Welk bouwjaar tweedehands Espace V?

Forumregels
27.3.24 :
Het Espace gedeelte van het forum ondergaat op dit moment een voorjaarsschoonmaak en een kleine metamorfose.

Svp help ons door uw nieuwe vraag in de juiste rubriek te stellen.
---
Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.

Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.

Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, versnellingsbakken

Carrosserie en interieur
Krakende stoelen, slecht sluitende deuren, lekkend schuifdak, scheve bumper, dat soort dingen
Plaats reactie

Topic author
VanVliet
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2020 15:24
Actief als: particulier

Welk bouwjaar tweedehands Espace V?

Bericht door VanVliet »

Hallo allemaal,

Nu mij gezin inmiddels zodanig is gegroeid (twee kids met mogelijk over enige tijd een derde), moet ook mijn sportieve hatchback er aan geloven. Omdat ik SUV’s verafschuw is mijn oog gevallen op de schitterende Espace V op benzine. Nu lees ik echter op verschillende fora dat de kwaliteit nogal te wensen overliet, zeker van de eerste versies. Daarom is mijn vraag: vanaf welk bouwjaar zijn de meeste kinderziekten verdwenen?

Veel dank voor alle hulp alvast!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Welk bouwjaar tweedehands Espace V?

Bericht door larsdijkstra 16v »

Maar mijn weten vanaf 2018
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Welk bouwjaar tweedehands Espace V?

Bericht door rvdgaag »

Klopt vanaf modeljaar 2018 waren de seriematige problemen verholpen.

Ik heb nu een Jan 2019 TCE 225 met inmiddels 40K op de klok, helemaal probleemloos.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
VanVliet
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2020 15:24
Actief als: particulier

Re: Welk bouwjaar tweedehands Espace V?

Bericht door VanVliet »

Veel dank! Daar was ik al een beetje bang voor. Punt is namelijk dat mijn budget rond de 25 K is en dan kom ik hooguit bij een 2016/2017 Espace. Las op andere fora dat vooral Espace-en uit 2015 vermeden moeten worden, maar als ik jullie berichten lees dan is 2018 de grens (i.c. auto’s met een TCE 225 ipv 200). Toch nog maar eens nadenken hoe ik dit het beste aan kan pakken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Welk bouwjaar tweedehands Espace V?

Bericht door larsdijkstra 16v »

Kijk anders eens hoe jong je voor je budget kunt gaan, wellicht is een 2017 model dan toch goed. Hoe jonger dan 2015 hoe meer er aan kinderziektes uit is gehaald
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Welk bouwjaar tweedehands Espace V?

Bericht door TheSarge »

Ik heb september vorig jaar een Espace uit 2015 gekocht 200TCe. Wel slechts 28K km op te teller. Uitvoering Initiale Paris. Demo auto uit FR geweest.

Geen grote gebreken. Enkel lekkage binnenzijde auto. Paravaan is schoongemaakt en enkele carrosserienaden zijn dichtgekit. Vocht op de ramen is nu bijna nihil. Toch nog af en toe wat druppels langs het raam en hemeltje bij passagierszijde. Staat nu weer bij de dealer om dakrubber en rubber van panoramadak te vervangen. Ze doen ook meteen nieuwe koppeling, want monteur vond hem niet lekker schakelen. Had ik niet aangeven, maar had zelf ook het idee dat een dubbele koppeling iets soepeler moest schakelen gezien de leenauto met zelfde automaatbak.

Ook de rubbers achter van de 4-wielbesturing hebben ze opnieuw ingevet. Hoorde elke hobbel aan de achterzijde een krakend geluid. Nadat eerst de dempers vervangen waren hebben ze rubbers ingevet en geluid is weg.

Ook spoorstangen voorzijde is een bekend probleem en zijn vervangen.

Alles onder garantie. Gekocht bij Kempenaar Renault in Alphen a/d Rijn. Na even wat strubbelingen pakken ze nu alles werkelijk netjes op. Vriendelijke mensen ook.

Verder rijdt de auto heerlijk met verbruik 1:10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
VanVliet
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2020 15:24
Actief als: particulier

Re: Welk bouwjaar tweedehands Espace V?

Bericht door VanVliet »

[mention]larsdijkstra 16v[/mention] Dan kom ik uit op een 2016 model (en eentje van 2017 maar die is geïmporteerd dus onderhoudshistorie moeilijker te achterhalen). Allen heb dan zo rond de 110.000 km gereden. Hebben jullie nog tips waar je bij een tweedehands 2016 TCE 200 model met een dergelijke kilometerstand nog specifiek op moet letten?

[mention]TheSarge[/mention] Dat klinkt goed en Initiale Paris zou natuurlijk ook mijn voorkeur hebben ;). Schitterende auto. Ben alleen toch wel wat huiverig als ik de meeste verhalen lees van voornamelijk de 2015-modellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
VanVliet
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2020 15:24
Actief als: particulier

Re: Welk bouwjaar tweedehands Espace V?

Bericht door VanVliet »

[mention]TheSarge[/mention] zie nu pas dat je alles onder garantie hebt laten maken. Neem aan dat dat geen fabrieksgarantie meer is maar (BOVAG-)garantie die je hebt afgesloten bij de koop toch?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Welk bouwjaar tweedehands Espace V?

Bericht door TheSarge »

VanVliet schreef:[mention]TheSarge[/mention] zie nu pas dat je alles onder garantie hebt laten maken. Neem aan dat dat geen fabrieksgarantie meer is maar (BOVAG-)garantie die je hebt afgesloten bij de koop toch?
Klopt....garantie bij de Renault dealer bij aankoop was standaard 6 maanden. Kon er 6 maanden bij kopen, maar kreeg ik gratis.

Krijg ook nog kosteloos 2 nieuwe voorbanden.
Door het 4-control merkte ik bijnier wegrijden vanuit een parkeervak (met koudere temperaturen en nog geen tijd voor winterset) dat het leek alsof de banden zijwaarts schokte.
Renault FR gaf de dealer aan dat de samenstelling van de band (rubbercompound) erg belangrijk is. Met de winterset geen last van overigens dus ben benieuwd hoe het met nieuwe banden is en “normale” temperatuur

Ieder z’n budget uiteraard. Met 25K heb je geen IP uitvoering met weinig km inderdaad.
Succes met de zoektocht

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault espace5
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mar 2019 09:55
Actief als: particulier

Re: Welk bouwjaar tweedehands Espace V?

Bericht door renault espace5 »

Hoi

Ik geef je een goede raad blijf ervan af ik heb een epace van 2016 gehad niks anders dan problemen om de week stond ik stil langs de weg
5 x de hoodfzekering doorgebrand met heel veel discusie heeft de garagist die bij renault afgeleverd en na 8 weken wachten geb ik die eindelijk terug gekregen ze hebben de hele kabelboom vervangen en de alle zekeringskasten ook vevangen ik heb die dan maar ingeleverd bij de dealer en heb nu een talisman gekocht

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Frans_G.Scenic
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 sep 2011 21:59
Actief als: particulier

Re: Welk bouwjaar tweedehands Espace V?

Bericht door Frans_G.Scenic »

Dag allemaal, Ik heb na jaren een G. Scenic van 2006 te hebben gereden een Volvo XC60 aangeschaft. Prachtige wagen met 8 bak automaat, maar ik ben rugpatient en ik verlang naar de soepel vering van mijn oude Renault. Twee weken geleden toch even een Espace geprobeerd, en deze zweeft over de weg zonder dat gestuiter, verder een ruime achterbak voor e vakantie die ook erg tegenvalt bij de Volvo.
Erg verleidelijk de Volvo in te ruilen tegen een bomvolle Espace initiale van 2016, ik zou voor een diesel gaan met de automaat. Ik ben wel handig met elektronica. Zijn er ook goede ervanringen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PHESPACE
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 aug 2019 12:16
Actief als: particulier

Re: Welk bouwjaar tweedehands Espace V?

Bericht door PHESPACE »

Ik heb zelf (omdat ik vlak bij grens woon) een Espace uit Belgie geimporteerd.
Ik heb hem bij Leaseplan in Belgie gehaald inclusief 2jr garantie (500Eu meerkosten) bij elke renault garage in EU.

Mijn renault espace initiale diesel uit 2015 had net 100K op de teller met zowaar elke optie bedenkbaar erop zitten.
Bij renault dealer via VIN nagetrokken dat alle verbeteringen vanuit importeur waren uitgevoerd.

Ander voordeel is dat in Belgie de KM-stand tegenwoordig ook gegarandeerd wordt en al helemaal icm met aanschaf van ex-lease auto.

De auto nu ruim 1jr in bezit en enkel 1 grote onderhoudsbeurt gehad. Zoals verwacht zijn er wel aantal onderhoud zaken vlak na aanschaf vervangen -> remschijven en blokken, stangetjes (rammel geluiden) voor vering.

Dat had ik echter bij aanschaf al rekening mee gehouden en heb ook zelf direct groot onderhoud gedaan omdat lease maatschappij meestal de laatste maanden dit soort zaken uitstelt. Beter 1 beurt teveel dan te weinig

Let wel op dat de auto niet alleen qua aanschaf, maar ook in verzekering, wegenbelasting en onderhoud flink wat van je portemonnee vraagt.
Het houdt dus niet op bij aanschaf..

Ik heb ook gemerkt in de zoektocht dat er heel veel auto's zijn die ook geïmporteerd zijn en daarvan is het verleden meestal slecht tot niet achterhaalbaar. Er zitten heel veel auto's bij waar je grote boog omheen moet lopen.

Houd rekening mee dat automaat voor benzine regelmatig problemen geeft, is pas in laatste model aangepast. Benzine zou ik geen automaat pakken van oudere versie of zorgen voor flinke garantie periode.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Welk bouwjaar tweedehands Espace V?

Bericht door rvdgaag »

Vele diesels van die generatie (160pk 1.6) krijgen scheuren in de cylinderkop, let hier op. Zodra je koelvloeistof gaat gebruiken is het over en uit met dit blok.
De mijne was na 85K kilometers al gescheurd terwijl ik 98% snelweg kilometers reed en nooit korte ritten
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PHESPACE
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 aug 2019 12:16
Actief als: particulier

Re: Welk bouwjaar tweedehands Espace V?

Bericht door PHESPACE »

Klopt mijn blok is rond dezelfde kilometerstand vervangen.
Ik zit nu op 140k en tot zover geen problemen, wel goede tip om koelvloeistof extra in de gaten te houden. Als dit verkeerd moet ik hem dus als de wiedeweerga verkopen, lees inruilen bij een dealer voor andere wagen..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: Welk bouwjaar tweedehands Espace V?

Bericht door Valkenet »

Goedendag,

Deze kwam ik tegen.

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/renau ... roid-share

Kilometerstand: 97.620 km
Bouwjaar: 10/2016
Verkoopprijs: € 24.900,-

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PHESPACE
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 aug 2019 12:16
Actief als: particulier

Re: Welk bouwjaar tweedehands Espace V?

Bericht door PHESPACE »

Benzine moet je opletten op automaat. die gaan vaak kapot en is hele dure ingreep. In 2018 of 2019 is deze vervangen door nieuwer exemplaar. 2016 heeft nog oud model. Wellicht navragen bij renault dealer of deze al is vervangen, nog steeds kwetsbare bak betreft..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: Welk bouwjaar tweedehands Espace V?

Bericht door Valkenet »

Dat ga je dan niet redden voor 25K

Dit is de goedkoopste met een mooie KM Stsnd.

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/renau ... roid-share

Kilometerstand: 47.416 km
Bouwjaar: 04/2018
Verkoopprijs: € 27.350,-


Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht