Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik kan dit nergens zo gauw vinden maar ik wil in mijn Twingo van bouwjaar 2000 nieuwe remschoenen in zetten,auto heeft geen abs.
Welke type moet ik hebben? Met zo,n soort hefboompje of zonder soort hefboomje,voor de handrem. Twingo is met automatische dak.
Alvast bedankt
Meen dat er verschillende merken remsysteem zijn gebruikt, waar verschil in kan zitten.
Kunt ook even de trommel losnemen, dan weet je het op zeker. Kun je direct de remcilinders nazien op lekkage, vooral onder ee cupjes. Zoiezo slim om deze zoiezo te vervangen, om remverschil uit te sluiten. Deze zeer lichte twingo heeft daar nogal last van op de achteras.
Kunt ook een 'superkit' kopen, zijn helemaal compleet voorgemonteerd.
De remvoering achter zal een twingo vrijwel nooit verslijten, door het lage gewicht en zeer geringe remkracht achter. Wat vaak gebeurd is dat de voering loslaat van de 'remschoen' door ouderdom.
Wat is de rede dat je de voering wil vervangen?
Kijk bijvoorbeeld eens op mister-auto.nl, het verschil in remmen is inderdaad het merk. Lucas/Girling/Trw is de ene variant, Bendix/Bosch de andere. Setjes incl cilinders doen daar een €60 ongeveer. Zeker ook elders te krijgen.
Na monteren uiteraard wel de remschoenen afstellen tov de remtrommel.
Ah oke, wellicht is een tik tegen de trommel wel genoeg. Maar beter om de trommel te demonteren en zien waar het aanlopen door komt.
Dat bölk is een verzameling van allerlei niet bekende merken dacht ik. Heb nog geen trommelremmen daarvan besteld, schijfremmen/blokken zijn mij goed bevallen.
Bolk: Goede ervaringen mee op Scenic en Twingo's. Eigen merk, vaak afkomstig van dezelfde fabrikanten als merkartikelen.
Jarenlang besteld bij Mister Auto, onderdeel v/d PGA Groupe. Geen klachten over, ook niet bij retourneren. Voor oudere auto's is het aanbod wel kleiner geworden de laatste jaren. Daarom koop ik nu nu bij Autodoc. Standaard iets langere levertijd, maar meer keuze voor oudere auto's. Dezelfde goede ervaringen.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik ben op zoek naar de bovenste veerschotels van een twingo uit 2000. Deze zijn bij de leverancier van mijn garage niet leverbaar en ook bij Renault niet. Apk keurmeester van de RDW had er een opmerking over dat ze verregaand verroest waren. Wie kan...
Een vriend van mij heeft een Twingo van de eerste generatie uit 2000 met een 1.2 motor. De motor heeft geen compressie meer op twee cilinders en zal vervangen moeten worden (hij heeft 350.000 gelopen dus revisie lijkt me niet meer de moeite)....
Ik rijd een Renault Kangoo uit 2000 hier brandt sinds kort het airbag lampje van.
Het brandde in eerste instantie af en toe en later is het constant gaan branden, ik heb de aansluitingen als gesoldeerd onder de stoel.
Ik heb een megane Berline uit 2000.
Nou doet de airco het niet. Volgens de garagist komt er geen spanning op de pomp. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Wij hebben sinds kort een Renault scenic uit 2000.
We hebben de distributie riem laten vervangen maar sindsdien doet de radio het niet meer goed. Gaat steeds van de zender af, dan weer ineens springt hij over naar de cd. Dan weer gewoon de...
Ook een Renault Austral voor 2000 km terug olie ververst tussen minimum en maximum, staat nu al 1cm boven pijl.
Ben naar de dealer geweest ,en zou bij Renault informeren wat er aan te doen is..
Het kan toch niet zo zijn.dat je iedere 2000 km olie...