Aangezien ik onverwacht helemaal buiten mijn merk ben getrokken hoop ik dat jullie me kunnen helpen.
Door een overlijden moet er een Renault Grande Scenic verkoop klaar worden gemaakt en het blijkt dat er een audio probleem is. Het betreft een Grande Scenic 2.0 Technisch Line automaat uit 2007. Of dat serie 1, 2 of 3 is durf ik niet te zeggen.
Het is een systeem dat een wisselaar bevat met navigatie .
Het probleem:
Als ik voor de tuner kies en een zender wil horen komt er geen geluid uit de speakers. Ik heb alle frequenties geprobeerd maar er komt niet eens ruis uit de speakers.
Kies ik voor de cd speler dan kan ik het volume op max zetten en dan hoor ik wel wat geluid, maar vrij zacht en eigenlijk zonder enige vorm van bas oid. Het klinkt dan alsof de audio op meute staat en door de keuze voor maximaal geluid er toch nog iets doorkomt.
Vanmorgen had ik heel even bij het starten van de auto meer volume maar dat ging gepaard met veel gekraak en toen was het weer zoals net beschreven.
Van de navigatie heb ik nog geen gebruik gemaakt maar als ik te hard rij

Geprobeerd:
Ik heb geprobeerd de audio eruit te halen om de bedrading te controleren en wat contactspray erin te spuiten in de hoop dat dat helpt.
Onder de bijrijders stoel heb ik twee apparaten aangetroffen achter een klep ( klep heb ik even verwijderd)
Bovenst 1 din apparaat bevat Bluetooth logo en gps logo en optie om cd schijf erin t doen.
Onderste 1 din apparaatbevat : Cabasse tronic logo en ampli tuner logo. Het lijkt of er een cd lade in zit maar das fake denk ik.
Met een klein schroeven draaier heb ik onderste een stukje eruit gekregen maar meer dan 10 cm wil niet , vermoedelijk door stekkers aan de achterkant. Daar kan ik er echter niet bij en ik wil het niet kapot trekken.
Vragen:
1: Klinkt dit idd als een versterker die kapot is ?
2: is dat onderste 1 din apparaat idd de versterker ?
3: als 2 ja is, hoe krijg ik die er dan uit?
4 : ik heb geen codes en kan nu nog nergens stokkers zien, heb ik bij los maken een naderhand een code nodig ? ( ook bij accu los)?
5 waar haal ik in geval van een bruikbare versterker vandaan En wat kost zoiets? Nieuw zou 550 kosten ??.
6 is er anders iemand die een “adresje” waar ik langs kan gaan en dit probleem opgelost kan worden anders dan een dealer ?.
De dealer die ik sprak wilde weinig tot niks vertellen en gaf aan dat ik de weinig dan maar voor onderzoek moest laten staan en dat het ws in de antenne zat....

Hoop op een reactie dat ik dit kan oplossen aangezien de wagen verkocht moet worden om kosten te dekken