Beste leden,
Vanochtend wilde ik mijn Clio uit 2013 starten. Echter probeerde de auto te starten maar lukte dit slechts 1 seconde. Op het moment dat ik de sleutelkaart in de auto stop, komt gelijk de melding 'tractiecontrole aan' in beeld. Na een aantal seconden verdwijnt dit weer. Het lampje van luchtverontreiniging blijft branden en volgens het boekje moet ik dan direct een dealer raadplegen. Aangezien het zondag is kan ik pas morgen met de garage bellen. Echter zou ik graag willen weten wat ik ongeveer kan verwachten.
Bij het indrukken van de startknop begint de auto dus voor 1 seconde met hetzelfde geluid als altijd. Vervolgens valt het stil maar is er wel een raar soort "gezoem" te horen voor een x aantal seconden.
De auto is drie weken geleden voor APK weg geweest en volledig goed gekeurd (zonder ook maar 1 iets). Echter wel de afgelopen drie weken stil gestaan omdat ik wegens een lichamelijke klacht even niet kon rijden.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik ongeveer kan verwachten als ik morgen met de garage ga bellen.
Alvast bedankt en nog een fijn weekend!
Clio start niet. Melding 'tractiecontrole aan' en lampje luchtverontreiniging aan
-
Dominique08
Topic author - 3-posting-rookie

- Actief als: particulier
-
Mathijs
- Donateur

- Contacteer:
Re: Clio start niet. Melding 'tractiecontrole aan' en lampje luchtverontreiniging aan
Zou mij totaal niet verbazen dat je accu te leeg is.Dominique08 schreef: 01 nov 2020 10:28 ...
De auto is drie weken geleden voor APK weg geweest en volledig goed gekeurd (zonder ook maar 1 iets). Echter wel de afgelopen drie weken stil gestaan omdat ik wegens een lichamelijke klacht even niet kon rijden.
...
Kan je de spanning meten? Heb je een acculader?
Brand je binnenverlichting nog net zo fel als anders wanneer je instapt?
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
Wie dingen uitstelt, heeft altijd wat te doen ... (maar het is wel een berg werk op een bepaald moment)
Wie dingen uitstelt, heeft altijd wat te doen ... (maar het is wel een berg werk op een bepaald moment)
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Dominique08
Topic author - 3-posting-rookie

Re: Clio start niet. Melding 'tractiecontrole aan' en lampje luchtverontreiniging aan
Hoi Mathijs,
Gelijk even gemeten en het is inderdaad de accu die zo goed als dood is.
Bedankt voor je snelle reactie!
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 4 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 191 -
Laatste bericht door sdemaree
25 feb 2026 17:18
-
-
Reacties: 34
Weergaves: 1616 -
Laatste bericht door mechanic
04 jan 2026 14:56
-
-
Start Stop Systeem niet aan [Clio V]
door Jagger01 » 21 mar 2026 11:21 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 3
Weergaves: 279 -
Laatste bericht door amvih
23 apr 2026 19:46
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 836 -
Laatste bericht door LeonKnook
13 mei 2025 22:12
-
-
Reacties: 7
Weergaves: 1578 -
Laatste bericht door Burg
14 aug 2025 13:57
-
-
[ KANGOO 2008 ] - dynamo fout melding krijgen op mijn dashboard
door koentje193 » 11 sep 2025 11:37 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 2
Weergaves: 642 -
Laatste bericht door Pepone
11 sep 2025 19:54
-
-
-
Onregelmatig stationair draaien/afslaan en 1x melding controleer inspuitsysteen
door Capsnarf » 17 nov 2025 23:59 » in Motorisch - onder de kap van de Captur 2 -
Reacties: 3
Weergaves: 2624 -
Laatste bericht door KDL
19 nov 2025 10:23
-