Kangoo start niet meer na starthulp

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
kangoo007
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 5
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jul 2018 12:36
Actief als: particulier

Kangoo start niet meer na starthulp

Bericht door kangoo007 »

Hallo ,

betreft: Kangoo II, bestelwagen FW50S1 , bwj08.02.2019, 1.5DCI, 55KW , met start stop systeem , Chassisnr :VF1FW50S161914936
voormalig kenteken NL:V-658-VS

Bij lege accu , heb ik een hulpaccu bijgeplaatst van slechts 40Ah , bovendien was deze accu oud en niet vol geladen . De auto startte niet . Daarna brandden de gewone lampje bij het opzetten van het contact in het dashboard niet meer . De auto start helemaal niet meer, ook al is de originele batterij intussen met de druppellader vol geladen .
Als je probeert te starten , draait de startmotor niet . Wel wordt er stroom getrokken want de radio gaat dan uit .

De lichten branden ook niet , wel het lichtje ervan in het dashboard . Enkel de pinkers en de radio schijnen het nog te doen . De zekeringen op de plus pool van de accu zijn accu . De accuscheidingsrelais krijgt spanning . De zekeringen in de wagen aan de bestuurderskant zijn OK .

Kan het zijn dat dit een zekering is in het motorcompartiment , of is het al zeker de ECU?

Hopelijk herkent iemand deze drieste symptomen !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
kangoo007
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 5
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jul 2018 12:36
Actief als: particulier

Re: Kangoo start niet meer na starthulp

Bericht door kangoo007 »

Nog even aanvullen ;

-met een rudimentair ODB uitlees apparaatje krijg ik geen toegang meer , en kan dus niks uitlezen .
-ook de stoplichten , ventilator verwarming , airco , en binnenverlichting werken .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3241
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Kangoo start niet meer na starthulp

Bericht door Mathijs »

kangoo007 schreef: 01 sep 2020 16:00 Wel wordt er stroom getrokken want de radio gaat dan uit .
Dat hoeft niet te zijn dat de stroom weggetrokken wordt, maar kan ook zij dat de stroom van/naar de radio even onderbroken wordt omdat dit als-het-ware op een secundair circuit zit. :idea:

Dat je met de OBD ook niets meer kan uitlezen vind ik het meest beangstigende. Blijkbaar krijgt je ECU helemaal geen stroom meer, want hoewel de meeste metingen pas te doen zijn met contact-ingeschakeld, is er ook een stroomdraad in de OBD-II stekker die al stroom moet hebben met contact-uit

Denk dat je ergens een goed elektrisch schema van de auto in kwestie moet zien te vinden, en de draden na moet lopen. ECU's kunnen stuk gaan van verkeerd starthulp geven, maar dat is dan meestal op het moment dat de auto uiteindelijk gestart is en de hulpaccu/donorauto losgekoppeld word. Op zulke moment kunnen er spiekspanningen ontstaan die de elektronica kunnen beschadigen. Echter begrijp ik uit je verhaal dat de auto al helemaal niet aangeslagen is, dus in die optiek is er hoop voor de ECU

Sluit ook het contactslot zelf niet uit; ook deze kan de boosdoener zijn :idea:
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mr.Chip
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 85
Lid geworden op: 08 dec 2015 00:44
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Kangoo start niet meer na starthulp

Bericht door mr.Chip »

kun je wel met de andere module's communiceren ? ( zoals UCH )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
kangoo007
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 5
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jul 2018 12:36
Actief als: particulier

Re: Kangoo start niet meer na starthulp

Bericht door kangoo007 »

als ik het apparaatje aansluit op de diagnose stekker , krijg ik enkel een foutmelding die zegt dat hij geen link kan maken .

ik krijg geen enkele andere melding .

er is wel verschil tussen contact aan of contact uit .Ik denk dus dat het contact wel nog werkt. De radio bijvoorbeeld werkt wel met contact aan , en niet bij uit . De centrale vergrendeling met de sleutel afstandsbediening werkt ook normaal .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
kangoo007
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 5
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jul 2018 12:36
Actief als: particulier

Re: Kangoo start niet meer na starthulp

Bericht door kangoo007 »

Intussen start en rijdt de Kangoo opnieuw .
Voor ik de batterij en houder zou demonteren om dan tot bij de UPC te komen in de hoop daar defecte zekeringen te vinden wou ik toch eerst even iets proberen wat ik op internet vond .
Even de negatieve pool van de batterij loskoppelen , en eventuele statische stroom ontladen zou de computer resetten .

Driewerf hoera , het was ongelooflijk maar toch waar . Na de - klem terug gemonteerd te hebben werkte alles als vanouds . De auto start , rijdt en alles werkt normaal . (ter info , de plus klem is onaangeroerd gebleven)
Nu alleen nog vinden waarom de batterij leeg gegaan was . In ieder geval zal dat iets minder duur uitvallen dan ECU en/of UPC .
Dank jullie wel , voor jullie steun en tips !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 519
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: Kangoo start niet meer na starthulp

Bericht door Kata »

Goed voor je!

Gelukkig dus geen dure (ECU) reparatie. Moet gezegd dat bij onze smart de electronica af en toe ook al eens rare dingen doet en daar in veel gevallen net dezelfde remedie -> Accu even loskoppelen en na terug aankoppelen is alles terug in orde.

Hoop dat je het leegtrekken van de accu euvel kan vinden.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jans01
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 264
Lid geworden op: 17 jun 2011 19:23
Actief als: particulier

Re: Kangoo start niet meer na starthulp

Bericht door jans01 »

Het leek mij te simpel om dit voor te stellen, maar ik pas dit ook altijd toe bij problemen met het blokkeersysteem. Soms werkt iets simpels ook!
Megane Scenic RX4 2001, Suzuki Burgman 400, Ford C-Max 1.6 Titanium
(Voorheen:R16TL, R5GTL, R18TS, R25GTX, Safrane RTV6 3.0i,Twingo Spring,Twingo Air)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
kangoo007
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 5
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jul 2018 12:36
Actief als: particulier

Re: Kangoo start niet meer na starthulp

Bericht door kangoo007 »

Ja , gelukkig maar .

Momenteel blijft de batterij op spanning . Ik heb een beetje hoop dat de reset ook dit euvel zou opgelost hebben . Maar misschien is dit wel teveel gevraagd ?
Ik vermoed dat het misschien wel met de start stop te maken heeft . Iemand een idee hoe je dit uit kan zetten ?
Ik las dat er bij de megane een sensor op de motorkap zit . Als de motorkap open is werkt de start stop niet . Dus als je de sensor zo manipuleert dat ie aangeeft dat de motorkap open is , is de start stop functie gedisabled .
Maar bij de Kangoo heb ik nog geen dergelijke sensor kunnen localiseren ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht