Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Onze Zoe R90 krijgt zijn laadbeheer programma niet goed via de app. Na bellen met Renault Nederland werd mij geadviseerd de auto te programmeren, hetzij via het kalender oplaad programma of initieel. Wat is nu het probleem, als ik het programma kies bijvoorbeeld 4 uur in de ochtend. Dan begint mijn Wallbox al met 4000 watt te laden. Erg vreemd vond ik dit, deze melding bij Renault Nederland gemaakt, en die gaf aan dat dit niet normaal was. Bij een openbare laadpaal dit ook getest en jawel hij begint met 1.3 kw te laden Renault Nederland adviseerde mij dit bij de dealer voor te leggen, zoals gezegd heb ik dit gedaan bij Bochane Harderwijk. Die verwezen mij meteen door naar de specialistische Zoe dealers in Apeldoorn of Almere. In Almere de situatie uitgelegd en zij zijn gaan testen. Die konden het probleem niet vinden en zagen ook geen 'lekstroom' naar de auto. Balen want ik krijg nu wel een rekening van 120 euro. Is hier iemand bekend met dit euvel? In ieder geval vind ik het erg merkwaardig. En heb maar besloten mijn Wallbox app te programmeren die prima naar behoren werkt.
Ik heb niets op te merken over het probleem zelf, weet het gewoon niet. Maar ik zou iedereen adviseren "getimed" opladen via de wallbox te doen. Sommige wallboxen snappen namelijk niet dat de auto niet gaat laden en geven het op. En soms vergeet je het zelf sta je bij een incidentele langere rit bij een oplaadstation te hannesen (of erger) omdat de auto niet wil laden. Begin er niet an
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Ik bedoel met getimed laden dat je een start en mogelijk stoptijd wilt hanteren, terwijl de stekker er in zit. Dat kan de auto doen, of (als dat is ingebouwd) de wallbox. Mijn advies is om als je getimed laden wilt en keuze hebt hoe, om altijd voor timer in de wallbox te gaan.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Oke helder, wat maakt dat je voor deze keuze gaat? "Mijn advies is om als je getimed laden wilt en keuze hebt hoe, om altijd voor timer in de wallbox te gaan."
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb sinds een kleine week een Renault 5 E-Tech. De app deed het na twee dagen naar behoren. Maar nu geeft hij al 24 uur aan dat de auto aan het laden is. Wat niet klopt. Herkent iemand dit?
Sinds twee weken een nieuwe Megane E-Tech; blij mee.
Maar met dit koude weer, wil ik graag 's ochtends in een lekkere warme auto stappen. Als ik dan middels de app de auto wil laten voorverwarmen, maakt ie heel vaak geen verbinding met de auto. Ik...
Ik lees op verschillende plekken op internet dat het mogelijk is om bij de Arkana de airo via de app te bedienen.
Nu heb ik de App helemaal doorzocht, maar vindt deze optie nergens.
Wie maakt er gebruik van de Mobilize app om slim te laden?
Deze app is gemaakt en gebaseerd op de Jedlix app. De Jedlix gebruiken wij al jaren om thuis slim te laden met de Tesla. Voor elke kWh slim geladen krijg je direct van Jedlix een kleine...
De Mobilize app blijft maar zeggen oneheerd laden,
Terwijl adres bekend is en ook de energieleverancier.
Zijn er meer met dit probleem? Heb de auto al 2 keer naar de fabrieksinstellingen gebracht en opnieuw aangemeld bij mobilize.