Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Er is al veel geschreven over het inhouden van de 1.2 TCe 130 PK motoren van de Kadjar. Mijn vraag is echter of dit betrekking had tot een bepaalde datum / reeks motoren? Er is inmiddels een opvolger, dat klopt: de 1.3 140.
Ik ben aan het kijken naar een Kadjar 1.2. TCe 130 uit April 2016, echter door de vele berichten over het het inhouden van dit type motor is er wel wat twijfel of het dan wel verstandig is om deze wagen aan te schaffen. Je leest ook veel positieve berichten van bezitters die geen Kad in de Jar hebben en alles soepel snort.
Daarmee geef je dus al aan (net als de diverse monteurs van Renault) dat het issue nooit helemaal is opgelost.
Het is natuurlijk ook wat zot, dat wanneer je een dergelijke dure auto koopt je eerst naar een tuner moet gaan om dit euvel op te laten lossen. Dat gaat mij te ver..
Inderdaad, ik heb een Kadjar van December 2015, veel olieverbruik, distributieketting plus spanner bij laag kilometers moeten laten vervangen, maar ook de bekende electronische (renault) problemen, zoals vage storingen. Bij Renault ontkennen ze dat er problemen zijn met deze auto's, terwijl er op internet genoeg over te vinden is. Ik koop door deze ervaring nooit meer een renault, mede doordat de problemen niet onderkend worden door renault.
Spijtige zaak, maar dat 'ontkennen' van problemen gebeurt spijtig genoeg ook bij andere merken hoor. Tegenwoordig is, onafgezien van wat het hoofdhuis van een merk zelf (niet) doet, een goede garage waar ze nog voor de klant werken de beste optie. Die krijgt al ns wat meer voor mekaar of doet zelf al ns een toegeving.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC
Eens, mijn ervaring met Ford en VW is ook slecht op het gebied van erkennen van structurele problemen. Wellicht is de Kadjar met 1.3tce een goede optie. Mercedes gebruikt dat blok namelijk ook. Heeft geen ketting en is niet berucht vanwege hoog olie verbruikt. Anders een Mazda CX-5, die is bewezen betrouwbaar.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hoi
mijn Kadjar van 2016 heeft geen mogelijkheid om carplay in te stellen.
zit er gewoon niet op.
mijn vraag is : kan je hier ook een of ander apparaatje koppelen zodat dat wel mogelijk is om carplay te activeren.
ik heb al eens gegoogeld maar zie...
Hoi
Ik heb sinds een paar maanden een Kadjar 2016
uiteraard met R-Link
Ik mis wel Apple Carplay
Weet misschien iemand hoe ik deze toch kan activeren in mijn Kadjar
of dit uberhaupt wel kan
of is er wat te koop voor dit zonder dat ik mijn radio moet...
Dag vrienden!
Ik heb vandaag mijn buurman geholpen met zijn Renault Kadjar die niet goed loopt, en de code scanner (goedkoop Chinees ding) gaf een code voor de nokkenas sensor. Die heb ik nu vervangen en start nu ook al beter, maar krijg nog steeds...
Ik heb een Kadjar 1.2 uit 2016.
Wat mij opvalt is dat in stilstand geen probleem is om tussen versnellingen te schakelen. Tijdens rijden of op toerental schakelen tussen 1e en 2e versnelling, maar ook terugschakelen van 3e naar 2e versnelling, het...
Hallo allemaal,
Ongeveer 2 weken geleden heb ik bij mijn auto de accu eraf moeten halen ivm dat ik een stuurschakelaar moest vervangen. Alleen daarna bleef gelijk het lampje van de TC/ESP branden (niet knipperen) en ongeveer een week later kwam het...
Ik heb een Twingo type AH-B-115 van het jaar 2016 gekocht bij een dealer. Hierbij heb ik een afneembare trekhaak aangeschaft, die
door die dealer gemonteerd is. Het ding kostte € 890,- incl. montage, en heeft een paar uitsteeksels, om te voorkomen,...