startprobleem twingo...Startonderbreker?
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
startprobleem twingo...Startonderbreker?
Ik heb een probleem...Mijn Twingo start niet...of meestal niet!...
Als ik wil starten lijkt het of de startonderbreker de laatste tijd voor problemen zorgt....als ik dan de centrale -vergrendeling een aantal keren aan en uitschakel en ik heb geluk dan start hij weer...of ik druk de "noodknop" bij de binnenverlichting in...als ik dan een keer geluk heb dan start hij weer...Maar meest als ik probeer te starten lijkt hij heeeeeel even aante slaan en direkt weer uit te vallen.
Als ik de auto op slot heb knippert er rustig op de display een rood lampje...
als ik de deur heb geopend en wil starten knippert het lampje heeeel snel...
Heb bij de sleutel de batterij al wel vervangen!..En Kan met de sleutel wel gewoon de centrale deurvergrendeling gebruiken. Wie o wie kan mij verder helpen om dit probleem op te lossen!!
Als ik wil starten lijkt het of de startonderbreker de laatste tijd voor problemen zorgt....als ik dan de centrale -vergrendeling een aantal keren aan en uitschakel en ik heb geluk dan start hij weer...of ik druk de "noodknop" bij de binnenverlichting in...als ik dan een keer geluk heb dan start hij weer...Maar meest als ik probeer te starten lijkt hij heeeeeel even aante slaan en direkt weer uit te vallen.
Als ik de auto op slot heb knippert er rustig op de display een rood lampje...
als ik de deur heb geopend en wil starten knippert het lampje heeeel snel...
Heb bij de sleutel de batterij al wel vervangen!..En Kan met de sleutel wel gewoon de centrale deurvergrendeling gebruiken. Wie o wie kan mij verder helpen om dit probleem op te lossen!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
- Actief als: particulier
Zie hier, waarschijnlijk is je probleem dan opgelost.
viewtopic.php?t=5301
Is dus normaal bij de oudere modellen Twingo (welk bouwjaar heb je?).
Als het lampje snel knippert betekent dat dat de startonderbrekeing erop zit en kan je dus nooit starten. Even vergrendelen en ontgrendelen en hij is er weer af.
De startonderbreking gaat er na een bepaalde tijd vanzelf op als je de auto hebt ontgrendeld en niet direkt start.
Start je hem vrij snel na het ontgrendelen dan heb je dit probleem dus niet.
Tip: als je de zoekfunctie op het forum gebruikt kan je op de meeste vragen wel antwoord vinden.
viewtopic.php?t=5301
Is dus normaal bij de oudere modellen Twingo (welk bouwjaar heb je?).
Als het lampje snel knippert betekent dat dat de startonderbrekeing erop zit en kan je dus nooit starten. Even vergrendelen en ontgrendelen en hij is er weer af.
De startonderbreking gaat er na een bepaalde tijd vanzelf op als je de auto hebt ontgrendeld en niet direkt start.
Start je hem vrij snel na het ontgrendelen dan heb je dit probleem dus niet.
Tip: als je de zoekfunctie op het forum gebruikt kan je op de meeste vragen wel antwoord vinden.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
het probleem is dat als ik de sleutel gebruik om hem te ontgendelen, het lampje van de sleutel netjes brand en de knopjes van de portier heen en weer gaan...toch kan ik dan nog steeds niet starten omdat de startonderbreker er tussen lijkt te blijven zitten.
ook als ik ontgrendel via de knop bij de binnenverlichting dan hoor je allerlei klikken in de portier...maar helaas kan ik hem nog steeds niet starten.
Heb natuurlijk eerst voor dit probleem het forum doorzocht...vandaar dat ik wel nu het idee had dat het de startonderbreker zou zijn..Maar het lijkt erop dat ik tot nu toe met ontgrendelen de startonderbreker er niet tussenuit krijg.
o ja had enige tijd geleden ook ergens iets gelezen over een rode knop onder de motorkap die je ook in kon drukken.
Maar kan dat nu nergens terug vinden.
Heb de rode knop wel gevonden. maar waar diend deze voor ,en wat moet /kan ik er mee?
ook als ik ontgrendel via de knop bij de binnenverlichting dan hoor je allerlei klikken in de portier...maar helaas kan ik hem nog steeds niet starten.
Heb natuurlijk eerst voor dit probleem het forum doorzocht...vandaar dat ik wel nu het idee had dat het de startonderbreker zou zijn..Maar het lijkt erop dat ik tot nu toe met ontgrendelen de startonderbreker er niet tussenuit krijg.
o ja had enige tijd geleden ook ergens iets gelezen over een rode knop onder de motorkap die je ook in kon drukken.
Maar kan dat nu nergens terug vinden.
Heb de rode knop wel gevonden. maar waar diend deze voor ,en wat moet /kan ik er mee?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 10 jul 2025 14:56
- Actief als: particulier
Waarschijnlijk is je PLIPsleutel kapot, omdat zoals je zegt de startonderbreking er niet af gaat.
Opnieuw inlezen zou misschien nog kunnen, dealer, vaker komt voor dat de sleutel kapot is.
Opnieuw inlezen zou misschien nog kunnen, dealer, vaker komt voor dat de sleutel kapot is.
Hide post links |
-
bedankt voor je reactie..
inmiddels reserve sleutel gevonden...ook deze geeft dezelfde problemen....
dus naar dealer gegaan en deze heeft geprobeert de sleutels opnieuw in te lezen ...dit leek even te lukken maar de noodcode werd er ook direkt daarna weer uit gegooid... dus probleem niet verholpen... nu denkt de garage dat beide sleutels defect zijn en willen ze morgen een nieuwe sleutel bestellen.... Ik heb wel sterk mijn vraagtekens of het dan verholpen is...ik hoop het wel ...maar???
inmiddels reserve sleutel gevonden...ook deze geeft dezelfde problemen....
dus naar dealer gegaan en deze heeft geprobeert de sleutels opnieuw in te lezen ...dit leek even te lukken maar de noodcode werd er ook direkt daarna weer uit gegooid... dus probleem niet verholpen... nu denkt de garage dat beide sleutels defect zijn en willen ze morgen een nieuwe sleutel bestellen.... Ik heb wel sterk mijn vraagtekens of het dan verholpen is...ik hoop het wel ...maar???
Hide post links |
-
Zojuist de auto bij de dealer vandaan gehaald...met een nieuwe sleutel...andere 2 sleutels bleken kappot...en nu lijkt hij het weer helemaal goed te doen!!
Maar in ieder geval bedankt voor alle tips en het meedenken!!!!
Maar in ieder geval bedankt voor alle tips en het meedenken!!!!

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-