Natte voeten Clio 2003

Alle overige technische vragen over de Clio.
Plaats reactie

Topic author
HarrieRC24
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2020 20:22
Actief als: particulier

Natte voeten Clio 2003

Bericht door HarrieRC24 »

Een paar weken terug een Clio uit 2003 gekocht voor dochterlief. Natuurlijk met airco om de ruiten schoon te houden en de temperatuur soms (zoals nu) acceptabel te houden.

Afgelopen week vastgesteld dat de vloer aan de bijrijderskant erg nat is. Lijkt op water maar voelt wat vettig aan. Condens afvoer lijkt het niet te zijn dus waarschijnlijk toch een lek van het airco systeem zelf.

Zelf aan beginnen of toch bij locale garage laten doen?

Graag jullie advies,

Harrie van Beers
Budel


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16026
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Natte voeten Clio 2003

Bericht door mechanic »

Airco water is in principe niet vettig, ruikt het zoet? Dan vermoedelijk koelvloeistof.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
HarrieRC24
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2020 20:22
Actief als: particulier

Re: Natte voeten Clio 2003

Bericht door HarrieRC24 »

Dankjewel Mechanic!

Toch maar even naar de garage om de oorzaak vast te stellen. Misschien valt het mee maar zelfs de prijs voor een verdamper en droger valt op internet niet tegen:

van-wezel-43005232-airco-condensor &
van-wezel-4300d287-airco-droger-filter
Totaal ca €75...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



scarface450
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 680
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Natte voeten Clio 2003

Bericht door scarface450 »

Onze Clio bj 2000 heeft ook wel eens last van "natte voeten"....vorige week na een wel erg fel onweer/wind stelde ik vast dat er aan de passagierskant weer wat water stond. Het is idd altijd die kant.
Het was al ff geleden en ik dacht dat ik er vanaf was maar nee dus.
Toen meerdere keren met de extractor drooggemaakt zo goed als en de mat naar boven gekruld in combinatie met doeken en verluchten.....
Nu enkel weggezogen en de auto enkele dagen met de ramen deels open laten staan en ik denk dat het wel weg is....met die hittegolf is dit wel een voordeel.
Het zou zomaar kunnen dat er misschien een verstopping is aan de voorruit ( blaadjes/mos/andere ) en dan kan er ook water binnenkomen maar ik weet niet of dit bij elk model van Renault zo is . Je kent dat wel : motorkap open en dan ligt er soms wel tot een halve emmer aan viezigheid in de "paravent" of hoe noem je dit. Mogelijks is er dan een afvoerbuisje verstopt en loopt het water ergens anders dan bvb naar je voorwiel/wielkast.
Bij ons is de deurrubber onderaan in slechte staat...kan ook daar vandaan komen , maar ik weet het nog altijd niet of dat dit de reden kan zijn van het water....de "naad" is erg slecht en staat open/krom dus zou het dit ook kunnen zijn bij mij.
Voor een paar keer doe je dat drogen nog wel maar als het elke 2 weken van dat is , dan is het wat anders en moet je de oorzaak vinden.
Laat iig weten als je weet waar het water vandaan kwam .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
HarrieRC24
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2020 20:22
Actief als: particulier

Re: Natte voeten Clio 2003

Bericht door HarrieRC24 »

Ik heb (aan de bijrijderskant) de extractor schoongemaakt. Zat droge rommel in maar als de deurrubbers goed zijn (en dat zijn ze aan de bijrijders kant) kan regenwater volgens mij niet naar binnen. Better safe the sorry..
Ik laat in ieder geval nog weten wat de werkelijke oorzaak was.
Ps: RC24 komt van het Honda VFR forum—> RC24 is de eerste versie..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
HarrieRC24
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2020 20:22
Actief als: particulier

Re: Natte voeten Clio 2003

Bericht door HarrieRC24 »

Blijkbaar zijn er onder de voorruit 3 afvoeren voor regenwater; links en rechts waren open, afvoer in het midden was helemaal verstopt. Als het bakje overstroomde liep er (regen) water via de kachel naar binnen. Niet duidelijk waardoor de groenige kleur van het water veroorzaakt werd.
We gaan het de komende tijd in de gaten houden.
Nu proberen de vloer weer goed droog te krijgen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



scarface450
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 680
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Natte voeten Clio 2003

Bericht door scarface450 »

Open trekken en doeken erin , om de dag droge doeken erin en goed ventileren....tijdens het rijden...is wel ff lastig maar het moet nu eenmaal.
Super dat de oorzaak bekend is !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16026
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Natte voeten Clio 2003

Bericht door mechanic »

Als de mat echt doorweekt is, kun je het beste het interieur deels demonteren en de mat eruit halen zodat deze buiten de auto droogt. Veel werk, wel het snelste droog.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Wilfried W
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 sep 2018 11:08
Actief als: particulier

Re: Natte voeten Clio 2003

Bericht door Wilfried W »

Ik heb een clio II bjr 2000. Wat scareface450 verteld over die verstopping kan kloppen. Na een flinke regenbui of het wassen van mijn auto was het aan de passagierskant ook drijfnat. Na alles nagekeken te hebben bleek dat de afvoerkanalen van het regen/was water allemaal verstopt te zitten met bladeren en andere drap. Als je de moterkap opent (bij mijn clio II) en je haal de plastic kap onder het raam eraf kijk je in de ruimte waar ook het ruiterwissermotortje zit, daar zit ook het afvoerkanaal van het regen/was water. Misschien is die bij jou ook verstopt. PS. Na het schoon/vrij maken van die afvoerkanalen heb ik er nooit meer last van gehad, ook niet na een flinke regenbui of was beurt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht