1.5 dCi betrouwbaar?

Plaats reactie

Topic author
Paulus66
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:01
Actief als: particulier

1.5 dCi betrouwbaar?

Bericht door Paulus66 »

Ben van plan om een Kadjar aan te schaffen. Is de dCi betrouwbaar? Aangezien ik een tweedehands ga kopen, moet ik dan opletten dat bij een bepaalde kilometerstand (120.000km) de distributieriem moet worden vervangen? Of heeft deze motor een distributieketting?
Voorheen Kadjar 165 TCE, nu Kadjar 1.5 dCi BOSE EDC Autm. 2016 (Easy park assist, Winter Pack)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: 1.5 dCi betrouwbaar?

Bericht door zandbak »

Het is een heel betrouwbare en sterke motor. Heb er altijd zonder problemen de caravan mee getrokken door de bergen en nooit last gehad van olieverbruik of andere motor problemen. Het enige waar je tegenaan kan lopen is verstopte roetfilter slangetje, maar die is relatief goedkoop op te lossen door de garage.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Paulus66
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:01
Actief als: particulier

Re: 1.5 dCi betrouwbaar?

Bericht door Paulus66 »

Afgelopen vrijdag een Kadjar 1.5 dCi BOSE EDC Autm. 2016 (Easy park assist, Winter Pack) aangeschaft. Het is een ingevoerde Duitse auto met volledige onderhoudshistorie. Hij heeft 156.000 op de teller maar is goed onderhouden. Distributieriem is door de Nederlandse dealer vervangen, tevens nieuwe remschijven en remblokken. Eveneens heeft hij nog nieuwe banden gekregen. Ik heb 3 maanden garantie en heb door mijn garage ook een aankoopkeuring laten uitvoeren, die hij met vlag en wimpel heeft doorstaan. Ik heb nog nog nooit een automaat gehad, maar wat rijdt dat heerlijk zeg.Ik zet er nog een footootje bij.
https://ibb.co/3SdmTGN

Toegevoegd in 15 minuten 9 secondes:
zandbak schreef: 05 mar 2021 12:15 Het is een heel betrouwbare en sterke motor. Heb er altijd zonder problemen de caravan mee getrokken door de bergen en nooit last gehad van olieverbruik of andere motor problemen. Het enige waar je tegenaan kan lopen is verstopte roetfilter slangetje, maar die is relatief goedkoop op te lossen door de garage.
Dank je wel voor de informatie. Ik heb er een goed gevoel bij om deze diesel te rijden.
Voorheen Kadjar 165 TCE, nu Kadjar 1.5 dCi BOSE EDC Autm. 2016 (Easy park assist, Winter Pack)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

henkus
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 dec 2014 11:22
Actief als: particulier

Re: 1.5 dCi betrouwbaar?

Bericht door henkus »

Gefeliciteerd. Ik kan je vertellen dat de 1.5Dci motor echt wel betrouwbaar is. Hij haalt in ieder geval zeker de 360000 zonder problemen. Daarna word het wat minder. Heb een Megane 1.5 Dci gehad en tot 365000 zonder problemen gereden. Heb nu een Kadjar 1.5Dci en tot 370000 geen problemen. Erna helaas wel. Staat in een andere topic. Voorlopig kun je wel effe voort. Vr.Gr.Henk
Voorheen Renault Megane Estate Bose 1.5Dci uit 2012.
Daarna Renault Kadjar Intens 1.5 Dci uit 2015.
Nu een Renault Megane Estate Bose 1.5Dci uit 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2012
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: 1.5 dCi betrouwbaar?

Bericht door nikk »

De eerste jaren waren er wel problemen. Iets van krukaslager / drijfstanglagers staat me bij. Dat is echter al lang geleden ( 1.5 dci motor bestaat al 20 jaar ). Anno 2016 voor zover ik weet prima blok.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Paulus66
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:01
Actief als: particulier

Re: 1.5 dCi betrouwbaar?

Bericht door Paulus66 »

henkus schreef: 09 mar 2021 13:28 Gefeliciteerd. Ik kan je vertellen dat de 1.5Dci motor echt wel betrouwbaar is. Hij haalt in ieder geval zeker de 360000 zonder problemen. Daarna word het wat minder. Heb een Megane 1.5 Dci gehad en tot 365000 zonder problemen gereden. Heb nu een Kadjar 1.5Dci en tot 370000 geen problemen. Erna helaas wel. Staat in een andere topic. Voorlopig kun je wel effe voort. Vr.Gr.Henk
Van deze informatie wordt ik wel blij van. Ik kan idd nog wel ff vooruit. Weet je of de EDC automaat nog extra onderhoud nodig heeft?
Voorheen Kadjar 165 TCE, nu Kadjar 1.5 dCi BOSE EDC Autm. 2016 (Easy park assist, Winter Pack)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

henkus
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 dec 2014 11:22
Actief als: particulier

Re: 1.5 dCi betrouwbaar?

Bericht door henkus »

Hahaha..Helaas heb ik met automaten geen ervaring. Ik heb wel altijd gehoord dat ze betrouwbaar zijn. 😊
Voorheen Renault Megane Estate Bose 1.5Dci uit 2012.
Daarna Renault Kadjar Intens 1.5 Dci uit 2015.
Nu een Renault Megane Estate Bose 1.5Dci uit 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in