Motor valt uit tijdens of na bocht

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie

Topic author
Vincent79
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2019 08:16
Actief als: particulier

Motor valt uit tijdens of na bocht

Bericht door Vincent79 »

Hoi Mensen,

Mijn Scenic II 2.0 16v valt soms uit na of tijdens het nemen van een bocht naar rechts (niet stotteren maar echt uit). Het komt soms ook voor als ik hard optrek bij het stoplicht. Dit gebeurt voor een seconde of 2, daarna pakt de motor weer op en is er niets aan de hand. Dit komt alleen voor als er nog 3 streepjes (of minder) benzine in de tank zit.

Ik heb geen meldingen op het dashboard en er staan ook geen storingen in de ECU. Heeft er iemand een idee voordat ik naar de garage ga?

Groeten,
Vincent

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 526
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: Motor valt uit tijdens of na bocht

Bericht door maestro12 »

Zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat de brandstofdruk ineens wegvalt.
Hoeveel liter kun je tanken als er volgens de meter nog drie strepen inzitten, m.a.w. klopt het aangeven niveau wel met de werkelijkheid?
Overigens let wel op, bij mijn Espace was destijds de wartel gebroken waar de brandstofpomp mee vastzit. Dit had tot gevolg dat bij proberen vol tanken de tank gewoon dus overliep, de pomp 'dreef' op de brandstof en werd alleen tegen gehouden door de bodem van de auto, dat ging prima tot een streepje of 4 op de meter, verder zakte de pomp niet terug de tank in wat dan als gevolg had dat bij scherpe bochten of behoorlijk remmen de brandstofdruk wegviel.
Ik weet niet uit mijn hoofd of je dat bij een scenic van binnenuit kunt controleren, bij een Espace moest daarvoor de tank worden verwijderd.
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 844
Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: Motor valt uit tijdens of na bocht

Bericht door GTMart »

Ik denk ook iets vanuit de brandstoftank, wellicht een deuk er in of haperen pomp.
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Vincent79
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2019 08:16
Actief als: particulier

Re: Motor valt uit tijdens of na bocht

Bericht door Vincent79 »

maestro12 schreef: 06 jul 2020 10:32 Zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat de brandstofdruk ineens wegvalt.
Hoeveel liter kun je tanken als er volgens de meter nog drie strepen inzitten, m.a.w. klopt het aangeven niveau wel met de werkelijkheid?
Overigens let wel op, bij mijn Espace was destijds de wartel gebroken waar de brandstofpomp mee vastzit. Dit had tot gevolg dat bij proberen vol tanken de tank gewoon dus overliep, de pomp 'dreef' op de brandstof en werd alleen tegen gehouden door de bodem van de auto, dat ging prima tot een streepje of 4 op de meter, verder zakte de pomp niet terug de tank in wat dan als gevolg had dat bij scherpe bochten of behoorlijk remmen de brandstofdruk wegviel.
Ik weet niet uit mijn hoofd of je dat bij een scenic van binnenuit kunt controleren, bij een Espace moest daarvoor de tank worden verwijderd.
Bij het tanken als er volgens de meter er nog 3 stepen in zitten gaat er ongeveer 30 a 35 liter in. De brandstof meter geeft dan ook weer aan dat de tank vol is. Dus ik denk dat dit wel klopt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht