Brummel schreef: ↑13 dec 2020 00:30
Die sfeerverlichting springt bij ons ook steeds op 100%, maar die van ons heeft nog geen enkele software update gehad.
Als je de sfeerverlichting verschuift naar een ander percentage springt deze ALTIJD

weer terug naar 100 % , want nadat je hem verschoven hebt moet je die nieuwe 'percentage-stand' BEVESTIGEN

, en dat doe je door in datzelfde schuifscherm wat aan te klikken. Kheb de auto hier nu niet staan anders zou ik precies kunnen zeggen op wat je moet klikken.
Zelf had ik enige tijd nodig om uit te vinden hoe het automatische grootlicht werkt/dimt bij tegenliggers, hoe de achterruitsproeier werkt en hoe je de dasboard verlichting (km teller e.d. ) kan regelen.
Ik heb mijn Captur Bi-fuel, die geboren is afgelopen september, nu 3000 km en alles werkt perfect

., nou ja, op de 1e dag na dan want toen ging de dashboardverlichting spontaan twee keer aan en uit.
Ik zie wel dat regelmatig het systeem van mn Captur 'door de lucht' door Renault wordt geupdate en dacht dat Renault 1 x iets niet goed deed want de Capturklok sprong een dag te laat op wintertijd. Later las ik ergens dat dat nix met Renault te maken had maar met 1 van de servers van het internationale klokzendersysteem.
Toegevoegd in 14 minuten 52 secondes:
Perplex schreef: ↑11 dec 2020 03:06
Garage wilde op mijn verzoek de deksels van de trommelremmen preventief behandelen tegen roest maar had de auto dan nog een dag extra nodig.
Mijn Captur heeft geen deksels over de trommelremmen want ik kijk tegen de trommels aan als ik door de gaten van de velgen kijk. Wie heeft deksels over uw trommelremmen gezet en waarom, als ik vragen mag ?