Alliance CONNECT Toolbox ziet de USB stick niet
-
MamR
Topic author - Lid - eerste logo binnen

- Actief als: particulier
Alliance CONNECT Toolbox ziet de USB stick niet
Na lang geklooi en wachtende op telefonische hulp van Renault post ik deze toch maar even in de hoop dat iemand een oplossing weet.
Ik heb al tijden ruzie met Alliance CONNECT Toolbox op de Mac. Op mijn vorige Macbook wilde het programma steeds niet starten, maar toen werkte ik nog met Parallels waarin ik Windows 10 had draaien en de windows versie wilde wel starten.
Inmiddels heb ik een nieuwere Macbook en geen parallels meer en de Toolbox start hier gelukkig wel op. Echter als ik de USB stick inplug gebeurt er helemaal niets. Geen foutmelding, geen conformatie dat de stick gezien wordt. Letterlijk helemaal niets. En het opgeven van mijn VIN werkt ook niet. Dan krijg ik de volgende melding:
Sorry. Your vehicle information is too old. Please go back to the previous step in order to perform the action using de USB drive. (0303001010)
Als ik op de Stick zelf kijk zie ik dat de volgende map is aangemaakt: AllianceNDSMapConfig en dat daarin het volgende file staat: AllianceNDSMapConfig.json.
Volgens de verschillende bronnen online zou dit juist moeten zijn.
Even wat basisgegevens:
- Renault Arkana uit eind 2024
- Huidige Easylink versie: 283C35538R
- Huidige kaart versie: 2025.V2
- Alliance CONNECT Toolbox versie 4.1.7 voor de MAC
- MacBook Pro 14 inch, November 2023, Apple M3 Max, 36GB intern geheugen.
- MacOS: Tahoe 26.3.1
- USB stick: SanDisk Ultra Dual drive Go (USB-A 3.2 Gen 1 en USB-C) Ik kan de stick dus direct op mn Macbook aansluiten omdat ie zowel USB-A als USB-C heeft.
Ik heb het idee dat er een Easylink update en een kaartupdate moeten zijn, gezien wat ik hier op het forum las. De dealer stelt voor dat ik daar langs ga voor de update, maar dan ben ik hem weer en dag kwijt terwijl als alles gewoon werkt ik de update zelf tijdens een ritje kan doen.
Wie heeft hier de oplossing?
Ik heb al tijden ruzie met Alliance CONNECT Toolbox op de Mac. Op mijn vorige Macbook wilde het programma steeds niet starten, maar toen werkte ik nog met Parallels waarin ik Windows 10 had draaien en de windows versie wilde wel starten.
Inmiddels heb ik een nieuwere Macbook en geen parallels meer en de Toolbox start hier gelukkig wel op. Echter als ik de USB stick inplug gebeurt er helemaal niets. Geen foutmelding, geen conformatie dat de stick gezien wordt. Letterlijk helemaal niets. En het opgeven van mijn VIN werkt ook niet. Dan krijg ik de volgende melding:
Sorry. Your vehicle information is too old. Please go back to the previous step in order to perform the action using de USB drive. (0303001010)
Als ik op de Stick zelf kijk zie ik dat de volgende map is aangemaakt: AllianceNDSMapConfig en dat daarin het volgende file staat: AllianceNDSMapConfig.json.
Volgens de verschillende bronnen online zou dit juist moeten zijn.
Even wat basisgegevens:
- Renault Arkana uit eind 2024
- Huidige Easylink versie: 283C35538R
- Huidige kaart versie: 2025.V2
- Alliance CONNECT Toolbox versie 4.1.7 voor de MAC
- MacBook Pro 14 inch, November 2023, Apple M3 Max, 36GB intern geheugen.
- MacOS: Tahoe 26.3.1
- USB stick: SanDisk Ultra Dual drive Go (USB-A 3.2 Gen 1 en USB-C) Ik kan de stick dus direct op mn Macbook aansluiten omdat ie zowel USB-A als USB-C heeft.
Ik heb het idee dat er een Easylink update en een kaartupdate moeten zijn, gezien wat ik hier op het forum las. De dealer stelt voor dat ik daar langs ga voor de update, maar dan ben ik hem weer en dag kwijt terwijl als alles gewoon werkt ik de update zelf tijdens een ritje kan doen.
Wie heeft hier de oplossing?
Arkana E-Tech Esprit Alpine,
Rouge Flamme / december 2024.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
RvS62
- Lid

Re: Alliance CONNECT Toolbox ziet de USB stick niet
Ik heb zelfde probleem met mn Macbook.
Usb wordt wel herkend door mn Macbook maar niet door de tool.
Had al contact gehad met Renault Nederland, zij zeggen niets te kunnen doen, wachten op nieuwe versie van de app, maar die komt er volgens mij niet meer. EasyLink wordt niet meer meegeleverd in nieuwe autos dus wordt niet meer ondersteund.
Usb wordt wel herkend door mn Macbook maar niet door de tool.
Had al contact gehad met Renault Nederland, zij zeggen niets te kunnen doen, wachten op nieuwe versie van de app, maar die komt er volgens mij niet meer. EasyLink wordt niet meer meegeleverd in nieuwe autos dus wordt niet meer ondersteund.
Captur II Tce 90 gpf Intens (2020) / Two-tone rouge flamme / noir étoile nnp+gne
Easylink versie: 283C36906R (22-06-2026)
Navigatiemap: 2025-12 (2026-V2)
| Hide post links |
-
MamR
Topic author - Lid - eerste logo binnen

Ik heb inmiddels een update (niet van Renault, maar door zelf verder te zoeken).
Ik heb een oude iMac uit 2010 weer eens opgestart. Deze draait op High Sierra. Hier lukt het wel. Het probleem is inderdaad dat de Toolbox niet goed werkt op de nieuwste Mac's met de nieuwste OS. Ik ben er inmiddels ook achter dat het bedrijf achter de toolbox een Hongaarse software leverancier voor de automotive industry is. Ik heb hen een bericht gestuurd en de bug duidelijk uitgelegd. Hopelijk fixen ze hem. Lekker makkelijk van Renault om te zeggen dat het niet meer ondersteund wordt nu alle nieuwe modellen over zijn op Google Maps navigatie. Doorgaans gaan auto's wel langer mee dan dat en om nou voor iedere update je auto naar de dealer te brengen geeft ook te veel werkdruk op de dealers.
Ondertussen kan ik nog even verder met die oude iMac. Blijkt het toch handig om soms wat te bewaren...
Ik heb een oude iMac uit 2010 weer eens opgestart. Deze draait op High Sierra. Hier lukt het wel. Het probleem is inderdaad dat de Toolbox niet goed werkt op de nieuwste Mac's met de nieuwste OS. Ik ben er inmiddels ook achter dat het bedrijf achter de toolbox een Hongaarse software leverancier voor de automotive industry is. Ik heb hen een bericht gestuurd en de bug duidelijk uitgelegd. Hopelijk fixen ze hem. Lekker makkelijk van Renault om te zeggen dat het niet meer ondersteund wordt nu alle nieuwe modellen over zijn op Google Maps navigatie. Doorgaans gaan auto's wel langer mee dan dat en om nou voor iedere update je auto naar de dealer te brengen geeft ook te veel werkdruk op de dealers.
Ondertussen kan ik nog even verder met die oude iMac. Blijkt het toch handig om soms wat te bewaren...
Arkana E-Tech Esprit Alpine,
| Hide post links |
-
Das1955
- 3-posting-rookie

Als ik een vingerafdruk maak mijn clio alpine 2024
Krijg ik dit op mijn alliance connect toolbox.
Misschien weet iemand hier een op lossing voor wat renault reageert niet.
Krijg ik dit op mijn alliance connect toolbox.
Misschien weet iemand hier een op lossing voor wat renault reageert niet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
| Hide post links |
-
RvS62
- Lid

Helaas, is al weken zo.
Heeft geen prioriteit meer bij Renault vrees ik.
Heeft geen prioriteit meer bij Renault vrees ik.
Captur II Tce 90 gpf Intens (2020) / Two-tone rouge flamme / noir étoile nnp+gne
| Hide post links |
-
groen_duiven
- lid

Blij dat ik eind mei de nieuwe kaart toen wel kon downloaden.
Zie inderdaad nu ook deze melding dat ze het proberen op te 'lossen'.....
Zie inderdaad nu ook deze melding dat ze het proberen op te 'lossen'.....
Renault Megane Estate 1.6 Plug-in Hybrid 160 R.S. Line (03-2021 / aanschaf 05-2024)
Easy Link software: 283C33813R
Kaart Europa 2025-12 / Mei 2026
| Hide post links |
-
Das1955
- 3-posting-rookie

Ja dat kon ik ook en na de update kreeg ik de melding.
| Hide post links |
-
RvS62
- Lid

Antwoord van Renault Nederland:
iWij danken u hartelijk voor uw bericht, dat wij op 11 juli 2026 hebben ontvangen, waarin u aangeeft een foutmelding te ontvangen in de Renault Toolbox.
Naar aanleiding van uw melding hebben wij contact opgenomen met de verantwoordelijke afdeling. Zij hebben aangegeven dat dit probleem naar verwachting zal worden opgelost met een toekomstige update van de Renault Toolbox.
Op dit moment is helaas nog niet bekend wanneer deze update beschikbaar zal komen. Ook wij wachten op verdere informatie over de releasedatum van deze update. Zodra de update beschikbaar is, zal het probleem naar verwachting worden verholpen.
Wij adviseren u daarom de Renault Toolbox regelmatig te controleren op beschikbare updates.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Wanneer u dat wenst kunt u ons ook telefonisch bereiken op werkdagen van 10:00 tot 12:00 uur en van 13:00 tot 16:00 uur op het telefoonnummer 088 303 53 33. Tevens kunt u terecht op onze website.
Met vriendelijke groet, kind regards, cordialement,[/i]
iWij danken u hartelijk voor uw bericht, dat wij op 11 juli 2026 hebben ontvangen, waarin u aangeeft een foutmelding te ontvangen in de Renault Toolbox.
Naar aanleiding van uw melding hebben wij contact opgenomen met de verantwoordelijke afdeling. Zij hebben aangegeven dat dit probleem naar verwachting zal worden opgelost met een toekomstige update van de Renault Toolbox.
Op dit moment is helaas nog niet bekend wanneer deze update beschikbaar zal komen. Ook wij wachten op verdere informatie over de releasedatum van deze update. Zodra de update beschikbaar is, zal het probleem naar verwachting worden verholpen.
Wij adviseren u daarom de Renault Toolbox regelmatig te controleren op beschikbare updates.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Wanneer u dat wenst kunt u ons ook telefonisch bereiken op werkdagen van 10:00 tot 12:00 uur en van 13:00 tot 16:00 uur op het telefoonnummer 088 303 53 33. Tevens kunt u terecht op onze website.
Met vriendelijke groet, kind regards, cordialement,[/i]
| Hide post links |
-
groen_duiven
- lid

Leuk, zo'n antwoord van Renault.
Je betaalt voor updates van kaarten, maar je kan ze niet downloaden.
Benieuwd hoe vaak we de applicatie moeten checken op updates
Je betaalt voor updates van kaarten, maar je kan ze niet downloaden.
Benieuwd hoe vaak we de applicatie moeten checken op updates
Renault Megane Estate 1.6 Plug-in Hybrid 160 R.S. Line (03-2021 / aanschaf 05-2024)
| Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 184 -
Laatste bericht door Red Edition
06 jul 2026 16:38
-
-
Reacties: 10
Weergaves: 3557 -
Laatste bericht door mechanic
18 nov 2025 18:46
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 992 -
Laatste bericht door NixArkana
31 jul 2025 20:28
-

-
Geen stroom USB na klap
door NixArkana » 10 aug 2025 14:35 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 671 -
Laatste bericht door NixArkana
10 aug 2025 14:35
-
-
USB-C poorten 5 E-TECH ook geschikt om op te laden?
door Eric1403 » 18 sep 2025 18:53 » in Renault 5 Z.E. -
Reacties: 8
Weergaves: 1728 -
Laatste bericht door KDrive
23 sep 2025 09:27
-
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 353 -
Laatste bericht door Dragonfly123
17 mei 2026 09:25