Scenic II regelklep nokkenasversteller en stuurschakelaars cruisecontrol  [opgelost]

Voor wanneer je wat hulp kan gebruiken of wilt aanbieden.
Forumregels
Let op, geen commerciele aanbiedingen hier, die zullen zonder bericht worden verwijderd.
Ontvangt u commerciële reactie's en niet van een sponsor, laat het ons dan weten.

Topic author
HenkK
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2020 17:52
Actief als: particulier

Scenic II regelklep nokkenasversteller en stuurschakelaars cruisecontrol  [opgelost]

Bericht door HenkK »

Dag allen

Ik heb een Scénic II uit 2008, 2.0 liter benzine en ben op zoek naar handige handen in de omgeving Arnhem/Apeldoorn.
Ik zoek hulp voor twee zaken:
1. De motor van de Scénic ratelt bij starten. Vrijwel zeker is het de nokkenasverstelling die niet goed werkt.
Voordat ik eventueel het tandwiel met daarin de versteller laat vervangen (kostbaar!) wil ik eerst zeker weten
of de regelklep wel goed werkt of misschien gewoon vuil is. Ik zoek iemand die de klep eruit kan halen, bekijken en schoonmaken.
2. De stuurschakelaars van de cruise control werken niet feilloos. Doen soms wat anders dan je verwacht. :-)
Renault vraagt voor een nieuwe set 100 euro. Op de sloop vind ik ze voor 20 euro. Vervangen is geen grote klus, maar daarvoor moet
de airbag los. Daar heb ik geen ervaring mee en zie er tegenop om dat zelf te doen ondanks alle goede adviezen hier op het forum
m.b.t. loshalen van de accu en dergelijke.

Is er iemand in de buurt van Apeldoorn, Arnhem of iets verder weg die tijd en zin heeft om mij hiermee te helpen?
Het hoeft natuurlijk niet voor niets.

Groet!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht