Hallo,
Ik denk erover om een Zoe aan te schaffen (wat een leuke auto!!), maar ik heb geen ervaring met elektrisch rijden en ook geen mensen in mijn omgeving die volledig elektrisch rijden.
Ik heb een Zoe op het oog uit 2013, Q210 en 22 kwh quickcharge en acculease. Ik begrijp van de verkoper dat ik daar zo'n 100 tot 150 km mee kan rijden. Als dat lukt zou ik onderweg zelden hoeven te laden. Ik heb geen laadpaal thuis. Kan ik hem ook via het stopcontact opladen? Ik heb begrepen dat daar wel kabels voor zijn, maar dat dat wel langzamer gaat. In theorie zou ik hem iedere dag kunnen bijladen, dus van helemaal leeg naar helemaal vol zal niet vaak nodig zijn. Is dat te doen met zo'n kabel of is een laadpunt wel echt nodig? Andere optie is om een laadpaal in de buurt te zoeken en daar te laden. Hoe doen jullie dat?
Hoe zit het met onderhoudskosten van een Zoe uit 2013? Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor de reacties!
Groetjes, een mogelijk toekomstig Zoe-rijder
Zoe occassion ja of nee?
-
Zoe35
Topic author - Lid - eerste logo binnen

- Actief als: particulier
-
Gliset
- Lid - en hoppa, logo 2

- Contacteer:
Re: Zoe occassion ja of nee?
Geen ervaring met occassion of met de 22kWh variant, wel met de 41kWh.
Laden aan stopcontact gaat, al begrijp ik altijd van de elektrotechneuten dat dit meer stroom kost dan via een laadpaal. Dat zou dus een overweging kunnen zijn om wél te investeren in een paal, waarbij je direct ook profiteert van het snellere laden. Kun je wel op eigen terrein laden?
Laden onderweg (Quickcharge is sneller dan ik heb) of bij een openbaar laadpunt gaat dan vaak wel sneller dan thuis, maar is ook duurder. Kun je ook alleen gebruiken op dagen dat je meer dan die 100km nodig hebt. Maar hoe vaak gebeurt je dat... Wij hebben in 2,5 jaar Zoë rijden nog maar zelden opgeladen "onderweg" (en dan zijn de meeste van die keren zelfs van onze rit naar Parijs
).
Onderhoud: bandjes en misschien een keer je 12V accu, verder alleen een beetje nalopen. Kosten heel beperkt, al weet ik natuurlijk niet of een bijna 8 jaar oude auto meer dingetjes gaat krijgen (heb met de 206 ook weleens een wiellager gehad, die heeft de Zoë natuurlijk ook gewoon). Geen nare dure dingen verwacht ik.
Succes met je keuze!
Laden aan stopcontact gaat, al begrijp ik altijd van de elektrotechneuten dat dit meer stroom kost dan via een laadpaal. Dat zou dus een overweging kunnen zijn om wél te investeren in een paal, waarbij je direct ook profiteert van het snellere laden. Kun je wel op eigen terrein laden?
Laden onderweg (Quickcharge is sneller dan ik heb) of bij een openbaar laadpunt gaat dan vaak wel sneller dan thuis, maar is ook duurder. Kun je ook alleen gebruiken op dagen dat je meer dan die 100km nodig hebt. Maar hoe vaak gebeurt je dat... Wij hebben in 2,5 jaar Zoë rijden nog maar zelden opgeladen "onderweg" (en dan zijn de meeste van die keren zelfs van onze rit naar Parijs
Onderhoud: bandjes en misschien een keer je 12V accu, verder alleen een beetje nalopen. Kosten heel beperkt, al weet ik natuurlijk niet of een bijna 8 jaar oude auto meer dingetjes gaat krijgen (heb met de 206 ook weleens een wiellager gehad, die heeft de Zoë natuurlijk ook gewoon). Geen nare dure dingen verwacht ik.
Succes met je keuze!
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Mastah
- lid

Re: Zoe occassion ja of nee?
Wij hebben de Q210 gehad. Mag ik vragen hoeveel km die op de teller heeft, en welke prijs er wordt gevraagd?
En heeft de auto de BMS (dat is batterijm…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
En heeft de auto de BMS (dat is batterijm…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 30 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 831 -
Laatste bericht door avdhoeff
02 jun 2025 17:18
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1096 -
Laatste bericht door zoemen
02 jul 2025 14:25
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 728 -
Laatste bericht door carlh
26 mei 2025 09:53
-
-
Automatische parkeerrem zoe uitschakelen.
door Frankzoe » 02 jul 2025 14:42 » in Technische vragen Zoe -
Reacties: 9
Weergaves: 1823 -
Laatste bericht door aarthodo
08 jul 2025 18:58
-
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 687 -
Laatste bericht door 4f4hogehoed
04 sep 2025 18:26