Auto Verkopen

Grande Espace ph2 2008 2.0T handbak

Mocht je een Renault te koop hebben staan, bied deze dan hier aan.
Gesloten
Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Grande Espace ph2 2008 2.0T handbak

Bericht door yup »

Beste mede forummers, ivm veel rijden verkoop ik mijn Grande Espace 2.0T van 2008.

De auto heeft 205.000+- gelopen (NAP, dus logische km stand), en heeft APK tot augustus 2020.
6 bak handgeschakeld.
170 pk 2.0 turbo benzine

Voor foto's, zie marktplaats link.

De volgende opties zitten erop:

-Automatische airco
-Cruise control
-Licht- en regensensor
-Ingebouwde navi (werkend)
-Bluetooth handsfree telefonie
-6 cd wisselaar
-6 stoelen
-2 werkende sleutelkaarten
-elektrisch inklapbare buitenspiegels
-parkeersensoren achter (genoeg gezien zonder!)

De volgende zaken zijn vervangen:

Ik heb de distributieriem + watergekoelde dynamo recent vervangen, dat was echt een dure grap
Interieurfilter, luchtfilter + bougies + nieuwe ruitenwissers voor en achter.
Nieuwe accu.
Auto staat op 4 Goodyear banden met de juiste loadindex (102W) en hebben meer dan zat profiel (schat meer dan 80%).
Achterveren (zijn vervangen door de vorige eigenaar).

Auto heeft geen defecten en rijdt perfect. Motor draait ook soepel zonder bijgeluiden.

De reden van verkoop is simpel, ik rij gewoon simpelweg teveel voor een benzineauto. (ik heb in 2,5 maanden meer dan 4000 km gereden). Ik kan hem ook inruilen voor een diesel maar de inruilbedragen zijn schandalig laag. En ik ben een beetje klaar mee met "ik kan hem nu ophalen voor 3 ruggen" :fp:

Vraagprijs is € 4.950. Voor een redelijk bod mag hij weg.

Marktplaats link met foto's:
https://link.marktplaats.nl/m1518255471

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Noreply
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 229
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:15

Re: Grande Espace ph2 2008 2.0T handbak

Bericht door Noreply »

Succes met de verkoop. Als ik jou was zou ik hem alleen houden, gezien jouw jaarkilometrage van 20dkm scheelt een benzine tov een diesel niet echt veel. En als je toch weer minder gaat rijden doet het niet zoveel pijn. Nu weet je wat je hebt en heb je die dure reparatie achter de rug. Ik zit in de omgekeerde situatie met mijn diesel. Rij er eigenlijk te weinig voor maar krijg bij inruil nihil voor terug.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grande Espace ph2 2008 2.0T handbak

Bericht door yup »

Remon schreef:Succes met de verkoop. Als ik jou was zou ik hem alleen houden, gezien jouw jaarkilometrage van 20dkm scheelt een benzine tov een diesel niet echt veel. En als je toch weer minder gaat rijden doet het niet zoveel pijn. Nu weet je wat je hebt en heb je die dure reparatie achter de rug. Ik zit in de omgekeerde situatie met mijn diesel. Rij er eigenlijk te weinig voor maar krijg bij inruil nihil voor terug.
Herkenbaar, als jij een diesel verkoopt is het steevast "een particulier zit niet op een diesel te wachten" :fp:

Maar wanneer je een diesel wilt kopen is het opeens goud waard. :fp: x 2

Ik heb geen haast met de verkoop van de auto, als ie weg is ie weg, als het niet zo is dan blijf ik er lekker in rijden. Ik wil gewoon keihard onderhandelen wanneer ik een diesel ga kopen that's it.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Noreply
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 229
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:15

Re: Grande Espace ph2 2008 2.0T handbak

Bericht door Noreply »

Idem hier. Ik zou wel voor een Espace V diesel willen gaan, maar dan met reëele prijzen voor in- en verkoop

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grande Espace ph2 2008 2.0T handbak

Bericht door yup »

Remon schreef:Idem hier. Ik zou wel voor een Espace V diesel willen gaan, maar dan met reëele prijzen voor in- en verkoop
Als ik de situatie nu bekijk gaat de economie een serieuze klap krijgen, en de eerste dingen die als een betonblok in het water zakken zijn het tweedehands diesel prijzen.

Ik zie nu al dat bepaalde auto's die ik heb opgeslagen op marktplaats, en waarvan de prijzen "absoluut vast waren" opeens zijn gezakt qua prijs. En geloof mij maar, die zien de bui al hangen wanneer het Coronavirus op zijn toppunt is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

sawespace
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 aug 2013 00:14
Actief als: particulier

Re: Grande Espace ph2 2008 2.0T handbak

Bericht door sawespace »

Waarom laat je er geen lpg G3 installatie in inbouwen. De kosten ervan heb je er in een jaar uit en daarna is het lachen aan de pomp. Scheelt een euro in liter prijs benzine tov gas.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
A mind is like a parachute - it only works when it is open

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grande Espace ph2 2008 2.0T handbak

Bericht door yup »

sawespace schreef:Waarom laat je er geen lpg G3 installatie in inbouwen. De kosten ervan heb je er in een jaar uit en daarna is het lachen aan de pomp. Scheelt een euro in liter prijs benzine tov gas.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Daar zat ik al aan te denken maar inbouw is overal 2k+ aan euro's (ivm garantie kan ik maar op een paar plaatsen inbouwen, ga dat niet in een of ander uithoek doen). En deze auto verbruikt toch wat meer waardoor het best wel wat langer gaat duren om terug te winnen.

Toch ga ik heel even afwachten wat er gaat gebeuren, want:

Ik heb benzine voor € 1,45 gezien en diesels zelfs voor € 1,13!!!! (wel bij de Tinq, maar toch). Voor de liefhebbers, dit was gewoon in Badhoevedorp in de randstad, laat staan in een of andere uithoek, kan me niet voorstellen wat het daar moet kosten (qua goedkoopheid).

Door Corona gaat mijn vrouw thuiswerken, dat betekent dat het aantal kilometers drastisch omlaag gaat, en dus heb ik geen diesel of LPG nodig (voor nu dan!).

Ik ga wachten totdat de autoprijzen flink gaan zakken en dan ga ik mijn slag slaan, desnoods zonder inruil. Maar dat staat voor nu even op een laag pitje.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

sawespace
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 aug 2013 00:14
Actief als: particulier

Re: Grande Espace ph2 2008 2.0T handbak

Bericht door sawespace »

Ik heb er ook onderzoek naar gedaan en ik kwam niet duurder uit dan 2k en dat dan voor de meest complete installatie met de beste klepsmeersysteem.

Maar goed, jij kan voor jezelf het beste de juiste keus maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
A mind is like a parachute - it only works when it is open

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grande Espace ph2 2008 2.0T handbak

Bericht door yup »

sawespace schreef: 15 mar 2020 20:07 Ik heb er ook onderzoek naar gedaan en ik kwam niet duurder uit dan 2k en dat dan voor de meest complete installatie met de beste klepsmeersysteem.

Maar goed, jij kan voor jezelf het beste de juiste keus maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Ik heb toch in mijn achterhoofd van "wat als" sta echt niet te wachten op een auto vol met storingen, het blijft toch een gok imho.

Overigens merk ik wel dat de autohandel juist nu wel wilt inruilen, je merkt gewoon dat de handel vrijwel stilligt. En dan is een beetje cash voor hen goed meegenomen. Ga daar echt goed gebruik van maken. Want voor de Corona crisis was het huilen met de pet op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grande Espace ph2 2008 2.0T handbak

Bericht door yup »

Ik heb de auto ingeruild, mag op slot.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Grande Espace ph2 2008 2.0T handbak

Bericht door Thomas84 »

Wat voor auto heb je terug gekocht ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grande Espace ph2 2008 2.0T handbak

Bericht door yup »

Thomas84 schreef: 27 mei 2020 16:34 Wat voor auto heb je terug gekocht ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Een Zafira Tourer 1.6 CDTi 136 pk / 320 nm.

Een hele stap achteruit qua interieurruimte, vooral de achterste stoelen stellen niets voor vergeleken met de Grande Espace. Eerlijk, dat ga ik wel missen. Maar 2 dingen wat mij tegenhielden een Grande dieseltje te kopen: het immense gewicht van 1900+ kg leeg, ik ben namelijk een bijzondere veelrijder, er zitten ook veel korte ritten en dat betekent met 1900 kg een gigantisch verbruik. En de Grande diesel is euro 5: Ik kan tenminste de Duitse steden in (zonder dieselverbod). En je weet maar nooit met de regeltjes hiero, zal me niks verbazen als ze euro 4 en 5 zwaarder gaan belasten (wat nu al gebeurd bij auto's waarvan de roetuitstoot te hoog is).

Maarja wel een hele klap zuiniger en een behoorlijke klap stiller. 2000 tpm bij 120 km/u is heerlijk. En het verbruik wat daarbij komt kijken helemaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Grande Espace ph2 2008 2.0T handbak

Bericht door Thomas84 »

Leuke auto een Zafira. Zou wel de beurtjes op tijd uit blijven voeren ivm de kettingspanner. De 1.6 CDTi's hebben nog wel eens problemen met distributie kettingen die stuk lopen door niet goed werkende spanners, kwaaltje van deze motor. Deze ketting zit tussen de versnellingsbak en motor gemonteerd, is dus best een klusje. Dus goed opletten of je een ratelend geluid hoort tijdens het starten.

Zoek maar eens op : 1.6 cdti chain problems

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grande Espace ph2 2008 2.0T handbak

Bericht door yup »

Thomas84 schreef: 27 mei 2020 21:13 Leuke auto een Zafira. Zou wel de beurtjes op tijd uit blijven voeren ivm de kettingspanner. De 1.6 CDTi's hebben nog wel eens problemen met distributie kettingen die stuk lopen door niet goed werkende spanners, kwaaltje van deze motor. Deze ketting zit tussen de versnellingsbak en motor gemonteerd, is dus best een klusje. Dus goed opletten of je een ratelend geluid hoort tijdens het starten.

Zoek maar eens op : 1.6 cdti chain problems

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ik ken dat probleem en heb daar al opgezocht via internet. Waarschijnlijk is de ketting bij deze auto ooit vervangen, koud en warm geen bijgeluiden tijdens het starten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht