Zoe occassion ja of nee?

Plaats reactie

Topic author
Zoe35
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jul 2020 15:51
Actief als: particulier

Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Zoe35 »

Hallo,

Ik denk erover om een Zoe aan te schaffen (wat een leuke auto!!), maar ik heb geen ervaring met elektrisch rijden en ook geen mensen in mijn omgeving die volledig elektrisch rijden.
Ik heb een Zoe op het oog uit 2013, Q210 en 22 kwh quickcharge en acculease. Ik begrijp van de verkoper dat ik daar zo'n 100 tot 150 km mee kan rijden. Als dat lukt zou ik onderweg zelden hoeven te laden. Ik heb geen laadpaal thuis. Kan ik hem ook via het stopcontact opladen? Ik heb begrepen dat daar wel kabels voor zijn, maar dat dat wel langzamer gaat. In theorie zou ik hem iedere dag kunnen bijladen, dus van helemaal leeg naar helemaal vol zal niet vaak nodig zijn. Is dat te doen met zo'n kabel of is een laadpunt wel echt nodig? Andere optie is om een laadpaal in de buurt te zoeken en daar te laden. Hoe doen jullie dat?
Hoe zit het met onderhoudskosten van een Zoe uit 2013? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes, een mogelijk toekomstig Zoe-rijder

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Gliset »

Geen ervaring met occassion of met de 22kWh variant, wel met de 41kWh.

Laden aan stopcontact gaat, al begrijp ik altijd van de elektrotechneuten dat dit meer stroom kost dan via een laadpaal. Dat zou dus een overweging kunnen zijn om wél te investeren in een paal, waarbij je direct ook profiteert van het snellere laden. Kun je wel op eigen terrein laden?

Laden onderweg (Quickcharge is sneller dan ik heb) of bij een openbaar laadpunt gaat dan vaak wel sneller dan thuis, maar is ook duurder. Kun je ook alleen gebruiken op dagen dat je meer dan die 100km nodig hebt. Maar hoe vaak gebeurt je dat... Wij hebben in 2,5 jaar Zoë rijden nog maar zelden opgeladen "onderweg" (en dan zijn de meeste van die keren zelfs van onze rit naar Parijs :mrgreen:).

Onderhoud: bandjes en misschien een keer je 12V accu, verder alleen een beetje nalopen. Kosten heel beperkt, al weet ik natuurlijk niet of een bijna 8 jaar oude auto meer dingetjes gaat krijgen (heb met de 206 ook weleens een wiellager gehad, die heeft de Zoë natuurlijk ook gewoon). Geen nare dure dingen verwacht ik.

Succes met je keuze!
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mastah
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
Actief als: particulier

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Mastah »

Wij hebben de Q210 gehad. Mag ik vragen hoeveel km die op de teller heeft, en welke prijs er wordt gevraagd?
En heeft de auto de BMS (dat is batterijmanagament software) update gehad, en wat is de SOH (state of health), moet je even de verkoper vragen. En dan kan je goed uitrekenen wat je te verwachten range is.

Als het allemaal op orde is, dan ga je de 150km ga je enkel halen met warm weer in het stadsverkeer. Met warm weer haal je op de snelweg iets van 120km onder goede omstandigheden en je niet al te hard wil rijden. (110km/h).
In de winter neemt het af, dan haal je 110km in de stad, en iets van 80km op de snelweg.

Houdt er wel rekening mee dat je altijd wat marge aan zal (moeten) houden ivm risico op kapotte laders, verkeerd rijden etc, en dat de volgende snellader nooit precies op de ideale plek staat waar je wilt laden, dus als je grotere afstanden gaat rijden op de snelweg moet je er rekening mee houden dat je nooit die 120km (zomer) gaat rijden tot de volgende snellader, maar bijvoorbeeld 80km.

Als je altijd thuis oplaad, zou ik zeker met het oog op de brandveiligheid (en het beperken van stroomverlies) wel aanraden een echte laadpaal te laten installeren. Sowieso is het een goede investering, want de Zoe laadt lekker vlot op 3 fase (als je een goede paal installeert), en na je Zoe zul je vast weer elektrisch (blijven) rijden en profiteer je van het al hebben van de paal. En sneller/beter dan die 3-fase palen zal het niet worden in de voorzienbare toekomst. Mocht je verhuizen in de toekomst, heeft zoiets ook waarde voor de volgende koper (aangezien elektrisch rijden komende jaren flink toeneemt).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knarf93
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 nov 2017 22:51
Actief als: particulier

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Knarf93 »

Welkom,

Voor prijzen van het onderhoud voer je hier het kenteken van een ZOE in:
https://www.renault-indumij.nl/service/ ... calculator

Ik heb zelf ook een half jaar aan een stopcontact geladen op max 10a, dat ging prima maar wel traag. Maar meer info:
https://www.lanovalaadpalen.nl/elektris ... reloaded=1

Zwak puntje van de Q210 was het lager van de motor, van de Q210 en R240 zwakke fuseekogels en hebben ze vaak een BMS(software) update nodig, ik heb hier ooit ook iets gelezen over een slechte werkende airco.

Wij zijn erg tevreden met de ZOE!
Leaf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Zoe35
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jul 2020 15:51
Actief als: particulier

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Zoe35 »

Hallo,

Bedankt voor alle reacties, tips en adviezen! Dan weet ik wat ik na kan vragen en waar ik op kan letten. Nu heb ik ook de mogelijkheid om te kiezen voor een 2015 model die nog geen 20.000 km op de teller heeft staan (ter vergelijk: de 2013 Zoe heeft ongeveer 78.000 gereden). Beide hebben acculease en daardoor vind ik het moeilijk in te schatten of het de ongeveer €2000,- hogere aanschafwaarde waard is. Bij beide heb ik, door acculease, de garantie dat de accu goed is, zo heb ik begrepen. Maakt het bouwjaar dan veel uit?

Ik hoop dat jullie weer willen meedenken :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Aboriginal
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 487
Lid geworden op: 02 okt 2016 00:19
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Aboriginal »

Ik zeg ja.
Je koopt haar wel bij een RDW-erkend bedrijf hoop ik?
Dit ivm met de 2000,- subsidie die je terugkrijgt van het rijk.
Ben je al eens bij Bleeker in Purmerend geweest?
Die geeft altijd minimaal 6 maanden garantie,
Succes met je keuze.
Zoë Intens R240/R110/R135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Zoe35
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jul 2020 15:51
Actief als: particulier

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Zoe35 »

Ja de aanschaf gebeurt bij een RDW erkend bedrijf. Vanwege subsidie en stukje betrouwbaarheid. De auto is altijd door een dealer onderhouden en onderhoudsboekje is netjes ingevuld.
Afspraak voor proefrit is gemaakt! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mastah
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
Actief als: particulier

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Mastah »

Ze hebben tijdens de jaren van productie wel bepaalde (mechanische)onderdelen verbetert (zoals Knarf93 ook al reeds opmerkte), dus een later bouwjaar is vaak wel iets minder issues. Maar ook van belang is of er bijvoorbeeld onder garantie eea vervangen is (en zijn ze allemaal bij de dealer onderhouden?) (cross-post...)
Zo hadden de modellen uit 2013 als het goed is nog 5 jaar garantie, en ik vermoed die van 2015 slechts 3 jaar. Dus kan best zijn dat die van 2013 wellicht meer 'nieuwe onderdelen' heeft dan het 2015 model.

Onze 2014 Zoe had bijvoorbeeld in 2018 onder garantie nog een nieuwe lader (BCB) gekregen omdat de originele er de brui aan had gegeven (waarschijnlijk door een brakke laadpaal). Zo'n gloednieuwe BCB (reparatie kost €3000) van 2018 is natuurlijk dan beter dan een oude van 2014...

Voor het verschil in accukwaliteit/capaciteit zal het niet echt uitmaken. Als je nu €2000 meer uitgeeft, en vooral minder KMs, denk ik wel dat je die €2000 weer terug zal zien in je restwaarde.

Bleeker in Purmerend is zeker een aanrader, goede prijzen, goede service en prettig zaken doen. Maar volgens mij is hij NIET RDW-erkend (toch?) dus dan krijg je de subsidie niet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Thomas84 »


Mastah schreef:
Bleeker in Purmerend is zeker een aanrader, goede prijzen, goede service en prettig zaken doen. Maar volgens mij is hij NIET RDW-erkend (toch?) dus dan krijg je de subsidie niet...
Dit staat er bij hun advertenties:

Subsidie
Sinds 4 juni 2020 geldt er een subsidie op gebruikte elektrische auto’s van €2.000. Kort samengevat geldt die voor nagenoeg iedere 100% EV (dus geen plug-in) met een nieuwwaarde tot €45.000. Iedere persoon mag die 1 x aanvragen
Indien je de auto binnen 3 jaar verkoopt (of total loss rijdt) dien je de subsidie naar rato terug te betalen
Subsidie wordt achteraf uitgekeerd aan de klant
Dit jaar 2020 geldt de subsidie voor 3600 gebruikte auto’s op basis van op = op
Subsidie geldt enkel voor aankopen via RDW-erkende bedrijven (ja, dat zijn wij ook) en niet voor verkoop tussen particulieren
Voor nieuwe auto’s is er een subsidie van €4.000, belangrijk is dat de datum eerste registratie gelijk is aan de datum registratie op naam van de klant. Dus voor de belastingdienst gelden andere criteria dan voor deze subsidie qua omschrijving nieuwe auto, vraag hier goed na bij uw verkoper.





Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mastah
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
Actief als: particulier

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Mastah »

Ohja, je hebt gelijk! Ik zag ze eerst niet in de RDW dataset, maar hij staat op een ander adres dan verwacht. Uiteindelijk toch gevonden met volgnummer 6918629 :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Aboriginal
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 487
Lid geworden op: 02 okt 2016 00:19
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Aboriginal »

Zoe35 schreef: 22 jul 2020 15:06 Ja de aanschaf gebeurt bij een RDW erkend bedrijf. Vanwege subsidie en stukje betrouwbaarheid. De auto is altijd door een dealer onderhouden en onderhoudsboekje is netjes ingevuld.
Afspraak voor proefrit is gemaakt! :dance:
Leuk man,en vergeet de garantie niet,hou ons op de hoogte.
Zoë Intens R240/R110/R135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knarf93
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 nov 2017 22:51
Actief als: particulier

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Knarf93 »

Garantie van het 2015 model was/is ook 5 jaar. Hier nog 4 maanden garantie over! Volgens mij hadden ze dat bij de ZE40 pas aangepast.
Leaf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Zoe35
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jul 2020 15:51
Actief als: particulier

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Zoe35 »

De proefrit is gemaakt en het enthousiasme is gebleven! :D
Ik heb nog geen laadpaal thuis en wil voor de zekerheid een kabel aanschaffen waarmee ik via het stopcontact kan laden. Die wil ik gebruiken tot er een laadpaal geplaatst kan worden en daarna voor noodgevallen. Heeft iemand tips voor een betaalbare kabel die werkt bij de Zoe?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mastah
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
Actief als: particulier

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Mastah »

Ik kan niet een specifieke aanraden, in principe werken ze allemaal. De oorspronkelijke van de Zoe kan je af en toe op Marktplaats vinden, en Bleeker in Purmerend heeft er wellicht nog.
Er zijn echter ook krachtigere kabels, of met meer features, zoals verwisselbare aansluitingen e.d., je kunt een aantal reviews vinden bij "Tesla Bjorn": https://www.youtube.com/user/bjornnylan ... ging+cable

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knarf93
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 nov 2017 22:51
Actief als: particulier

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Knarf93 »

Wederom, wees voorzichtig, ik zou zelf niet hoger dan 10a gaan op een normaal stopcontact. Ik heb zelf een simpele ratio via mp gescoord, met hetzelfde doel als jij hebt.

Je hebt ze ook met temperatuursensor in de stekker, veiliger en duurder.

https://forum.fok.nl/topic/2391308
Leaf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Riesbak »

Ik heb nu een Q210, en ga volgende week kijken of het haalbaar is die in te ruilen op een 2019 R110 Limited :mrgreen:
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

birdibird
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 mei 2018 15:47
Actief als: particulier

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door birdibird »

Hier ook, ik heb nu een Q210 en ik wil mijn Zoe upgraden naar de 41kWh versie.
Helaas kon ik de upgrade niet meer doen, dus kijk ik nu naar een 2017+ versie.

Het moet wat mij betreft absoluut de Q90 worden, aangezien voor ons de mogelijkheid om 43kW te laden een absolute noodzaak is.
Echter zijn die modellen veel minder geproduceerd en ben ik er de laatste week achtergekomen dat ze altijd duurder zijn. In FR zijn R90 modellen vanaf 9500 te vinden, maar Q90 vanaf 11000! In DE zijn ze zelfs nooit officieel op de markt geweest.

Het nieuwe model Zoe met CCS is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar helaas veel duurder.
Nu lees ik hier dat men denkt dat deze door oa de Duitse subsidies van dit jaar, over een paar maanden waarschijnlijk op de 2e hands markt gedumpt gaan worden.

Is het dan voor ons verstandiger om een aantal maanden te wachten op de tweedehands CCS Zoe?
Wat denken jullie?

Echter, stort de waarde van mijn 22kWh Q210 Zoe dan niet ook in?

ik ben benieuwd wat jullie me aanraden!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Aboriginal
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 487
Lid geworden op: 02 okt 2016 00:19
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Aboriginal »

Heb je al kontakt gehad met Purmerend?
Zoë Intens R240/R110/R135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

birdibird
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 mei 2018 15:47
Actief als: particulier

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door birdibird »

Aboriginal schreef: 05 aug 2020 09:49 Heb je al kontakt gehad met Purmerend?
Yep, heb ik contact mee :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mastah
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
Actief als: particulier

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Mastah »

birdibird schreef: 04 aug 2020 23:07 Hier ook, ik heb nu een Q210 en ik wil mijn Zoe upgraden naar de 41kWh versie.
Helaas kon ik de upgrade niet meer doen, dus kijk ik nu naar een 2017+ versie.

Het moet wat mij betreft absoluut de Q90 worden, aangezien voor ons de mogelijkheid om 43kW te laden een absolute noodzaak is.
Echter zijn die modellen veel minder geproduceerd en ben ik er de laatste week achtergekomen dat ze altijd duurder zijn. In FR zijn R90 modellen vanaf 9500 te vinden, maar Q90 vanaf 11000! In DE zijn ze zelfs nooit officieel op de markt geweest.

Het nieuwe model Zoe met CCS is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar helaas veel duurder.
Nu lees ik hier dat men denkt dat deze door oa de Duitse subsidies van dit jaar, over een paar maanden waarschijnlijk op de 2e hands markt gedumpt gaan worden.

Is het dan voor ons verstandiger om een aantal maanden te wachten op de tweedehands CCS Zoe?
Wat denken jullie?

Echter, stort de waarde van mijn 22kWh Q210 Zoe dan niet ook in?

ik ben benieuwd wat jullie me aanraden!
De Duitse subsidies gaan denk ik een flinke push geven qua aankoop van nieuwe EVs, maar denk niet zozeer dat bestaande EVs er door gedumpt gaan worden. Want de bestaande belastingvoordelen blijven in Duitsland 10 jaar geldig ( zie o.a. https://wallbox.com/en_catalog/ev-incen ... Incentives ) en zullen dus denk ik op de Duitse markt blijven.
Ook lijkt mij niet dat men in Duitsland een nieuwe Zoe koopt, om die een paar maanden later al te verkopen. Ik ken de Duitse spelregels niet exact (zijn wel te vinden op https://www.bafa.de/DE/Energie/Energiee ... ellen.html) maar het lijkt mij dat je de auto ook enige tijd in bezit zal moeten houden voor de aankoopsubsidie.

Wat de 2e hands meer zal beïnvloeden in NL is de tijdelijk prijsdruk naar boven van €2000 subsidie op 2e hands Zoe's. Dus je huidige Zoe is waarschijnlijk nabij €2000 meer waard op dit moment. (en je aankoop is wellicht ook wat duurder)

Persoonlijk zou ik niet meer aanraden om een Zoe zonder CCS aan te schaffen als je van plan bent langere ritten te blijven maken in Europa. Met de kleine batterij van de Q210 kan je nog prima blijven rondrijden voor de niet al te lange afstanden. Maar AC43 gaat er op termijn gewoon uit, en zal naar verloop van tijd op minder snelladers terug te vinden zijn. Dat zal de waarde van je aanschaf dan ook negatief beïnvloeden.

De Zoe met CCS zal veel waardevaster zijn. Misschien zijn ze nu nog relatief prijzig, en je hebt net de NLse aankoopsubsidie gemist met de pot die nu leeg is. maar ik vermoed dat de prijs wel zal dalen met de toenemende concurrentie in het segment. Wellicht kan je op het einde van het jaar of begin volgend jaar een goede deal vinden van bijvoorbeeld een demo-auto?
Als je de auto een paar jaar houdt, zal de afschrijving daarvan dan wellicht zelfs gunstiger zijn dan een Q90.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

birdibird
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 mei 2018 15:47
Actief als: particulier

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door birdibird »

Dank voor je uitgebreide antwoord.
Ja, lastig. Op termijn zal AC43 er inderdaad uit gaan, maar welke termijn?
In NL waarschijnlijk eerder dan andere landen. Frankrijk en bv Catalonië staan er vol mee.
Als ik nu een Q90 koop, kan ik die wellicht over 1 of 2 jaar door een CCS versie omruilen, die dan 2e hands zullen zijn.
Of ik kan inderdaad een paar maanden wachten en dan een 2e hands CCS kopen.
Ik mik op de tweedehands subsidie, die pot is nog niet op geloof ik.
Ik neig nu toch naar even wachten en de CCS versie te kopen als ie wat omlaag is gekomen in prijs....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Aboriginal
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 487
Lid geworden op: 02 okt 2016 00:19
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Aboriginal »

Er zijn meerdere mensen die JA zeggen;
0AF96C7B-EA90-4F91-9F07-92B7D4B9381D.jpeg

https://www.ad.nl/auto/recordverkoop-di ... 415bb45878
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoë Intens R240/R110/R135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Andere Peter
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 291
Lid geworden op: 10 feb 2020 23:15
Actief als: particulier

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Andere Peter »

Grappig, die mg is volgens mij ongeveer gelijk met de r135 op de markt gekomen en zijn er nu al bijna 100 2de hands verkocht🤣
Fossiele brandstof rijden is net als roken,
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.

R135 / 52 Intens. 03-20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Aboriginal
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 487
Lid geworden op: 02 okt 2016 00:19
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Aboriginal »

Riesbak schreef: 25 jul 2020 14:04 Ik heb nu een Q210, en ga volgende week kijken of het haalbaar is die in te ruilen op een 2019 R110 Limited :mrgreen:
En,ben je nog geslaagd?
Zoë Intens R240/R110/R135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Riesbak »

Aboriginal schreef: 21 aug 2020 13:11 En,ben je nog geslaagd?
Nee, dat is niet doorgegaan, we zijn verder aan het kijken, een Hyundai Ioniq (met 28 kW accu) komt in beeld. Heeft het voordeel dat de range wat beter is, rond de 200 km, is toch net ff de range meer die ik nodig heb soms, een accu in eigendom en laden met CCS.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Riesbak »

Aboriginal schreef: 21 aug 2020 13:11 En,ben je nog geslaagd?
Besluit is genomen, we blijven voorlopig doorrijden met de Q210, volgende week een grote beurt en ook rondom nieuwe banden, het gaan Michelin Crossclimat plus banden worden. Geen Michelin EV's meer.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

birdibird
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 mei 2018 15:47
Actief als: particulier

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door birdibird »

Wij hebben ook besloten nog even door te rijden met de Q210. We zijn hem wel nu op NL kenteken aan het zetten ipv Frans.
Wat raden jullie aan als goedkoopste verzekering?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Aboriginal
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 487
Lid geworden op: 02 okt 2016 00:19
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Aboriginal »

Zoë Intens R240/R110/R135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

birdibird
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 mei 2018 15:47
Actief als: particulier

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door birdibird »

Update:

We hebben uiteindelijk nu pas de opvolger gekocht.
Een R135 Intens 52kWh met koopbatterij van eind Nov 2019 voor 18.900 in Spanje gevonden. Garantie tot eind nov 2024.
Lijkt me een goede prijs toch?
deze

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mastah
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
Actief als: particulier

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Mastah »

Dat is echt een koopje. Is pak m beet 10k onder de Nederlandse marktprijs, en ik neem aan dat je de 2k subsidie kunt krijgen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

birdibird
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 mei 2018 15:47
Actief als: particulier

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door birdibird »

We zijn nog aan het dubben of we hem op Spaans kenteken laten staan (we zijn een deel vh jaar daar), of dat we een dealer vragen ons te helpen om hem te importeren. Daar gaan dan kosten af voor die dealer, maar kunnen we waarschijnlijk de 2000,- krijgen. Aan de andere kant is de Spaanse autoverzekering goedkoper....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Riesbak »

Zijn wat regels over om ermee in Nederland te rijden:

U moet voldoen aan een aantal voorwaarden om vrijstelling voor bpm en mrb te krijgen bij kort gebruik. Zo moet het gaan om een personenauto, motor of bestelauto (motorrijtuig) dat een buitenlands kenteken heeft en u ter beschikking staat. En mag u de auto niet meer dan 2 weken in Nederland gebruiken.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Gliset »

Lijkt me dan ingewikkeld als ze dat soort regels in Spanje óók hebben...

Zonder dat dit een oproep is om de regels te overtreden: wees er vooral alert op als je een parkeervergunning nodig hebt. Een Franse oud-collega heeft daardoor problemen gekregen met zijn Franse diesel Clio. De auto stond mét bewonersparkeervergunning (op kenteken) geparkeerd, dus was het voor de Douane volstrekt helder dat de auto bij een Nederlands ingezetene hoorde. Dan is een diesel in Nederland ineens heel duur...
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in