Hallo,
mijn Megane III DCI 1.5 uit 2012 heeft sinds twee jaaar een probleem bij accelereren. Als ik optrek vanaf minder dan 2000 toeren naar hoger, dan heb ik vermogenverlies en stoot de auto wat totdat ik door de 3000 toeren ben, dan gaat het weer ok. Dit is met name in de hogere versnellingen.
Als ik bijvoorbeeld op 1800 toeren zit en de auto in cruise control zet en via de CC de snelheid snel verhoog dan slaat de cruise control af rond de 2200 toeren.
De garage kan het probleem niet vinden. De EGR klep is al een paar keer schoongemaakt en dat helpt wel een beetje, maar probleem is nooit weggeweest. Ook de slangetjes van de druksensoren zijn gecontroleerd en geen probleem gevonden.
Verder rijdt de auto goed, het brandstofverbruik is niet veranderd en ik rijd meestal meer dan 1 op 20.
Iemand enig idee waar dit door zou komen?
Megane III DCI 1.5 stottert bij 2200 toeren
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 507
- Lid geworden op: 05 mei 2018
- Laatste bezoek: 28 apr 2025 14:30
- Actief als: particulier
Re: Megane III DCI 1.5 stottert bij 2200 toeren
Als de CC afslaat betekend dat de motor ECU een fout ziet. Is het systeem al uitgelezen op fouten?
Er kan namelijk al een fout in zitten maar nog niet erg genoeg om dit kenbaar te maken dmv het storingslampje.
Dat inhouden/stotteren kan al een indicatie zijn dat er een injector aan het overlijden is. Brandstoffilter niet verstopt? Is ook zo'n vergeten onderdeel.
Er kan namelijk al een fout in zitten maar nog niet erg genoeg om dit kenbaar te maken dmv het storingslampje.
Dat inhouden/stotteren kan al een indicatie zijn dat er een injector aan het overlijden is. Brandstoffilter niet verstopt? Is ook zo'n vergeten onderdeel.
www.jwa-autoservice.nl
Renault Clio Hybrid 140 (2020)
Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021)
Renault Clio Hybrid 140 (2020)

Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021)

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 166 Weergaves
-
Laatste bericht door StefanW1
-
- 6 Reacties
- 688 Weergaves
-
Laatste bericht door StefanW1
-
- 1 Reacties
- 387 Weergaves
-
Laatste bericht door A110
-
- 9 Reacties
- 867 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 136 Weergaves
-
Laatste bericht door Intens140
-
- 2 Reacties
- 997 Weergaves
-
Laatste bericht door stadium III
-
- 1 Reacties
- 588 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs