Hallo,
Ik heb een Megane Scenic 1.6e RT uit 1997 en gisteren begon hij ineens in te houden en te pruttelen, zo erg dat er niet meer mee te rijden was.
ANWB gebeld en toen hij kwam was er niets meer te ontdekken, liep weer netjes en reed normaal.
Volgens de wegenwachter kon het de katalysator zijn die dicht zit, want hij gaf weinig lucht uit de uitlaat.
Er waren ook geen waarschuwingslampjes te zien.
Iemand een idee hoe dit zit?
Groeten Peter
megane scenic 1997, motor pruttelt en houdt in
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Actief als: particulier
Er kan veel aan de hand zijn. Als ik er vanuit ga dat er regulier onderhoud aan gepleegt is/wordt dan verdenk ik de vacuumslang naar de MAP-sensor. Deze kan voor grote problemen zorgen, en is goedkoop te vervangen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Ik heb de slang gecontroleerd, lijkt me in orde, gisteren met de auto gereden en uitgezet toen nij warm was,
de auto weer gestart waarna hij weer beroerd liep, op aanraden van de automaterialenhandel de bobines een voor een losgekoppeld en weer gestart, rechter losgekoppeld en hij starte niet meer, linker losgekoppeld en hij starte maar liep net zo als alletwee de bobines aangekoppeld, mijn conclusie is dan dat de linkerbobine problemen geeft en dus maar op 2 poten loopt, wat verklaart dat hij geen trekkracht meer heeft en dat de kat warm wordt door de onverbrande benzine.
Ik heb de linkerbobine besteld en weet maandag of dat het probleem hiermee is opgelost
Peter
de auto weer gestart waarna hij weer beroerd liep, op aanraden van de automaterialenhandel de bobines een voor een losgekoppeld en weer gestart, rechter losgekoppeld en hij starte niet meer, linker losgekoppeld en hij starte maar liep net zo als alletwee de bobines aangekoppeld, mijn conclusie is dan dat de linkerbobine problemen geeft en dus maar op 2 poten loopt, wat verklaart dat hij geen trekkracht meer heeft en dat de kat warm wordt door de onverbrande benzine.
Ik heb de linkerbobine besteld en weet maandag of dat het probleem hiermee is opgelost
Peter
Hide post links |
-
opgelost
Bobine vervangen, meteen de bougies en het luchtfilter vervangen, nu is hij weer goed.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-