RLINK2 toolbox

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Ivoire
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jul 2013 22:49
Actief als: particulier

RLINK2 toolbox

Bericht door Ivoire »

Goedemiddag,

Rijd een Kadjar sinds 2017 waarop nog geen CarPlay zit, dus rij met ingebouwde TomTom-kaarten en TomTom Traffic (inderdaad dus 2 verschillende dingen) voor de actuele verkeersinfo. Allemaal prima gegaan met de updates afgelopen jaren via Rlink2 Toolbox. Geen fijne interface, maar het lukte altijd. Nu was per 20 mei mijn TomTom Traffic afgelopen. Zelf geprobeerd te verlengen, maar RLink2 Toolboox opeens niet meer aan de praat gekregen met constant de melding 'no internet connection'. Op andere Macbook en op een Windows-PC geprobeerd, en zowel via UTP als wifi; allemaal niks.

Dus toch maar afspraak met dealer/garage gemaakt. Die hebben er vandaag tussen 10-14 uur (sic!) aan gewerkt, en heb na veel geploeter nu wel de laatste Map Update geïnstalleerd gekregen (ook fijn nu we weer op vakantie mogen), maar de TomTom Traffic-app is nergens te downloaden in 'mijn Rlinkstore': icoontje is nergens te vinden in de store. De garage weet het nu ook niet meer. Ze gaan nog bellen met een specialist. Dus als je 'm zelf niet kunt zien in je eigen Rlinkstore, dan heeft de gang naar de garage hoogstwaarschijnlijk geen zin. Ik blijf dus ook maar Flitsmeister oid erbij gebruiken. Garage heeft uiteraard geen kosten berekend, voor dit 4 uur durende akkevietje. Zodra zij toch iets meer weten en het kunnen fixen, meld ik me weer.

In de tussentijd had mijn Toolbox op de laptop nog steeds geen internetverbinding (heb alledrie de opties qua type verbinding ook al uitgeprobeerd) Heb vandaag via de site van Renault een nieuwe voor Mac gedownload en nu wordt het nog gekker. Ik krijg de melding" Apple kan het bestand niet controleren op kwaadaardige software", dus nu kan ik helemaal niks meer. Mocht iemand iets vergelijkbaars met installatie Toolbox meegemaakt hebben, en een oplossing weten, dan hoor ik het graag!
Sinds 1998 Renault-rijder: Scenic, Laguna, Megane, Captur, Kadjar, Austral

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wark
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 aug 2017 16:46
Actief als: particulier

Re: RLINK2 toolbox

Bericht door wark »

Zelfde probleem, Apple beveiliging staat niet toe de toolbox te downloaden of te openen. Het wordt tijd dat Renault zijn software in orde maakt.
Ga binnenkort eens kijken of het met Windows wel lukt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ElVeeJee
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2021 19:21
Actief als: particulier

Re: RLINK2 toolbox

Bericht door ElVeeJee »

"No Internet Connection" betekent meer dan waarschijnlijk gewoon dat de toolbox SW een oude versie is. (Weer zo een geweldig voorbeeld van SW die geen zinnige feedback geeft...) :discuss:
Had het zelfde voor. Op een andere PC geprobeerd en ging daar vanzelf...
Op de "no internet" PC de laatste versie van de toolbox gedownload en geïnstalleerd : Probleem nog altijd hetzelfde.... Probleem is dat je niet ziet welke versie er draait... (Tenzij je geconnecteerd bent: Wat een soep...)
Oplossing:
1.Stop de Toolbox.
2.Dubbel check in het taakbeheer dat er niks van de toolbox meer draait. (Was bij mij het geval zelfs nadat ik te toolbox had gesloten).
3.Beeindig het nog lopende proces als er nog iets actief is.
4.verwijder de installatie van de toolbox (Programmas verwijderen)
5. Voor de zekerheid: Herstart de PC
6. Download de laatste versie van de toolbox en installeer deze....
7. Wonder boven wonder: de "internet connectie" werkt weer. (En meld vandaag dat de SW up to date is en Versie 2.1.0 is)
8. hopelijk werkt dit bij jullie ook. En nu maar wachten op de volgende mysterieuze RLINK 2 toolbox fout…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wark
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 aug 2017 16:46
Actief als: particulier

Re: RLINK2 toolbox

Bericht door wark »

Is dit voor Windows of MacOS?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ElVeeJee
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2021 19:21
Actief als: particulier

Re: RLINK2 toolbox

Bericht door ElVeeJee »

Windows, maar ik vermoed voor AMC gelijkaardig probleem....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

exroosje
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 dec 2019 09:52
Actief als: particulier

Re: RLINK2 toolbox

Bericht door exroosje »

Voor traffic heb je toch helemaal geen toolbox nodig?

Daarvoor moet je naar de Rlink2 appstore gan en en abonnement nemen (1 of 3 jaar). Een paar uur daarna maakt je auto opeens weer contact met de service. In mijn geval veranderde het TMC icoon weer in TomTom traffic
Talisman Grandtour Initiale Paris DCI160 EDC Noir Amethyste Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ivoire
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jul 2013 22:49
Actief als: particulier

Re: RLINK2 toolbox

Bericht door Ivoire »

Ha allen,

dank voor de reacties en waardevolle tips. Even een update die sommigen van jullie hopelijk verder kan helpen. Ik had dus meerdere problemen toen ik kaart-update en verlenging TomTom Traffic wilde regelen:
1) oude Toolbox op Mac: melding 'no internet connection'
2) nieuwe Toolbox gedownload: lukt niet vanwege omdat ie niet gecontroleerd kan worden door Apple op kwaadaardige software
3) onmogelijk om TomTom Traffic te verlengen in de Link store

Alleen nummer 3 is nu opgelost. De garage lukte het ook niet en die hebben toen afgelopen maandag mail gestuurd naar multimedia-specialist van Renault Nederland. Die heeft er aan de achterkant voor gezorgd dat de service weer zichtbaar werd in mijn Rlink Store. Vervolgens inderdaad aangeschaft en paar uur later stond ie automatisch weer werkend in de auto zelf.

Probleem 1 en 2 zijn nog niet opgelost. De kaartupdate, waar ik toch echt de Toolbox voor nodig heb, heeft de garage er nu in gezet.
Als iemand dus een up to date Rlink Toolbox heeft die werkt op Mac (BigSur, 11.4), dan zou ik die best wel graag als Zip of Wetransfer willen ontvangen.
Sinds 1998 Renault-rijder: Scenic, Laguna, Megane, Captur, Kadjar, Austral

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

konrad
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2011 14:03
Actief als: particulier

Re: RLINK2 toolbox

Bericht door konrad »

Ik herken de problemen. De download op de site van Renault NL (Windows) blijkt over een niet geldig certificaat te beschikken. Dat geeft problemen met de installatie op een computer. Ik vind dat heel slordig van een autofabrikant. Ik krijg de toolbox uitsluitend werkend door geen wijzigingen aan te brengen in de standaardinstellingen. De taal staat dan bijv. op Engels. Elke wijziging/aanpassing in de instellingen veroorzaakt sluiting van de toolbox en het weigeren opnieuw op te starten. Remedie: volledig verwijderen en opnieuw installeren.
Een vraag aan het forum: heeft iemand de kaartupdate 2020-06 al kunnen downloaden? Ik krijg steeds de melding dat er geen downloads beschikbaar zijn.
Groet, Konrad
Renault Dauphine R1094, Scenic II 2.0 aut, Grand Scenic III 1.4, Grand Scenic III 2.0 cvt, KADJAR TCE 130 EDC BOSE, easy life pack, pack lumière en trekhaak, gris titanium kpn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ivoire
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jul 2013 22:49
Actief als: particulier

Re: RLINK2 toolbox

Bericht door Ivoire »

Onnodig citaat verwijderd.

Als u direct reageert op het vorige bericht dan liever niet de "citaat" knop gebruiken.
Moderator

Dank Konrad,
ga ik de Toolbox verwijderen en opnieuw installeren en dan nergens meer aanzitten. Kijken of ie dan weer connect met het internet. Want downloaden van de Toolbox is inmiddels wel gelukt. Probleem lag aan mijn Mac waar de beveiliging wat straks stond voor het installeren van apps die niet uit de App Store van Apple komen. In dat dialoogvenster (Systeemvoorkeuren/beveleiging en privacy/algemeen) onderaan bij 'sta apps toe die zijn gedownload bij' even van optie wisselen en dan krijg je een extra button 'open toch'.

Met de kaart-update 2020-06 kan ik je helaas (nog) niet helpen.
Sinds 1998 Renault-rijder: Scenic, Laguna, Megane, Captur, Kadjar, Austral

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht