Zoe occassion ja of nee?

Plaats reactie

Topic author
Zoe35
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jul 2020 15:51
Actief als: particulier

Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Zoe35 »

Hallo,

Ik denk erover om een Zoe aan te schaffen (wat een leuke auto!!), maar ik heb geen ervaring met elektrisch rijden en ook geen mensen in mijn omgeving die volledig elektrisch rijden.
Ik heb een Zoe op het oog uit 2013, Q210 en 22 kwh quickcharge en acculease. Ik begrijp van de verkoper dat ik daar zo'n 100 tot 150 km mee kan rijden. Als dat lukt zou ik onderweg zelden hoeven te laden. Ik heb geen laadpaal thuis. Kan ik hem ook via het stopcontact opladen? Ik heb begrepen dat daar wel kabels voor zijn, maar dat dat wel langzamer gaat. In theorie zou ik hem iedere dag kunnen bijladen, dus van helemaal leeg naar helemaal vol zal niet vaak nodig zijn. Is dat te doen met zo'n kabel of is een laadpunt wel echt nodig? Andere optie is om een laadpaal in de buurt te zoeken en daar te laden. Hoe doen jullie dat?
Hoe zit het met onderhoudskosten van een Zoe uit 2013? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes, een mogelijk toekomstig Zoe-rijder

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Zoe occassion ja of nee?

Bericht door Gliset »

Geen ervaring met occassion of met de 22kWh variant, wel met de 41kWh.

Laden aan stopcontact gaat, al begrijp ik altijd van de elektrotechneuten dat dit meer stroom kost dan via een laadpaal. Dat zou dus een overweging kunnen zijn om wél te investeren in een paal, waarbij je direct ook profiteert van het snellere laden. Kun je wel op eigen terrein laden?