R-Link updaten?

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie

Topic author
SanderRenault
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jul 2018 20:42
Actief als: particulier

R-Link updaten?

Bericht door SanderRenault »

Ik heb een Renault Talisman uit 2016 gekocht. Hier staat nog de R-Link versie 2.2.17.803 op. Het liefst zou ik android auto gebruiken, ik had mezelf beter in moeten lezen van te voren, ik dacht dat dat sowieso mogelijk was met deze auto. Blijkbaar alleen vanaf het 2017 model.

Het liefst zou ik dus de "hack" naar versie 3.3 uitvoeren, maar ik lees zoveel horrorverhalen dat ik dat toch maar niet doe.

Opzich werkt het nu allemaal redelijk. Het is vervelend dat de auto niet onthoudt dat ik naar muziek via bluetooth aan het luisteren was na het opnieuw opstarten van de auto. Dit deed mijn megane uit 2012 wel.

Heeft het zin om de update naar versie 2.2.19.300 zelf uit te voeren, of loop ik daarmee ook risico op bugs die ik nu niet heb? En wat zijn de voordelen? Ik lees er hier op het forum niet veel over. Dab zou verbeterd zijn? Zou mijn bluetooth probleem ook verholpen zijn?

Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: R-Link updaten?

Bericht door TheWizardbc »

Ik zou persoonlijk naar de dealer gaan en laten updaten naar versie 7. Daarna kan je via de debugtool gemakkelijk Android Auto activeren.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
SanderRenault
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jul 2018 20:42
Actief als: particulier

Re: R-Link updaten?

Bericht door SanderRenault »

TheWizardbc schreef: 04 jul 2020 18:07 Ik zou persoonlijk naar de dealer gaan en laten updaten naar versie 7. Daarna kan je via de debugtool gemakkelijk Android Auto activeren.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
Bedankt voor je reactie!

Dat was mijn plan, maar ik heb vorige week de klantenservice van Renault Nederland aan de telefoon gehad en die meneer zei dat ze ermee gestopt zijn door teveel problemen. Bij ongeveer de helft van de auto's ging het mis na die update. Ik heb vanmiddag voor de zekerheid nog wel een mailtje gestuurd met dezelfde vraag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: R-Link updaten?

Bericht door TheWizardbc »

SanderRenault schreef:
TheWizardbc schreef: 04 jul 2020 18:07 Ik zou persoonlijk naar de dealer gaan en laten updaten naar versie 7. Daarna kan je via de debugtool gemakkelijk Android Auto activeren.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
Bedankt voor je reactie!

Dat was mijn plan, maar ik heb vorige week de klantenservice van Renault Nederland aan de telefoon gehad en die meneer zei dat ze ermee gestopt zijn door teveel problemen. Bij ongeveer de helft van de auto's ging het mis na die update. Ik heb vanmiddag voor de zekerheid nog wel een mailtje gestuurd met dezelfde vraag.
Je zou het bij verschillende dealers kunnen proberen. Het "probleem" is dat er goed stap voor stap gewerkt moet worden bij de update, en dat verzaken sommige monteurs waardoor de R Link crashed.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
SanderRenault
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jul 2018 20:42
Actief als: particulier

Re: R-Link updaten?

Bericht door SanderRenault »

TheWizardbc schreef: 05 jul 2020 11:50
SanderRenault schreef:
TheWizardbc schreef: 04 jul 2020 18:07 Ik zou persoonlijk naar de dealer gaan en laten updaten naar versie 7. Daarna kan je via de debugtool gemakkelijk Android Auto activeren.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
Bedankt voor je reactie!

Dat was mijn plan, maar ik heb vorige week de klantenservice van Renault Nederland aan de telefoon gehad en die meneer zei dat ze ermee gestopt zijn door teveel problemen. Bij ongeveer de helft van de auto's ging het mis na die update. Ik heb vanmiddag voor de zekerheid nog wel een mailtje gestuurd met dezelfde vraag.
Je zou het bij verschillende dealers kunnen proberen. Het "probleem" is dat er goed stap voor stap gewerkt moet worden bij de update, en dat verzaken sommige monteurs waardoor de R Link crashed.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
Ok.

Heeft iemand toevallig een idee welke dealer het nog wel doet?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Takinardy
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mei 2017 11:13
Actief als: particulier

Re: R-Link updaten?

Bericht door Takinardy »

SanderRenault schreef: 04 jul 2020 17:26 Ik heb een Renault Talisman uit 2016 gekocht. Hier staat nog de R-Link versie 2.2.17.803 op. Het liefst zou ik android auto gebruiken, ik had mezelf beter in moeten lezen van te voren, ik dacht dat dat sowieso mogelijk was met deze auto. Blijkbaar alleen vanaf het 2017 model.

Het liefst zou ik dus de "hack" naar versie 3.3 uitvoeren, maar ik lees zoveel horrorverhalen dat ik dat toch maar niet doe.

Opzich werkt het nu allemaal redelijk. Het is vervelend dat de auto niet onthoudt dat ik naar muziek via bluetooth aan het luisteren was na het opnieuw opstarten van de auto. Dit deed mijn megane uit 2012 wel.

Heeft het zin om de update naar versie 2.2.19.300 zelf uit te voeren, of loop ik daarmee ook risico op bugs die ik nu niet heb? En wat zijn de voordelen? Ik lees er hier op het forum niet veel over. Dab zou verbeterd zijn? Zou mijn bluetooth probleem ook verholpen zijn?

Alvast bedankt!
Ik heb de update zelf uitgevoerd naar 2.2.19.300 en het werkt perfect. Het DAB werkt idd beter. Het signaal viel voorheen af en toe weg. Na update nooit meer meegemaakt. Ook de bluetooth verbinding wekt beter. Voorheen viel tijdens het gesprek de bluetooth weg. Nu valt hij nog weg, maar het gesprek valt hierdoor niet meer weg. Maar je ziet op display dat de bluetooth zich hersteld. Maar na de update is dit dus ook een pluspunt.

Ik zou zeggen, ga met een gerust hart updaten naar: 2.2.19.300.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht