Verwarming

Gebruikersavatar

Topic author
BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Verwarming

Bericht door BB-One »

Ligt het aan mij maar ik krijg het niet warm in de renault zoe....

Zelfs als ik de eco-mode uit heb staan, moet ik de temperatuur op max hebben om een beetje warme lucht de auto in te krijgen. Begin dat nu pas te merken aangezien het nu 's avonds toch wat frisser wordt en de auto dus verwarmd moet worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Verwarming

Bericht door zoe2goe »

Ik had er van de winter weinig last mee, zij het dat het met ecomode wel echt speelgoedverwarming was. Tis ook niet ECHT winter geweest natuurlijk, maar aan de andere kant ben ik de auto wel een beetje een koukleum die liefst gewoon in zijn overhemdje zit........
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Verwarming

Bericht door E-mission »

Geen last van, zolang ik hem niet op eco zet (wat ik sowieso nooit meer doe, ik tune de verwarming / airco liefst ook zelf).
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Verwarming

Bericht door BB-One »

Nu heb ik eindelijk door hoe ik het warm houd in de zoe, de luchtstroom op de voeten zetten en 's ochtends ook nog even via de ruit, maar niet op het midden. De Zoe besluit dan namelijk op een gegeven moment dat het te warm is en geeft een koude luchtstroom. Zelfs op eco stand is het nog goed uit te houden met de luchtstroom op de voeten. De warme lucht stijgt dan op en zorgt er voor dat je lekker warm blijft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Verwarming

Bericht door GertjanVB »

'T heeft even geduurd maar dan heb je wel wat :D
Hoewel ik er niet echt last van heb, signaleert mijn wederhelft wel regelmatig een dergelijke koude luchtstroom. Dat moet idd op bevel van een sensor zijn die het te warm heeft. Zit dat ding dan wel op de goede plaats en waar zit ie dan. Als de ventilatie ingesteld staat op "onder" heb je er geen last van. Heb je de ventilatie schuifjes bij de R-link dan (ook) dicht, of alleen de instelling op "onder" aangezet. In dat laatste geval wordt er mogelijk geen bevel tot meting op een bepaalde plaats gegeven.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Verwarming

Bericht door BB-One »

De ventilatieschuifjes heb ik gewoon open.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Verwarming

Bericht door Sordone »

@ bb-one: Ik herken dit gedrag ook maar ik moet zeggen dat ik recent mijn eerste jaarbeurt heb gehad en dat de verwarming beter (warmer bij lagere instelling) werkt daarna. Het vermoeden is dat je een goede software update moet hebben om de verwarming goed te laten werken.
Wat ik soms had was dat je ongeveer 20 minuten reed met de verwarming op 22 graden (geen eco-mode aan) en dan ineens komt er koude lucht uit het rooster onder de display. Alleen door dan de verwarming op max te zetten komt er iets warme lucht erbij maar geen 27 graden o.i.d. Stop je dan even en ga je weer rijden dan komt er weer volop warme lucht uit de roosters met dezelfde stand. Heel apart. :think:
Hieronder is mijn firmware lijst uit CANZE vandaag. Ik kon niet vinden of je CANZE hebt maar misschien kan je een mede ZOE'er vinden met CANZE. Maar navraag bij of een bezoek aan de garage om dit na te kijken kan natuurlijk ook.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cosmiccarbon
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 113
Lid geworden op: 03 mar 2015 09:53
Actief als: particulier

Re: Verwarming

Bericht door cosmiccarbon »

Bedankt voor de tips hier, ik zat ook al behoorlijk in de koude lucht de laatste tijd.

Helaas heb ik nu ook al een paar weken een ander hinderlijk verschijnsel:
Als de verwarming een tijdje aanstaat (al dan niet met AC aan), en ik ga langzaam rijden, of even stilstaan (verkeerslicht etc.) hoor ik een vervelende, diepe brom en het stuur trilt zeer duidelijk voelbaar. Soms voel ik ook het gaspedaal meetrillen. Als ik dan de verwarming uitdraai met de meest rechtse draaiknop houden het geluid en het trillen direct op. Draai ik hem weer aan dan duurt het weer een paar minuten voor het trillen terugkomt.

Ik heb even een opname van het gebrom gemaakt terwijl ik stilstond, zonder ander verkeer in de buurt. Het begint met de blowers op stand 1, vervolgens naar stand 4, en daarna weer naar 1. Zo is het verschil tussen het geluid van het blazen en de vervelende brom hopelijk duidelijk. Tussendoor is er ook nog een swoesj van mijn jas te horen :-)

Edit: helaas, het bestandstype van mijn brom is niet toegestaan...

Ben ik de enige hiermee? Ik ga hier sowieso mee naar de dealer want het laadprobleem blijft ook bestaan, en er lijkt nu ook tussentijds ladingverlies te zijn. Zo had ik gisteren tot 100% opgeladen, en zit ik nu na 46 km. rijden op 34%. Dat geeft een berekende actieradius van 69 km! En dan heb ik alleen rustig gereden, de meeste stukken maximaal 60 en op de snelweg een paar kilometer aan 95. De tussenstanden qua acculading zijn ook erg vreemd.
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: Verwarming

Bericht door Ad van der Meer »

Ik heb die brom ook en ben er al eens mee naar de garage geweest en ik heb mij te makkelijk laten afschepen dat ze niets konden vinden. Ik moet maar weer eens terug.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Verwarming

Bericht door BB-One »

Ik heb die brom ook (tenminste mijn Zoe ;-) ) en ik heb nu een leen Zoe mee en die heeft de brom ook. Lijkt een combinatie van kou en verwarming. Als je de verwarming uit zet oftewel naar 16 graden draait, dan is de brom gelijk weg.
Kan me niet herinneren dat die brom er vorig jaar was, maar mijn leen zoe is een stukje jonger dus daar kan het niet aan liggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Verwarming

Bericht door PieterZoe »

Zie topic Verwarming defect in dit forum (viewtopic.php?t=21791)

Als het gebrom heel sterk is dan heb je te weinig vloeistof in het warmtepompsysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cosmiccarbon
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 113
Lid geworden op: 03 mar 2015 09:53
Actief als: particulier

Re: Verwarming

Bericht door cosmiccarbon »

Dit moet hem bijna zijn, waarvoor dank!
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Verwarming

Bericht door OlafH »

Hier ook de brom. En die irritante trilling in het stuur, maar verwarmt nog als een nieuwe.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

landfort
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 148
Lid geworden op: 06 dec 2015 20:32
Actief als: particulier

Re: Verwarming

Bericht door landfort »

Ook ik krijg het niet echt lekker warm in de Zoe. Voorverwarming aangezet, dan stap je in en voel je de warmte bij de middenroosters. Zoals jullie schreven, deze dichtgedraaid en warmte op voeten gezet. Verder temp. op 22 graden gezet en rechterknop op 2e of 3e. Af en toe voelen hoe de lucht onderaan is... deze lauw. Krijg op gegeven moment koude voeten en voel niet echt 'de warmte naar boven komen'. Wel het gevoel dat er na verloop van tijd koude lucht gaat blazen (dit komt via de zijroosters bij ramen - deze lucht is koeler - of wellicht helemaal vooraan bij het raam?). Na 30/40 min rijden kan ik niet zeggen dat het aangenaam warm is in de Zoe; doe ik iets niet goed/kan ik nog iets anders uitproberen?

groeten
Marita
De Zoe (4/2014) geladen met zonnepanelen 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Verwarming

Bericht door PieterZoe »

Ik herken dit. Er lijkt een soort fout te zitten in de geleiding van de warme lucht. De uitstroom bij de voeten (driver en passagier) wordt niet of nauwelijks warm, ook wanneer alleen deze luchtstroom (onderste knopje) is ingeschakeld.

Dit is het beste merkbaar wanneer je boven- en onderwarmte inschakelt (bovenste en onderste knopje). Je kunt dan met je hand bij de roosters onder de voorruit (bovenwarmte) voelen dat de lucht continue warm is terwijl de lucht bij de voeten nooit warm wordt. Het lijkt erop of de luchtstroom bij de voeten niet goed langs de warmtewisselaar gaat OF dat de luchtstroom heel beperkt is en onderweg al zijn warmte verliest voordat deze in de cabine geblazen wordt.

