voldoende om de storing erin te gooien.
het is dan net of de cc geactiveerd wordt, de auto blijft als het ware duwen, zodra ik de koppeling intrap schieten de toeren omhoog en blijft hij op een bepaalt toerental hangen! ik zet dan de motor uit en start hem weer en dan kan ik weer verder.
ik heb de auto al tig keren laten uitlezen en iedere keer kwam hier gasklephuis uit, deze is dus ook vervangen. daarna ging t weer een tijdje goed, maar de storing is weer terug. inmiddels is het flexibel deel ook gescheurd geweest dus heb ik deze laten vervangen incl nieuwe kat. probleem is er nog steeds. de ene rit is er niks aan de hand, de andere rit doet hij het soms 2 a 3x.
gisteren heb ik de auto even warm gereden en eenmaal op temperatuur even lekker de toeren erin gegooid. wat me opviel is dat net voor het opschakelen van 3 naar 4 de motor even wat lichte haperingen maakt om het vervolgens weer goed te doen. gas reageerd overigens goed direct op de motor. vloeistoffen staan en blijven allemaal netjes op peil.
nu zit ik eraan te denken om te beginnen met het vervangen van het luchtfilter!!
is dit een begin of zeggen jullie het luchtfilter kan je uitsluiten? ik weet het namelijk niet meer maar ik ben de kosten en het uitlezen even beu, vandaar mijn vraag is er iemand met de gouden tip?
dank jullie wel alvast
via deze weg hoop ik de gouden tip te krijgen want ik kom er niet meer aan uit.
Renault Espace
2.0 16V
11-2002
het probleem is de volgende,
de auto rijdt en loopt als een zonnetje, maar soms treedt er een rot storing op waar ik niet meer aan uit kom en ik hoop op deze manier wat mensen te vinden die hier ervaring mee hebben en wellicht de gouden tip.
het probleem is als volgt, hij geeft weleens de melding ''inspuiting defect'' dit komt voorlopig alleen nog voor in zijn lage toeren en op binnenwegen! heb dit nog nooit op buitenwegen/snelweg gehad gelukkig. en het probleem doet zich niet iedere rit voor, soms kan ik 10 rondjes dorp rijden zonder problemen en de andere keer is achteruit het parkeervak uit al voldoende om de storing erin te gooien.
het is dan net of de cc geactiveerd wordt, de auto blijft als het ware duwen, zodra ik de koppeling intrap schieten de toeren omhoog en blijft hij op een bepaalt toerental hangen! ik zet dan de motor uit en start hem weer en dan kan ik weer verder.
ik heb de auto al tig keren laten uitlezen en iedere keer kwam hier gasklephuis uit, deze is dus ook vervangen. daarna ging t weer een tijdje goed, maar de storing is weer terug. inmiddels is het flexibel deel ook gescheurd geweest dus heb ik deze laten vervangen incl nieuwe kat. probleem is er nog steeds. de ene rit is er niks aan de hand, de andere rit doet hij het soms 2 a 3x.
gisteren heb ik de auto even warm gereden en eenmaal op temperatuur even lekker de toeren erin gegooid. wat me opviel is dat net voor het opschakelen van 3 naar 4 de motor even wat lichte haperingen maakt om het vervolgens weer goed te doen. gas reageerd overigens goed direct op de motor. vloeistoffen staan en blijven allemaal netjes op peil.
nu zit ik eraan te denken om te beginnen met het vervangen van het luchtfilter!!
is dit een begin of zeggen jullie het luchtfilter kan je uitsluiten? ik weet het namelijk niet meer maar ik ben de kosten en het uitlezen even beu, vandaar mijn vraag is er iemand met de gouden tip?
dank jullie wel alvast
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
- Actief als: particulier
Re: ik kom er niet meer aan uit, iemand de gouden tip?
Je geeft aan dat elke keer storing op gasklep naar voren komt.
Gasklep zelf is al vervangen schrijf je.
Maar ik herinner me dat er een technische mededeling is bij Renault, deze heeft te maken met de stekker aansluiting van de gasklep.
Er is een gemodificeerde stekker beschikbaar.
Dit zouden ze bij de Renault dealer kunnen opzoeken.
Gasklep zelf is al vervangen schrijf je.
Maar ik herinner me dat er een technische mededeling is bij Renault, deze heeft te maken met de stekker aansluiting van de gasklep.
Er is een gemodificeerde stekker beschikbaar.
Dit zouden ze bij de Renault dealer kunnen opzoeken.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
Renault Clio Hybrid 140
www.inwendige-motorreiniging.nl
Renault Clio Hybrid 140
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: ik kom er niet meer aan uit, iemand de gouden tip?
Hoi Ruud,
Ik hoop dat je geen normale benzine E95 tankt met bio ethanol, want daar kan je Espace niet tegen.
Die bio ethanol tast het rubber in de brandstof systeem aan. Mogelijk heeft je Espace daar last van.
Het begint langzaam met problemen, totdat hij echt niet meer rijdt.
Het beste kun je Premium benzine (V power) tanken.
Groet Martin
Ik hoop dat je geen normale benzine E95 tankt met bio ethanol, want daar kan je Espace niet tegen.
Die bio ethanol tast het rubber in de brandstof systeem aan. Mogelijk heeft je Espace daar last van.
Het begint langzaam met problemen, totdat hij echt niet meer rijdt.
Het beste kun je Premium benzine (V power) tanken.
Groet Martin
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2011
- Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
- Actief als: particulier
Re: ik kom er niet meer aan uit, iemand de gouden tip?
Luchtfilter vangt deeltjes op uit de lucht. Kan wat vol zitten maar daar zal je weinig van merken als je niet veel vermogen = lucht vraagt. Je kunt het filter natuurlijk altijd even uitkloppen of zelfs even zonder rijden. Geef je echter weinig hoop dat het hier mee te maken heeft.
Wat is de waarde van de auto? Idee om een andere te kopen? Heb zelf recent een Espace III erbij gekocht omdat de andere III te veel problemen had. Goedkopere oplossing dan die fixen. Wat ik bedoel; denk na over de opties buiten maar blijven proberen / geld uitgeven.
Wat is de waarde van de auto? Idee om een andere te kopen? Heb zelf recent een Espace III erbij gekocht omdat de andere III te veel problemen had. Goedkopere oplossing dan die fixen. Wat ik bedoel; denk na over de opties buiten maar blijven proberen / geld uitgeven.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
- Actief als: particulier
Re: ik kom er niet meer aan uit, iemand de gouden tip?
Een Espace van 2002 zou prima tegen e10 benzine moeten kunnen (volgens Renault) alleen heb ik de ervaring dat na een paar tanken e10 leeg gereden te hebben, ik precies die storingen krijg die jij omschrijft, als ik dan weer braaf e5 (super dus) ga tanken verdwijnen de problemen vanzelf na een tankje of 4.
Bijkomend voordeel, de auto rijdt (veel) beter maar ook een stuk zuiniger, als ik het omreken ben ik met e5 alsnog goedkoper uit dan met e10.
Bijkomend voordeel, de auto rijdt (veel) beter maar ook een stuk zuiniger, als ik het omreken ben ik met e5 alsnog goedkoper uit dan met e10.
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: ik kom er niet meer aan uit, iemand de gouden tip?
Goedendag,
Het voordeel is dat er een reinigingsmiddel in die benzine zit die het gehele brandstof systeem schoonhoud.
En niet alleen het brandstof systeem.
Ook de motor van binnen wordt schoner.
Mvg Martin
Het voordeel is dat er een reinigingsmiddel in die benzine zit die het gehele brandstof systeem schoonhoud.
En niet alleen het brandstof systeem.
Ook de motor van binnen wordt schoner.
Mvg Martin
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: ik kom er niet meer aan uit, iemand de gouden tip?
Goedendag,
Het voordeel is dat er een reinigingsmiddel in die benzine zit die het gehele brandstof systeem schoonhoud.
En niet alleen het brandstof systeem.
Ook de motor van binnen wordt schoner.
Mvg Martin
Het voordeel is dat er een reinigingsmiddel in die benzine zit die het gehele brandstof systeem schoonhoud.
En niet alleen het brandstof systeem.
Ook de motor van binnen wordt schoner.
Mvg Martin
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 24 nov 2009 19:52
- Actief als: particulier
- Locatie: Hoogezand
Re: ik kom er niet meer aan uit, iemand de gouden tip?
Ik ken het verhaal van een Laguna 2.0t die ging als je 50 reed ineens op de cruise en wilde dan meer dan 100 gaan rijden. Heeft een half jaar! geduurd voor het was opgelost. Het lag uiteindelijk aan een lambda sonde. De auto is maanden door de garagejongens gereden. Laptop erin totdat ze het hadden gevonden. Was een auto van een collega van mij.
Groetjes
Groetjes
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 11 sep 2019 09:30
- Actief als: particulier
Re: ik kom er niet meer aan uit, iemand de gouden tip?
Dank allemaal voor de reacties,
Ik zal toch het luchtfilter eens vervangen omdat dit eenmaal bij het onderhoud hoort en geen kwaad kan natuurlijk. Verder zal ik eens gaan starten met het tanken van e5 want ik tank nu indd e10.
Kan het kwaad en wat zijn jullie ervaringen met een reinigings middel wat bij de tankbeurt toegevoegd moet worden? Of is dit grote onzin?
Ik hou jullie op de hoogte mijn dank is groot voor de reacties
Groeten Ruud
Ik zal toch het luchtfilter eens vervangen omdat dit eenmaal bij het onderhoud hoort en geen kwaad kan natuurlijk. Verder zal ik eens gaan starten met het tanken van e5 want ik tank nu indd e10.
Kan het kwaad en wat zijn jullie ervaringen met een reinigings middel wat bij de tankbeurt toegevoegd moet worden? Of is dit grote onzin?
Ik hou jullie op de hoogte mijn dank is groot voor de reacties
Groeten Ruud
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
- Actief als: particulier
Re: ik kom er niet meer aan uit, iemand de gouden tip?
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
Renault Clio Hybrid 140
www.inwendige-motorreiniging.nl
Renault Clio Hybrid 140
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
- Actief als: particulier
- Locatie: Midden Nederland
Re: ik kom er niet meer aan uit, iemand de gouden tip?
Uit zijn andere berichten maak ik er uit op dat jij eerst een 2.0 16V Turbo had en ivm problemen over gestapt is naar een gewone 2.0 16V.
Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
- Actief als: particulier
Re: ik kom er niet meer aan uit, iemand de gouden tip?
Inderdaad had ik ook begrepen dat het geen turbo is, uit een ander topic.
Ruud Rustenburg schreef: ↑11 sep 2019 10:09 .........Ik heb sinds een paar dagen een espace bj 2002 2.0 16v
..................................
In het verleden hebben wij een 2.0T gehad uit 2006, dit was echter een rampenbak.. turbo kapot, lekkages, kleppenseals die lekten etc.. nu expres voor de 2.0 zonder turbo gekozen omdat wij eigenlijk geen lange afstanden rijden en ik het vermoeden heb dat je de turbo echt goed warm moet kunnen rijden wat wij dus niet doen!!
Maar is de 2.0 16v ook al zon onbetrouwbaar model??............
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16014
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: ik kom er niet meer aan uit, iemand de gouden tip?
Kwaad kan zo een reinigingsmiddel niet als je de instructies volgt.
Is het luchtfilter niet vies,is dat de oorzaak ook niet.
In principe zou e10 prima moeten werken,buiten de bekende en op het www te vinden klachten. Echter zijn er genoeg mensen die claimen klachten te hebben met deze brandstof die over gaan na het tanken van e5. Tank het zelf al langer (ook in buitenland) zonder problemen.
Is het luchtfilter niet vies,is dat de oorzaak ook niet.
In principe zou e10 prima moeten werken,buiten de bekende en op het www te vinden klachten. Echter zijn er genoeg mensen die claimen klachten te hebben met deze brandstof die over gaan na het tanken van e5. Tank het zelf al langer (ook in buitenland) zonder problemen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
- Actief als: particulier
Re: ik kom er niet meer aan uit, iemand de gouden tip?
Sorry dat ik dat niet gelezen heb van de turbo. Ik heb niet alle tijd om alle topics door te lezen en te onthouden wat voor auto iemand rijd.
Maar ik had een vraag gesteld of de storingen nu elke keer met het gasklep te maken hebben, (daarbij zou een foutcode ook wel makkelijk zijn voor verdere diagnose) maar daar heb ik nog geen antwoord op gekregen. Dat een luchtfilter word vervangen prima maar die zorgt niet voor zo'n storing.
Een reiniger in de tank is prima en kan geen kwaad maar is niet de oplossing voor deze storing.
Maar ik had een vraag gesteld of de storingen nu elke keer met het gasklep te maken hebben, (daarbij zou een foutcode ook wel makkelijk zijn voor verdere diagnose) maar daar heb ik nog geen antwoord op gekregen. Dat een luchtfilter word vervangen prima maar die zorgt niet voor zo'n storing.
Een reiniger in de tank is prima en kan geen kwaad maar is niet de oplossing voor deze storing.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
Renault Clio Hybrid 140
www.inwendige-motorreiniging.nl
Renault Clio Hybrid 140
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 69 Weergaves
-
Laatste bericht door Hawkeye123
-
- 0 Reacties
- 368 Weergaves
-
Laatste bericht door Bartallstar
-
- 0 Reacties
- 48 Weergaves
-
Laatste bericht door Barbera
-
- 8 Reacties
- 1079 Weergaves
-
Laatste bericht door Hugo Van Herck
-
- 5 Reacties
- 381 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 2 Reacties
- 132 Weergaves
-
Laatste bericht door harryTT