Hallo,
Ik denk erover om een Zoe aan te schaffen (wat een leuke auto!!), maar ik heb geen ervaring met elektrisch rijden en ook geen mensen in mijn omgeving die volledig elektrisch rijden.
Ik heb een Zoe op het oog uit 2013, Q210 en 22 kwh quickcharge en acculease. Ik begrijp van de verkoper dat ik daar zo'n 100 tot 150 km mee kan rijden. Als dat lukt zou ik onderweg zelden hoeven te laden. Ik heb geen laadpaal thuis. Kan ik hem ook via het stopcontact opladen? Ik heb begrepen dat daar wel kabels voor zijn, maar dat dat wel langzamer gaat. In theorie zou ik hem iedere dag kunnen bijladen, dus van helemaal leeg naar helemaal vol zal niet vaak nodig zijn. Is dat te doen met zo'n kabel of is een laadpunt wel echt nodig? Andere optie is om een laadpaal in de buurt te zoeken en daar te laden. Hoe doen jullie dat?
Hoe zit het met onderhoudskosten van een Zoe uit 2013? Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor de reacties!
Groetjes, een mogelijk toekomstig Zoe-rijder
Zoe occassion ja of nee?
-
Zoe35
Topic author - Lid - eerste logo binnen

- Actief als: particulier
-
Gliset
- Lid - en hoppa, logo 2

- Contacteer:
Re: Zoe occassion ja of nee?
Geen ervaring met occassion of met de 22kWh variant, wel met de 41kWh.
Laden aan stopcontact gaat, al begrijp ik altijd van de elektrotechneuten dat dit meer stroom kost dan via een laadpaal. Dat zou dus een overweging kunnen zijn om wél te investeren in een paal, waarbij je direct ook profiteert van het snellere laden. Kun je wel op eigen terrein laden?
Laden onderweg (Quickcharge is sneller dan ik heb) of bij een openbaar laadpunt gaat dan vaak wel sneller dan thuis, maar is ook duurder. Kun je ook alleen gebruiken op dagen dat je meer dan die 100km nodig hebt. Maar hoe vaak gebeurt je dat... Wij hebben in 2,5 jaar Zoë rijden nog maar zelden opgeladen "onderweg" (en dan zijn de meeste van die keren zelfs van onze rit naar Parijs
).