Wie heeft er tijdens het rijden (niet tijdens voorverwarmen) ooit gevoeld dat de lucht bij de voeten warm wordt? Als dat niemand is, dan wil ik daar wel een communicatie richting Renault aan wagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Verwarming

Bericht door zoe2goe »

Ik wel (best te voelen rechts bij het "gaspedaal"), maar ik zal straks op de terugweg nog eens extra controleren. Warm hè, niet "heet".
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Verwarming

Bericht door PieterZoe »

Kleine correctie: er komt in het begin (wanneer je de verwarming net hebt ingeschakeld) wel warme lucht bij het voeteneinde. Echter zodra de temperatuur in de cabine enigszins is gestegen (lees: als de thermostaat vaststelt dat de gewenste temperatuur bijna bereikt is) wordt de luchtstroom bij de voeten koud en dat blijft zo.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Verwarming

Bericht door Jsj »

Ik heb ook regelmatig koude voeten. Laat staan mijn wederhelft..... Ik overweeg vloerverwarming in te bouwen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Verwarming

Bericht door RudyH »

Ook ik heb altijd kouden voeten in de auto, maar dat instiet alleen in de Zoe.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Verwarming

Bericht door Sordone »

Door de verhalen over een "slechte" verwarming eens een testje gedaan met een geavanceerd meetinstrument ("X en OS"). :fp: De wetenschappelijke onverantwoorde meet opstelling (ahum) aan de linkerkant gekozen. De foto's zijn genomen aan het eind van een rit van ca. 25 km met de verwarming op maximaal in de "auto" stand. Ook geen uitstroom richting geselecteerd, buiten temperatuur tussen 0 en 5 graden.
Hierbij komt de thermometer op 30 graden in ECO stand en 45 graden in de normale niet-ECO stand. Ik vind het niet tegenvallen, lekker warm, het is tenslotte geen "thermique" zoals de Fransen zeggen. En alle warmte moet uit de accu komen die je knijpt in ECO stand. Kan iemand anders die kou ervaart iets soortgelijks doen (zonder ECO stand) ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Verwarming

Bericht door Jsj »

ja in max stand wordt het wel warm,

Maar stel eens in op 23 graden... Dan warm, dan koud, dan warm, en dan blijft het koud.

Bij onze ICE is het gewoon instellen op 20.5 en het blijft ook 20.5 in de auto met een comfortabele lauw warme lucht zonder tocht..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Verwarming

Bericht door OlafH »

Geen last van. In het begin juttert de verwarming ietsje nadat hij op temperatuur is, daarna stabiel. Ook over de luchtverdeling geen klachten.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Verwarming

Bericht door Sordone »

Net als Olafh is de stroom stabiel op bijv. 22 graden. De maximale stand was bedoeld om de invloed van de ECO mode te laten zien en wat er maximaal kan. Mogelijk kunnen de temperatuur sensoren in CANZE met een grafiek getoond worden. Ik zal eens een verzoek in github zetten.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GillettiNo
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 feb 2016 12:23
Actief als: particulier
Locatie: Wilnis

Re: Verwarming

Bericht door GillettiNo »

Heb trouwens een vraagje, wat volgens mij ook zijdelings met dit onderwerp te maken heeft:
Gebruiken jullie nu ook de voorverwarming om de Zoe te ontdooien? Of is dat niet mogelijk en is het alleen geschikt voor voorverwarming van het interieur?
Heb in de Megane namelijk de gelukkige beschikking over een standkachel, en dat is met deze dagen wel erg lekker.. :oops:
-Wijnand-
2014 Zoe Intens vendu dec 2016
.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Verwarming

Bericht door RudyH »

De ZOE staat bij mij ingesteld om 7:30 op temperatuur te zijn.
Na gelang de buitentemperatuur start ie eerder met verwarmen bijkomend voordeel is dat de ramen idd ijsvrij zijn.
Lekker warm de auto instappen en meteen lekker weg rijden.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GillettiNo
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 feb 2016 12:23
Actief als: particulier
Locatie: Wilnis

Re: Verwarming

Bericht door GillettiNo »

Dank je wel! Dat is weer een plusje voor de aanschafoverweging ;)
-Wijnand-
2014 Zoe Intens vendu dec 2016
.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nivve
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 524
Lid geworden op: 27 nov 2014 14:27
Actief als: particulier
Locatie: Ter Aar

Re: Verwarming

Bericht door Nivve »

Zelfde als RudyH zegt. IJsvrij en 25 graden in de auto. Ik schep er niet al te subtiel over op bij mijn collega's 8)
Eén collega heeft net een nieuwe auto gekocht (nog niet eens geleverd), ik dacht toch echt een 'wist ik dat nu maar voor ik mijn auto kocht'-blik te bespeuren toen ik vertelde hoe lekker warm het was toen ik wegreed (zonder te krabben) :mrgreen:

Alleen jammer dat de twee in te stellen tijden niet allebei actief kunnen zijn. Ik activeer nu elke dag opniew (als het vriest dan) de tweede timer voor 16:00 zodat het terug lekker warm is. Wel twee instellen maar niet twee actief is een beetje raar (of ik heb gewoon wat gemist :roll: )
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Verwarming

Bericht door zoe2goe »

Ik weet dat er mensen zijn die de API die de (oude) telefoon-applicatie gebruikt hebben uitgeplozen. Ik heb daar nog een deel van de documentatie van. Het is natuurlijk denkbaar dat iemand dat eens oppakt de betreffende commando's met een nieuwe scheduler vanuit het web gewoon twee keer per dag stuurt. Wel een klusje, maar bepaald niet onmogelijk.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Warnerkrol
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 dec 2020 16:26
Actief als: particulier

Re: Verwarming

Bericht door Warnerkrol »

In mijn renault app airco aan op 18.00 uur.
Maar hoe kan ik de temp instellen als ik om 18.00 in wil stappen. Want elke keer is het koud. Ik doe iets niet goed. Zit nu gewoon aan de lading. Batterij blijft prima 100%. Of ik nou instel op telefoon of auto of sleutel, ik moet toch kunnen zeggen, om 18.00 is het 23 graden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mastah
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
Actief als: particulier

Re: Verwarming

Bericht door Mastah »

Nee, de temperatuur staat vast. Ik weet zo even niet mijn hoofd wat de precieze waarde was, maar ik dacht 21 graden.


Dat het koud is klopt natuurlijk niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jan_Willem
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 dec 2022 20:24
Actief als: particulier

Re: Verwarming

Bericht door Jan_Willem »

Beste mede winterrijders. Het kan aan de kou buiten liggen, maar juist nu ik de verwarming echt nodig heb wil de verwarming niet echt mee werken. Noch in gewone stand als in ECO stand kan ik de auto net warm krijgen en komt er op ijn best lauwe lucht uit de roosters. Ongeacht op welke stand of richting van het klimaat systeem. Gevolg...wel erg koude handen en voeten, in eder geval niet comfortabel en wenselijk. Het zou niet zo moeten lijkt mij.
Iemand anders ook een zelfde ervaring? En een oplossing misschien. Naar de garage kan altijd nog :wink:

Bij voorbaat dank

JW ZOE Z.E.40 2017
ZOE Q90 2019

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Verwarming

Bericht door Sordone »

In Eco stand ga je geen verwarmde auto krijgen. Het kan zijn dat het koudemiddel te laag is in je Zoe waardoor de warmtepomp geen warmte kan maken. In sommige gevallen zijn de pakkingen in de leidingen niet dicht waardoor je koudemiddel weg lekt. Een garage kan dit checken. En kijken of je de laatste firmware hebt. In Canze kan je ook wat gegevens van je warmtepomp zien maar ik weet niet of je een dongle hebt.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Verwarming

Bericht door zoe2goe »

Verder met dit weer: altijd voorverwarmen met je knoppie op de kaart. Scheelt veel comfort, en veel range.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Verwarming

Bericht door GertjanVB »

Zo’n slim knoppie heeft de nieuwe ZOE niet. Was te simpel. Werkt wel fantastisch.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 1418
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Verwarming

Bericht door Pepone »

Dat slimme knopje zit in de app bij mij.
Werkt prima.
Als ie nog aan de paal staat pakt ie daar de benodigde stroom. Ook goed voor de range.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht