Twingo 1.2 16V "schokt" af en toe wat

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan

Topic author
Maartencio
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2021 16:23
Actief als: particulier

Twingo 1.2 16V "schokt" af en toe wat

Bericht door Maartencio »

Twingo I (1.2 16v bj2002) kmstand 150.000 “schokt” af en toe iets bij ongeveer 100 km/uur. 2a3x per 100km ofzo, niet continu dus. Auto valt niet uit. Het klinkt wel alsof motor dan vloeiend blijft lopen.

Twingo heeft maandje geleden wel probleem gehad dat luchtverontreinigingslampje bleef branden. Auto toen uit laten lezen en gaf katalysator storing aan, verder geen andere storingen. Die storing is weg nu na reset.

Denk dan toch iets van vervuilde benzine of verouderde katalysator ofzo? Garage zei dat de levensduur van een katalysator ongeveer 150000 was. Geen idee of dat klopt.

Net voordat het luchtverontreinigingslampje ging branden heb ik wel een keer bij de “grijze” pomp super98 getankt. Misschien wat vervuiling geweest? Normaal tank ik altijd vpower namelijk. Dat daarna ook weer gedaan. Het storingslampje is niet meer aan geweest (Zo’n 1000km gereden daarna ongeveer)

Met de beurt is het brandstoffilter niet vervangen zag ik. Na wat googlen las ik dat deze twingo geen extern brandstoffilter meer heeft. Ik zie hem idd ook niet onder de auto. Filter blijkt in de brandstofpomp te zitten. Advies is om de pomp bij 200.000 km te vervangen. Nog 50.000 km te gaan dus.

Als er problemen zijn blijkt de gehele brandstofpomp te vervangen moeten worden lees ik, maar dan moet de boardcomputer problemen met de brandstoftoevoer aangeven als ik het goed begrepen heb. Dat doet ie niet...

Heb er vd week ook injectiecleaner ingegooid. Daarna zo’n 150km gereden. Fles in halve tank gedaan, maar schokte vanmiddag weer iets.

Iemand enig idee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht