Voedingskabeltje van accu naar kofferbak Twingo 2007

Stel hier de overige vragen die met Twingo techniek te maken hebben.
Plaats reactie

Topic author
Richard.k
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2018 13:01
Actief als: particulier

Voedingskabeltje van accu naar kofferbak Twingo 2007

Bericht door Richard.k »

Hallo,

Ik heb vorige week een actieve subwoofer (TS-WX300A van Pioneer) gekocht en geprobeerd het voedingskabeltje van de accu naar de kofferbak te leggen, maar ik kan geen opening vinden om het draadje door het brandschot te krijgen.

Een gat boren is me afgeraden, dus dat doe ik liever niet.

De opening die nu gebruikt wordt door de andere draadjes heeft niet de ruimte om het draadje er bij te leggen. Daarnaast is de motor erg compact en is er erg weinig ruimte om dat openingetje te bereiken.

Het gat waar het slangetje van de ruitenwisservloeistof zit lukt ook niet, want het is vrijwel onmogelijk om daar bij te komen vanuit de motor en zelfs met een trekveer van binnenuit lukt het ook niet om daar iets bij te steken.

Het rubbertje naast het portier van de bestuurderszijde gaf me hoop, maar ook daar zit een plaat achter en kan ik ook daar geen ruimte vinden om het draadje door te steken.

Ik heb gekeken naar het + draadje voor de sigaretaansteker maar die is te dun en afgezekerd met 10A en de versterker is afgezekerd met 20A.

Wat ik nog wel kan proberen is het + draadje van de sigaretaansteker in het zekeringkastje te vervangen door het + draadje van de versterker. En het zekeringetje te vervangen door een 20A zekering. Maar ik heb geen idee hoe dat draadje vast zit en hoe ik makkelijk aan de achterkant kom van dat zekeringkastje.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Alvast bedankt.

Renault Twingo 1.2 16V Authentique (2007)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Voedingskabeltje van accu naar kofferbak Twingo 2007

Bericht door Renier »

Ik had in mijn vorige Laguna ook een pioneer sub in de kofferbak gemonteerd.
Zat dus ook even te dubben met die voedingskabel. In dit topic staan wat foto's:
post28605.html?#p28605

Niet dezelfde auto uiteraard, maar wellicht heb je er wat aan. Ik vond dus uiteindelijk in de motorruimte een bestaand gaatje om de kabel vanuit de motorruimte naar het (linker) zijscherm "naar buiten" te voeren en vandaar weer "naar binnen" via een rubber doorvoer bij het scharnier van het portier.

AUB niet gaan klooien met de sigarettenaansteker aansluiting. De bedrading daarachter (ook wat je niet ziet) is veels te dun!
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Richard.k
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2018 13:01
Actief als: particulier

Re: Voedingskabeltje van accu naar kofferbak Twingo 2007

Bericht door Richard.k »

Klopt de bedrading is inderdaad te dun. Dat rubber aan de zijkant lukte niet. Maar ik heb met behulp van een fietsspaak (met daaraan het draadje aangeknepen) een gaatje door de opening rechts van de motor geprikt waar ook alle andere bedrading heen ging.

Dus het draadje kon ik vanaf daar naar de kofferbak leggen. En op de versterker aansluiten.

In ieder geval bedankt voor de reactie!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Zitar
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2019 14:05
Actief als: particulier

Re: Voedingskabeltje van accu naar kofferbak Twingo 2007

Bericht door Zitar »

Waar kom je dan uit? Bij het middenconsole of meer richting stuurhuis?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht