problemen ZOE 50

Plaats reactie

Topic author
DaanC
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2021 19:02
Actief als: particulier

problemen ZOE 50

Bericht door DaanC »

Sinds januari 2020 hebben we een ZOE 50 in gebruik. Het aantal problemen met die auto is zo groot, dat we benieuwd zijn naar ervaringen van anderen. Van het begin af zijn de revue gepasseerd:
de radio werkte af en toe een uur tot een dag niet (opgelost software);
de navi springt op zwart na wegrijden, gaat vanzelf weer werken, maar dan zit je al op de snelweg;
de BLIS werkt af en toe niet, wat maakt dat je er niets aan hebt;
de auto is regelmatig niet bereikbaar in de app, soms een uur, soms een dag, vaak met de melding 'serverfout';
het aanzetten van de voorverwarming met de app werkt vaak niet, geen melding;
laden uitonderhandelen werkt soms niet, opnieuw aansluiten helpt meestal, laatst viel alle elektronica daarbij uit, de auto moest worden afgesleept, na een dag logeren bij een dealer elders in het land ging het ding de volgende dag weer werken, geen fout gevonden, wel een update uitgevoerd;
Recent na starten een rood scherm 'Elektr. storing GEVAAR', STOP, na soft reset kon ik na 10 minuten weer rijden;
Er is van nieuw af lekkage van beide voordeuren bij de A stijl op ongeveer 1/3 van boven, deels verholpen, bij lang rijden in de regen af en toe een druppel op mijn knie;
het laadklepje gaat soms spontaan open onderweg met een melding op het display. Elektromotortje vervangen, maar daarna heeft die storing zich weer voorgedaan;
Soms wat onverwachte meldingen over de achterruiten.
Mijn vrouw durft er de stad niet meer mee uit en als ik dienst heb moet ik zorgen dat er een auto achter de hand is.
Mijn idee is dat het product mechanisch goed is maar dat de software zo instabiel is dat ik mij meer een testrijder dan een klant voel.
Wie herkent zich hier in en wat is er mee gedaan? Als de problemen in onze auto niet exemplarisch zijn, dan moeten meer mensen dit hebben ervaren. Als dat niet het geval is, dan moet 'alles' maar vervangen worden bij ons zodat wij ook onbezorgd van dit product kunnen genieten.

Graag reacties, waarvoor mijn dank.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 1400
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: problemen ZOE 50

Bericht door Pepone »

Ik herken eigenlijk niets in wat je schrijft.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rickvp
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 dec 2016 22:15
Actief als: particulier

Re: problemen ZOE 50

Bericht door Rickvp »

Hi Daan,

Ik rijd de ZE50 vanaf december 2019. De lekkage aan de deurstijlen heb ik ook gehad, de dealer heeft dit netjes opgelost. Er waren in het begin wat problemen met de app en het koppelen van de auto maar dat gaat het laatste half jaar wel goed. Alle overige zaken komen mij niet bekend voor.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

Zoë ZE40 2017 | Zoë Intens ZE50 R135 2019 | Megáne E-tech EV60 Techno 2023

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mastah
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
Actief als: particulier

Re: problemen ZOE 50

Bericht door Mastah »

Hoi,

wij rijden sinds december 2019 in onze ZE50. Wij hadden alleen een probleem met de batterij(capaciteit), zie daarvoor mijn topic met verslag.
Van alle zaken die jij beschrijft hebben wij geen problemen (met de app waren er voorheen wel wat problemen dat de Renault servers soms niet goed werkten, maar dat is zoals Rick ook al opmerkte sinds ongeveer een half jaar wel ok).

Met alles wat je beschrijft wat er faalt qua elektronica (en bij andere ZOEs niet, met dezelfde software) zou ik verwachten dat er een hardware-defect is in een van de computersystemen.
Heb je een goed logboek van alle storingen/problemen gedocumenteerd? Ik weet niet of je rechtsbijstand hebt, maar ik zou eens overleggen wat verstandig is. Want zo te horen heb je een product wat absoluut niet conform is. Want de dealer gaat vast niet zonder dat duidelijk is waar het probleem precies in schuilt alle computersystemen in je auto vervangen. Dus het zal wel een klusje worden...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
DaanC
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2021 19:02
Actief als: particulier

Re: problemen ZOE 50

Bericht door DaanC »

Dank jullie voor jullie reacties! Fijn te horen dat de auto wel goed kan zijn. En ja, waarschijnlijk zijn wij wel 'zuur'. Hoewel ik rb verzekerd ben en wel een log kan reconstrueren, laat ik eerst de dealer aan het woord. Kunnen jullie nog aangeven hoeveel km jullie hebben gereden? Ons exemplaar is wel fors gebruikt, 25 duizend nu.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Sebastiaanmark
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jun 2020 08:25
Actief als: particulier

Re: problemen ZOE 50

Bericht door Sebastiaanmark »

Hi DaanC,

Ik herken enkele problemen. Wij rijden de Zoe sinds juli 2020, met 14k op de teller nu.

- Lekkage bij thv ⅓ van de rubber, bij zowel bestuurder als bijrijders-zijde. Dealer heeft dit gecheckt en de rubbers ingevet. Dit heeft wel iets geholpen, maar laatst toch weer een paar druppels.
- Wij hadden last van een spontaan herstartend navi/scherm. Ook was deze heel traag. Dealer heeft update handmatig opnieuw geïnstalleerd (nov '20) en dat heeft het systeem vele malen sneller gemaakt.
- De app werkt soms niet inderdaad. Overigens heb ik dat sinds januari 21 niet meer meegemaakt (week of twee nu).
- Wij hebben soms problemen met een Vattenfall laadpaal in de straat (maar dat lijkt zich te concentreren op bepaalde aansluitpunten/paalversies, hier heb ik al melding van gemaakt bij VF). Dan laadt de auto 5-6% op en dan stopt het laden.
- Soms druk je het laad-klepje dicht maar springt 'ie miraculeus open. Maar niet tijdens het rijden ervaren.
- Ik heb éénmaal de STOP melding gehad. Toen het net voor het eerst heel koud was en ik (vermoedelijk) te snel weg wilde rijden ;-).

Wat ik aanvullend nog heb meegemaakt;
- Ruiten beslaan snel van binnen op regenachtige dagen. De oplossing lijkt handmatig de A/C knop in te duwen (terwijl ik zou verwachten dat de auto-instelling dit zelf op zou pakken)
- Software entertainmentsysteem wat traag (voor een auto van 35k euro, moet vaak lang wachten)
- Verkeersbordherkenning laat soms te wensen over. Vandaag in de binnenstad van Rotterdam (waar het 50 was) gaf ie lange tijd 100km/h aan. Ook herkent hij dynamische snelheid borden (130 tussen 19-6, 100 tussen 6-19 bijvoorbeeld) eigenlijk gewoon niet, waardoor ik 'm niet altijd even betrouwbaar acht
- de vering/ophanging kraakt nogal. Bij het in/uitparkeren in de straat (Amsterdam) krijgen we vaak opkijkende blikken (ze zijn inmiddels gewend aan het futuristische geluid van de Zoe ;)). Dealer zegt dat 'elke auto van Renault' dit heeft en dat ze niets opvallends vonden. Waarschijnlijk omdat er geen dino-motor in zit, horen we het, aldus Nieuwendijk. Lijkt me sterk maar goed ;).

Overigens valt mij op dat de Easy Link kaarten nog uit sept 2019 stammen, hebben de anderen dit ook? Of is er inmiddels al een nieuwe kaart die ik maar niet krijg?

Succes met in conclaaf gaan met de dealer!

gr Sebas

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
DaanC
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2021 19:02
Actief als: particulier

Re: problemen ZOE 50

Bericht door DaanC »

Hallo Sebas, dank. Ik zal vragen of wij de laatste navi update hebben. Inmiddels gaat onze auto uitgekleed worden, er schijnt wel iets gevonden te zijn, ergens in de diepte bij de accu's. Ik ben benieuwd.. Jouw punten van traag entertainment herken ik van het begin. Ik ben meestal al wel op weg voor de achterruitrij-camera wakker wordt, maar dat bedoel je vast niet. Gekraak heb ik niet gemerkt. Verkeersborden klopt, maar onze Ford doet dat niet beter.
Groet, Daan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Andere Peter
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 290
Lid geworden op: 10 feb 2020 23:15
Actief als: particulier

Re: problemen ZOE 50

Bericht door Andere Peter »

bij ons allen de app die niet het voor - verwarmen/koelen kan ivm verbinding fout
Inmiddels 11k op de teller en verder geen problemen gevonden.
het kan gelukkig wel goed...
Fossiele brandstof rijden is net als roken,
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.

R135 / 52 Intens. 03-20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: problemen ZOE 50

Bericht door OlafH »

Kraken doen inderdaad alle Renaults, door het gewicht van de Zoe doet ie het nog iets erger, naarmate het kouder wordt is het erger. Is al eerder over gesproken op het forum. Invetten van de rubbers van de stabilisatorstang helpt tijdelijk, vervangen iets langer. Maar het komt altijd terug helaas.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
DaanC
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2021 19:02
Actief als: particulier

Re: problemen ZOE 50

Bericht door DaanC »

Kraken en app zijn niet mijn grootste zorg. Voldoende moed verzameld om het weer te proberen met onze zoe. Dank allemaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Sebastiaanmark
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jun 2020 08:25
Actief als: particulier

Re: problemen ZOE 50

Bericht door Sebastiaanmark »

DaanC schreef: 18 jan 2021 19:10 Hallo Sebas, dank. Ik zal vragen of wij de laatste navi update hebben. Inmiddels gaat onze auto uitgekleed worden, er schijnt wel iets gevonden te zijn, ergens in de diepte bij de accu's. Ik ben benieuwd.. Jouw punten van traag entertainment herken ik van het begin. Ik ben meestal al wel op weg voor de achterruitrij-camera wakker wordt, maar dat bedoel je vast niet. Gekraak heb ik niet gemerkt. Verkeersborden klopt, maar onze Ford doet dat niet beter.
Groet, Daan

Ja, dat van die camera herken ik maar ál te goed. Maar het is meer dan alleen de camera.

Goed te horen dat de auto uitgekleed wordt/is, hopelijk gaat het je rijplezier goed doen! Vele veilige kilometers :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
DaanC
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2021 19:02
Actief als: particulier

Re: problemen ZOE 50

Bericht door DaanC »

Maar weer een update. De auto is voor de tweede keer afgesleept, twee dagen nadat hij weer uitgebreid bij de dealer heeft gestaan in verband met niet of slecht laden. Het frustrerende is, dat de dealer de auto bevraagt op mankementen en dat als het ding geen log heeft van die mankementen, of van het onderbreken van de lading, er kennelijk geen probleem is.. Ben ik nu echt de enige die zo'n slecht product heeft getroffen? Een poging de auto terug te laten kopen door de dealer leverde een bizar aanbod op, waarbij ik mij afvraag of Renault haar eigen product wel serieus neemt. Mijn vrouw durft er al lang niet meer mee op stap en ik ben ook geen vrijwilliger meer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Aboriginal
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 okt 2016 00:19
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag

Re: problemen ZOE 50

Bericht door Aboriginal »

Jeetje man balen zeg,onze Zoe heeft 2 weken geleden 1e beurt gehad,19 Dkm gereden,probleemloos.
Heb je al kontakt gehad met RNL,en de problemen voorgelegd?
Ben je al bij een andere Dealer langs geweest?
Auto moet gewoon goed zijn,anders inderdaad RB inschakelen,
Succes man,wij genieten elke dag van de auto,dat zou jij ook moeten/kunnen doen.
Zoë Intens R240/R110/R135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
DaanC
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2021 19:02
Actief als: particulier

Re: problemen ZOE 50

Bericht door DaanC »

Dank voor je reactie. Zal zien. Hoop dat je auto goed blijft. Wij wel meer km, 34k. Groet, Daan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Injector1
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: problemen ZOE 50

Bericht door Injector1 »

Ik heb een Zoë Edition One , sinds December 2919.
De opmerkingen die ik heb zijn de volgende, zo af en toe een melding, dat de achterramen niet vergrendeld zijn, terwijl dat wel zo is.
Het versturen van een navigatie opdracht, komt heel vaak niet aan, terwijl ik wel de bevestiging krijg, dat het bericht naar de auto verzonden is.
Het laatste punt is, dat er in de Renault app, op mijn Samsung smartphone, een uitroepteken staat, bij de airco, met de mededeling, dat er aktie moet worden ondernomen, in de auto.
Wat het laatste punt betreft, volgens Renault klantenservice, zou daar een update voor komen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 1400
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: problemen ZOE 50

Bericht door Pepone »

De actie die je moet ondernemen is een programma activeren in de auto, dan is het vraagteken weg en dan werkt het ook.

Maar vind ik zelf wel onhandig, dus ben benieuwd naar de update.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Injector1
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: problemen ZOE 50

Bericht door Injector1 »

Beste Ron,
Dat heb ik gedaan en dan is het uitroepteken weg.
Op dat moment, is er dus een airco programma geprogrammeerd.
Als ik dan op mijn smartphone, het programma uit en aanzet, is de uitroepteken weer terug en moet ik opnieuw een programma in de auto programmeren.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Je moet aircoprogramma, toch aan en uit kunnen, zonder dat je weer naar de auto toe moet?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
DaanC
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2021 19:02
Actief als: particulier

Re: problemen ZOE 50

Bericht door DaanC »

Ja de app problemen herken ik. De app verdraagt bij mijn weten ook geen aanmelding van een extra gezinslid, maakt soms geen contact en het aanzetten van een programma kan alleen als er een programma in de auto al aanstaat. De remote functie is alleen beschikbaar als je de auto minstens eens per week een programma laat draaien. Beetje zonde van de energie. Lijkt mij een design foutje.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 1400
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: problemen ZOE 50

Bericht door Pepone »

Je moet aircoprogramma, toch aan en uit kunnen, zonder dat je weer naar de auto toe moet?
Dat is ook precies ook mijn probleem.

Daarom ben ik, zoals ik al schreef, benieuwd waar Renault mee komt qua update.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Injector1
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: problemen ZOE 50

Bericht door Injector1 »

Ik heb in de App, nog eens gekeken naar de instellingen.
Dan zie ik het menu, ik klik op activering controleren.
Ik krijg dan de mededeling;Oeps Er is een probleem opgetreden.
We waren niet in staat om de gegevens van je auto op te halen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht