Renault - My Route+ service

Wie zou zich moeten schamen, en waarom ?
Forumregels

• Iedereen die hier een klacht post, doet dat geheel voor eigen naam en rekening.
• Zorg dat je je klacht kan onderbouwen met bewijsmateriaal.
• 'Beklaagden' hebben de mogelijkheid te reageren; doch wij praktiseren hier niet actief in
• Het geven van meningen ten aanzien van klachten blijft natuurlijk onder de vrijheid van meningsuiting vallen, zolang het maar onderdeel blijft uitmaken van een serieuze discussie.
Plaats reactie

Topic author
pfreij
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2020 15:50
Actief als: particulier

Renault - My Route+ service

Bericht door pfreij »

Misschien niet zo zeer "walk of shame" maar wel enorme verbazing. Onlangs heb ik een Megane Estate gekocht van mei 2018. Op de teller staan nog geen 17.000km. De auto is geimporteerd vanuit Duitsland. Komt daar van de Renault dealer en heeft bij deze zelfde dealer bij 9.500km een beurt gehad. Bij de import (vorige maand) is de auto meteen naar de Renault dealer Bochane in Elst geweest en heeft ook meteen een beurt gekregen. Alles mooi in de boekjes vermeld. En alles dus ook bij de Renault dealer.

Eigenlijk niet nodig, maar ik laat bij de Reanult dealer Bochane in Boxmeer een zomercheck doen (en antenne vervangen door haaievin, want ze erg mooi gedaan hebben). Ik had meteen de My Renault+ service afgenomen, dus kon ie meteen bij. Daarnaast wilde ik ook de Route Service+ afsluiten. Ik wilde graag de Europese Mobiliteit. Makkelijk voor vakantie en ik woon vlak bij de grens dus dan is dat ook meteen gedekt. Maar dat ging dus niet. Omdat het import auto was. Dat bevreemde mij. Auto is net buiten de fabrieksgarantie, lage km-stand, dealer onderhouden, dus waarom zou deze niet goed zijn. Bovendien bij My Renault+ heb je wel mobiliteit binnen Nederland, dus waarom dan niet buiten Nederland.

Ze bleven erbij dat het in de voorwaarden (van Renault Nederland) stond, dus niets konden doen voor me. Dus ik geef aan dat dan voor mij de noodzaak er ook niet is om bij de dealer te blijven. Nou, dat was dan niet zo slim van me ivm de coulance regeling. Met grote ogen keek ik op. Dus dan maakt het ineens niet meer uit dat het import is! Al met al vind ik het dus behoorlijk krom. Wat Renault eigenlijk zegt is dat ze hun eigen auto's en dealers niet vertrouwen want anders durf je ook gerust de Europese mobiliteit te geven. Ze kijken 'm immers en zien dat de auto gewoon in orde is. De auto's komen allemaal uit dezelfde fabriek. De ene gaat naar Nederland, de andere naar Duitsland en een 3e auto weer naar België. Als dan ook nog eens netje dealer onderhouden is, waarom dan het wantrouwen in je eigen auto?

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb hiervoor andere merken gereden (ook import) en totaal geen probleem met Europese mobiliteit als ik onderhoud maar bij de dealer bleef doen. Daar heb ik dan absoluut geen moeite mee. Graag blijf ik zelfs bij de dealer. Maar dit vind ik wel heel krom. Overigens heb ik de vraag ook neergelegd bij klantenservice Nederland die in eerste instantie gek op keek van het verhaal. Ze zouden het nakijken, maar nog geen antwoord.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 844
Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: Renault - My Route+ service

Bericht door GTMart »

Nou welkom en veel plezier met je Megane. Heel verhaal en ik neem aan dat het oplucht :wink:

peroonlijk zou ik nooit een importauto willen rijden maar dat ter zijde. het is mij wel bekend dat er buiten de auto's om wel meer bedrijven, lees importeur moeilijk doen bij garantie en of coulance als producten boekhoudkundig.. lees financieel langs de importweg zijn gegaan. Dat was bij machines vroeger ook al, zo werd er geen service verleend aan grijze import omdat men er simpel weg nooit aan heeft verdiend. regelmatig hoorde je dan meld je maar bij de importeur in land vvan herkomst. terugroep acties bij motoren ook.. bij import geen coulance en melden bij importeur land van herkomst. Zo heeft Kawasaki nederland de garanties afgekocht en lost de importeur financieel de garantie klachten op als men dat al wil doen, voor mij destijds een reden van merk te wisselen.

Het frustrerende aan de zaak is dat sommige service dingen alleen door een dealer kunnen worden gedaan en niet door een vrije garage.

Ik denk dat je je hierbij neer moet leggen of je gaat, als je toch in een grensgebied woont, naar een duitse dealer, dan heb je wel service en coulance.
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
pfreij
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2020 15:50
Actief als: particulier

Re: Renault - My Route+ service

Bericht door pfreij »

UPDATE
Ik heb klantenservice gebeld van Route Service+ en zij hebben mij bevestigd dat ik de aanvraag gewoon online kan doen. Dus ook gedaan, betaald en polis heb ik ontvangen. Dus gewoon mogelijk. Maar wel zelf achteraan moeten gaan. Enfin, is geregeld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 844
Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: Renault - My Route+ service

Bericht door GTMart »

Nou mooi toch, benieuwd of het ook voor cloulance en terugroepacties geldt.
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mastah
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
Actief als: particulier

Re: Renault - My Route+ service

Bericht door Mastah »

Mijn ervaring met een Renault ZOE die geïmporteerd was (en die dat nog steeds en masse worden) is dat de dealer en Renault Nederland altijd alles netjes onder garantie hebben opgelost. Renault RCI Financial Services biedt ook de batterijhuur (en dat is inclusief My Route+ Service) aan voor geïmporteerde Renault Zoe's. Dus het kan op zich wel bij Renault.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht