Versnellingsbak Renault EspaceV Initiale Paris 200PK

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
tonvalphen
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 apr 2009 09:16

Versnellingsbak Renault EspaceV Initiale Paris 200PK

Bericht door tonvalphen »

Renault Nederland!! wat een verschrikkelijk slechte garantie en service heeft Renault!

Espace 5 uit 2016 blijkt dat bij 100.000KM de automatische versnellingsbak vervangen moet worden. Via Renault Nederland een klacht ingediend waarna Renault Nederland 30% Coulance wil vergoeden maar dan moet ik wel de bak via Renault Nederland laten vervangen á €8900,- -30% = €6230,-
Uiteraard neem ik hier geen genoegen mee en geef aan dat ik het via mij Rechtsbijstand verzekering ga spelen. Volgens de dealer is doorrijden geen optie en moet de bak direct vervangen worden. De Dealer geeft aan dat het ook via hun vervangen kan worden (nieuwe Renault bak met 1 jaar garantie) tegen een vaste prijs van €3700,- Volgens mij heb je dan weinig keuze want bij een onafhankelijk transmissiebedrijf was het €3800. Door hier akkoord aan te geven zijn de juridische kansen tegen Renault Nederland vermindert omdat je eigenlijk Renault Nederland schriftelijk een ultimatum moet stellen. Nu is het gesprek met Renault Nederland opgenomen en is ook het WhatsApp gesprek met de Renault Dealer vastgelegd waardoor er nog kansen zijn maar ik wil iedereen waarschuwen voor deze vieze achterbakse praktijken van Renault Nederland en dealers welke het spelletje meespelen.

De Versnellingsbak is vervangen, verder rijdt de auto wee prima maar mocht je iemand weten die een Renault EspaceV initiale Paris zoekt mag hij contact met mij opnemen. Ik ben na 22 jaar helemaal klaar met dit merk. Deze auto is Full options incl. panorama schuifdak, geïntegreerde DVD spelers in hoofdsteunen, wegklapbare trekhaak, dakdragers, set Michelin winterbanden op stalen velgen met Renault wieldoppen etc etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Versnellingsbak Renault EspaceV Initiale Paris 200PK

Bericht door rvdgaag »

Je hebt geen overeenkomst met R NL maar met je dealer. Daarnaast levert je dealer voor 3700 euro geen nieuwe bak maar een gereviseerde met inlevering van de defecte bak. Helemaal niets mis mee.

Als je er een zaak van wilt maken ben je te laat, je had de dealer aansprakelijk moeten stellen waarbij het een bekend gegeven is dat een automatische bak ongeveer 160K kilometer mee gaat voordat revisie nodig is. Nu heb je het aanbod van de dealer geaccepteerd dus je hebt geen zaak meer, 0,0 kans.

30% coulance is juridisch gezien correct want je hebt al 2/3 van de te verwachten levensduur verbruikt.

Als je je vantevoren iets beter had geinformeerd had je je een hoop opwinding kunnen besparen.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
tonvalphen
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 apr 2009 09:16

Re: Versnellingsbak Renault EspaceV Initiale Paris 200PK

Bericht door tonvalphen »

Ik heb schriftelijk bewijs dat er een nieuwe bak is gemonteerd omdat ik dit letterlijk heb gevraagd. Opwinding? niet eens om de reparatie zelf maar wel dat je voor gek wordt gehouden door Renault NL en de dealer, zij spelen samen een smerig spel. De dealer moet voor zijn klant opkomen niet voor Renault Nederland.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Noreply
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 229
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:15

Re: Versnellingsbak Renault EspaceV Initiale Paris 200PK

Bericht door Noreply »

Vervelend. Ik heb je een pb verstuurd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht