Probleem met Easylink (Zoë)

Plaats reactie

Topic author
krisken
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2021 22:33
Actief als: particulier

Probleem met Easylink (Zoë)

Bericht door krisken »

Ik heb sinds enige tijd een Renault Zoë ZE50 Intense, waar ik zeer tevreden over ben.
Ik heb mijn telefoon (Huawei P30 en een Huawei Y6) up to date gezet en op beiden de Renault app geïnstalleerd. De koppeling met de auto is perfect : als ik de app open zie ik prima het aantal kilometers dat de wagen heeft gedaan, het batterijpercentage, etc.

Wat mij echter niet lukt is om de verwarming/airco op afstand te bedienen dmv de app. Hoewel de auto correct is ingesteld, krijg ik op de app steeds de melding dat het commando niet naar het voertuig kon doorgestuurd worden. Ook al is de auto aan de laadpaal of staat die op 90% batterij.

Ik kan overigens wel de schema's aanpassen vanaf de app.

Iemand die in godsnaam weet hoe ik dit kan oplossen? Vrij vervelend probleem...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Supercows
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 apr 2021 17:35
Actief als: particulier

Re: Probleem met Easylink (Zoë)

Bericht door Supercows »

Al met de klantenservice van Renault gebeld?

Wij hebben met onze import Zoë ook issues. Deze staat namelijk volgens de app nog in Frankrijk en is sinds 31-03-2021 06:21 niet meer online geweest terwijl alles in de auto verbonden is. Dit ligt nu bij de Renault klantenservice.
Eerste dingen die je moet doen zoals app verwijderen toestel 2 minuten uit zijn natuurlijk dikke onzin ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



amvih
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:37
Actief als: particulier

Re: Probleem met Easylink (Zoë)

Bericht door amvih »

Supercows schreef: 20 mei 2021 10:10 Eerste dingen die je moet doen zoals app verwijderen toestel 2 minuten uit zijn natuurlijk dikke onzin ;)
Grappig dat jij dat zo zegt.
Ik had dat idee ook altijd, maar toch kan het helpen.
Ik had een Samsung S10+, waar de app altijd op werkte, tot ineens zo begin januari dit jaar ik geen navigatie adressen meer kon doorsturen naar de auto.
De app gaf netjes aan dat deze verstuurd was, maar bij de auto kwam niets binnen.
Na wat heen en weer gemail met de helpdesk kwam het er inderdaad op neer om de app te verwijderen, de cache op de telefoon te ledigen en deze dan 10 minuten uittelaten, daarna dan weer een nieuwe installatie te doen.
Op de Renault server stond alles in principe goed.
Helaas het resultaat was nihil, niet werkend.
Begin februari even tijdelijk een leen toestel gehad (S21), en daar wonderwel werkte het wel mee.
Nadien heb ik de S10+ compleet opnieuw gereset naar fabrieksinstellingen, de app er wederom op gezet, en toen ook ineens alles werkend.
Schijnbaar blijft er dus toch iets in een geheugen op de telefoon staan, waardoor ook al maak je de cache leeg, de app niet juist functioneerd.
Dus ook bij mij bleek toch uiteindelijk de telefoon de boosdoener te zijn.
Afbeelding
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink versie: 283C37565R (sinds 27-01-2024)
Kaartversie: 2024v1

Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-2024)
Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Supercows
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 apr 2021 17:35
Actief als: particulier

Re: Probleem met Easylink (Zoë)

Bericht door Supercows »

hmm das ook wat. Nou op mijn vrouw haar telefoon en op mijn telefoon werkt het beiden niet. Beide geven de auto weer in Frankrijk en status van 21-03-2021. Beide telefoons resetten vind ik wel ver gaan..

Cache en app zijn al meerdere malen verwijderd helaas heeft dat dus niet geholpen. Kan de telefoon van mijn dochter een keer proberen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bernice
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 sep 2013 20:37
Actief als: particulier

Re: Probleem met Easylink (Zoë)

Bericht door Bernice »

Geen info en spraak aanwijzingen tijdens rijden en navigeren,
Ik heb nu reeds 2 keer op weg van en naar Zwitserland het euvel gehad, dat mijn easylink navigate onvolledig scherminfo heeft,
Ik zie geen weg naam onder midden scherm, geen pijl en km info linksboven en bij de bestemming weer info, niet de naam van mijn bestemming.
Ook krijg ik geen stem aanwijzingen !
Nadat ik de auto heb uitgezet en een uur later weer aan zet, is alles weer o.k.
Best irritant als je in de middle of nowhere bent en niet weet waarheen !Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoë edition one 2020.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht