Motor uitgevallen Espace 95
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Motor uitgevallen Espace 95
Hallo
Ik heb een Renault Espace uit 1995 bij aankoop was de airco hier uit gemonteerd en is de radiator handmatig te bedienen via een schakelaar bij het stuur.
Helaas was de auto uitgeleend en ben ik vergeten te zeggen dat de schakelaar omgezet moest worden, de auto is na ongeveer 30 minuten uitgevallen en door de wegenwacht/vab naar huis gesleept.
Dit was vanmorgen rond 11 uur, nu start de auto wel maar valt direct weer uit wat kan hier de oorzaak van zijn?
Ik heb een Renault Espace uit 1995 bij aankoop was de airco hier uit gemonteerd en is de radiator handmatig te bedienen via een schakelaar bij het stuur.
Helaas was de auto uitgeleend en ben ik vergeten te zeggen dat de schakelaar omgezet moest worden, de auto is na ongeveer 30 minuten uitgevallen en door de wegenwacht/vab naar huis gesleept.
Dit was vanmorgen rond 11 uur, nu start de auto wel maar valt direct weer uit wat kan hier de oorzaak van zijn?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 10:12
- Actief als: particulier
Lekke koppakking? Auto zou wel warm gelopen zijn.
Kan nog van alles zijn..
Kan nog van alles zijn..
Hide post links |
-
Ik weet inmiddels dat er geen "witte rook" of andere dampen uit de uitlaat of van de motor gekomen zijn. er is ongeveer 30 minuten op een 90 km weg gereden waar het toen door drukte met zo'n 50km ging bij het opdraaien van de rijksweg is het foutgegaan de motor is toen uitgevallen en gaf geen enkele reactie eenmaal thuisgebracht starte hij wel weer normaal alleen is start hij nog niet door. de batterij bleek ook leeg dus hij ligt nu aan de lader.
Ik heb de dop van de olie (waar je hem moet vullen) eraf gedraaid hier kwamen wat dampen uit gezien de motorkap hem droog houd heb ik hem even open laten staan zodat hij morgenochtend zeker afgekoelt moet zijn.
De auto was helaas gister net terug van de garage waar de boordcomputer en de startmotor vervangen zijn, de auto liep eindelijk weer gebeurd dit. (en ja het was mijn fout want ik had het moeten zeggen maargoed blijft balen)
Ik heb de dop van de olie (waar je hem moet vullen) eraf gedraaid hier kwamen wat dampen uit gezien de motorkap hem droog houd heb ik hem even open laten staan zodat hij morgenochtend zeker afgekoelt moet zijn.
De auto was helaas gister net terug van de garage waar de boordcomputer en de startmotor vervangen zijn, de auto liep eindelijk weer gebeurd dit. (en ja het was mijn fout want ik had het moeten zeggen maargoed blijft balen)
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
-
De accu houdt niet zo van al die startpogingen ik heb hem zojuist even proberen te starten hij slaat dan heel even aan ik zie de koelvloeistof niet borrelen.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 10:12
Zet er een auto naast met draaiende motor en een startkabel, probeer de espace aan het lopen te krijgen.
Dat je accu nu ook in eens leeg is, kan toeval zijn. Als de auto draait meteen even laadspanning/stroom meten.
Wanneer de wagen loopt, even warm laten worden en kijken of het koelsysteem druk opbouwt, en of er olie bij gemeng is. Mocht dit niet zo zijn, gewoon mee doorrijden.
Maar wellicht is het beter om gewoon de oorzaak aan te pakken, dan heb je dit in de toekomst niet meer.
Wat je ook kan doen, auto wordt wel veel minder snel warm, is de ventilator met de geschakelde plus aansturen zodat deze altijd draait.
Dat je accu nu ook in eens leeg is, kan toeval zijn. Als de auto draait meteen even laadspanning/stroom meten.
Wanneer de wagen loopt, even warm laten worden en kijken of het koelsysteem druk opbouwt, en of er olie bij gemeng is. Mocht dit niet zo zijn, gewoon mee doorrijden.
Maar wellicht is het beter om gewoon de oorzaak aan te pakken, dan heb je dit in de toekomst niet meer.
Wat je ook kan doen, auto wordt wel veel minder snel warm, is de ventilator met de geschakelde plus aansturen zodat deze altijd draait.
Hide post links |
-
De accu is inderdaad leeg gelopen van het starten. steeds na een uur aan de acculader deed hij het weer even hij is gister naar de garage gebracht en vanmorgen was hij gemaakt het bleek de benzine te zijn, die was op.
In deze heeft dat erger leed voorkomen omdat de benzine opwas voordat de motor overhit geraakt is.
Bijkomende vasstelling is dat de benzinemeter op het dasboard niet werkt.
In deze heeft dat erger leed voorkomen omdat de benzine opwas voordat de motor overhit geraakt is.
Bijkomende vasstelling is dat de benzinemeter op het dasboard niet werkt.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-