Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Nieuws hoeft niet over Renault alleen te gaan, alles wat interessant is, kan hier geplaatst worden
- Meningen kunnen ver uiteen lopen over sommige (actuele) onderwerpen, speel svp op de bal en niet op de man
- Slechts een linkje plaatsen is niet echt de bedoeling, copy-paste een stuk van de tekst met de bron-link eronder
- Je kan (stukken van) het bericht onder de tags zetten, dan zijn ze alleen voor ingelogde gebruikers leesbaar.
Mégane Renaultsport 250 - zo heet dit beestje officieel. Het is de topversie van de derde generatie Renault Mégane. En hij belooft spektakel.
Renault laat ons op de Autosalon van Genève kennismaken met de nieuwe RS. De kunstenaars van Renault Sport uit Dieppe hebben het nieuwe model voorzien van ruim voldoende kracht: de middenklasser heeft 250 pk onder de kap.
Klik hier!
Renault Sport heeft een moeilijke taak om de vorige Mégane RS te overtreffen, maar dit moet de auto worden die het moet gaan doen. Hij is opnieuw voorzien van de 2,0-liter turbomotor die ditmaal tot 250 pk is opgeschroefd. Jammer genoeg zijn er nog geen prestatiescijfers. Het maximale koppel is naar 340 Nm bij 5.500 tpm gegaan. De twin scroll turbo moet zorgen voor voldoende vermogen bij alle toerentallen.
Renault meldt dat er is gewerkt aan de elektrische stuurbekrachtiging om de besturing preciezer te maken en het contact met de weg te verbeteren. De Mégane Renaultsport 250, zoals dit beestje officieel heet, is verder voorzien van LED dagrijverlichting in de voorbumper en een splitter die moet doen denken aan de R28 F1-auto. In het interieur kan de bestuurder zich verlekkeren aan aluminium pedalen, een Renaultsport stuurwiel en een analoge toerenteller die zowel laat zien als laat horen wanneer het ideale schakelmoment is bereikt.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Wat een ongeloofelijke kwijlbak!
Alleen een beetje grotere wielen en een klein stukje lager en hij is perfect.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Heb er een stuk duitse Autobahn mee mogen doen, maar dat ding gaat echt als de "finke tering!"
Ook voor het oog een mooie bak alleen, vind ik persoonlijk, is ie niet af vanaf de deurstijl tot achterbumper. Ergens kan die lijn me niet bekoren. Als je erachter rijdt valt het niet op, maar vanaf de straatkant bekeken is het een forse auto om te zien, afgezien van de achterkant die wat in elkaar gedrukt lijkt en zo niet echt helemaal bij de rest past en wat teveel wegheeft van de Alfa Brera. Wellicht ook door de kleur geel.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut