Melding inspuiting controleren 2.0DCI

Plaats reactie

Topic author
Eddy G
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 nov 2019 11:26
Actief als: particulier

Melding inspuiting controleren 2.0DCI

Bericht door Eddy G »

Hallo allemaal,

Na veel research te hebben gedaan toch een Espace 2.0DCI Dynamique uit 2008 aangeschaft. Ik heb zo mijn twijfels gehad maar na een proefrit toch gevallen voor de luxe en comfort van zo'n Espace, wat een wagen!
Maar.......al snel kwam de melding "inspuiting controleren", dit gebeurde tijdens een inhaal moment op de snelweg.
Vermogen compleet weg boven de 2500/3000 rpm, dus maar naar de vluchtstrook gegaan, ik dacht begint de ellende nu al? Ik had em nog maar net 1 dag. Na de motor uit te hebben gezet en weer gestart was de melding weg en de auto reed weer zoals hij het moest doen.
Paar uur later weer zelfde verhaal, motor aan en uit en weer niks aan de hand. Het vreemde is dat de auto wel normaal optrekt, dus wel vermogen heeft, bij lage toeren. Ook geen blijvende melding in het display.
Terugweg reed de auto feilloos.
Volgnde dag terug gegaan naar de garage waar ik em gekocht had en uit laten lezen en kreeg de melding "turbodruk te hoog".

Nu heb ik al een beetje rond gesneupt op dit forum maar nog niet echt iets kunnen vinden wat een oplossing kan zijn.
Ik hoop dat jullie tips hebben zodat ik het kan oplossen, de auto is voornamelijk gekocht met het oog op de vakantie naar Zuid Frankrijk en uiteraard de luxe en ruimte.

Greotjes,
Eddy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Noreply
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 229
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:15

Re: Melding inspuiting controleren 2.0DCI

Bericht door Noreply »

Ik heb twee keer een dingetje met mijn Espace DCI gehad, beiden met dezelfde melding in het display. Een keer was het de egr die vernieuwd moest worden. Andere keer was het de sensor van de druksensor bij het roetfilter. Bij de egr viel het vermogen weg, bij de sensor van de roetfilter kreeg ik alleen de melding.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Eddy G
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 nov 2019 11:26
Actief als: particulier

Re: Melding inspuiting controleren 2.0DCI

Bericht door Eddy G »

Hallo Remon,

EGR zat ik ook al aan te denken.
Bij mij viel dus ook het vermogen weg, was het bij jou niet mogelijk om de EGR software matig weg te schrijven?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Noreply
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 229
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:15

Re: Melding inspuiting controleren 2.0DCI

Bericht door Noreply »

Geen idee of het weg te schrijven is. Ik reed toen vaak route van 200km enkele reis en had geen tijd om naar alternatieve oplossingen te zoeken. Renault dealer heeft egr vervangen en verstuivers ingeleerd. ECU is uit te lezen op juiste foutcode bij de dealer, ik zou daar maar even langsrijden als de foutmelding blijft verschijnen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Eddy G
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 nov 2019 11:26
Actief als: particulier

Re: Melding inspuiting controleren 2.0DCI

Bericht door Eddy G »

Uitgelezen en geen foutmeldingen gevonden, Vandaag weer 4 keer de melding gehad alle 4 keer ging de auto in de noodloop.
Dit gebeurt pas wanneer er ongeveer 20 km mee is gereden, op de korte stadsritten is er niks aan de hand.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Noreply
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 229
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:15

Re: Melding inspuiting controleren 2.0DCI

Bericht door Noreply »

Als je een foutmelding hebt gehad blijft deze bewaard en kan door de dealer (Renault) uitgelezen worden. Bij mij konden ze vertellen dat ik 13x de melding in het scherm had gekregen en dat mijn achterlicht het niet zou doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Qbek
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 feb 2010 19:14

Re: Melding inspuiting controleren 2.0DCI

Bericht door Qbek »

is deze terwijl opgelost?zo ja,hoe?
Want ik hetzelfde probleem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht