Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Hallo allen,
Op dit moment problemen met mijn cd speler, met name dat de cd's er pas na langdurig drukken op de ejectknop er uit komen....heel irritant...
Mijn vraag: kan ik mijn originele radio/cd speler uit mijn scenic 3 1.6dci 2011 vervangen door een model met usb aansluiting( op frontpaneel) uit een scenic 3 1.5dci 2013??
Info is welkom.....
Ik zou deze radio die je nu hebt nooit vervangen door de tweede radio. Je hebt namelijk op deze radio een externe USB AUX aansluiting. Als je de nieuwe radio wilt plaatsen, dan vervalt die aansluiting. Je hebt dan wel een USB op de radio, maar waarom zou je dat willen?
Ik verwacht wel dat het technisch gewoon mogelijk is om hem te plaatsen, de display aansturing is gelijk.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
De externe aux aansluiting zijn twee tulpstekkers die ik nooit gebruik (gebruik met gsm erg onhandig en de "usb-versie"is niet te krijgen....
Dus het vervallen van de externe aux zou ik niet missen.....
Ah, OK, dat wist ik niet. Ik heb namelijk een identieke radio in mijn Twingo II en die heeft een USB + Jack AUX achter een klepje.
Je zou dus kunnen proberen of het gaat werken. Neem wel een radio met twee antenne aansluitingen achterop (FM+GPS). Je hebt ze namelijk in twee versies. De latere Twingo II modellen hebben deze radio ook, maar dan met alleen een FM antenne aansluiting.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ok, dus als ik nu achterop kijk moeten daar twee aansluitingen zitten? Als er maar eentje zit is ie niet te gebruiken icm mijn ingebouwde tomtom? Begrijp ik je dan goed? Dan meteen mijn volgende vraag, als er maar 1 aansluiting zit (alleen de fm-antenne) is het dan mogelijk om nog latere modellen te gebruiken die wel voorzien zijn van twee aansluitingen?
update: ik heb een aux usb gevonden!! mijn vraag is nu; kan ik deze 1-op-1 aansluiten? of moet ik nog kabels leggen van de usb naar mijn bestaande radio (kan die uberhaupt mp3 aan??)
aux usb voorzijde.jpg
aux usb achterzijde.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik wil een android radio in mijn grand scenic uit 2004 plaatsen, in dat proces gelijk ee antieke Nokia aansluiting en mutebox verwijderd.
Ik ben een heel eind, maar kan nergens een ISO commector vinden, alleen deze groene (en kleine...
Hoi iedereen. En ja ik ben nieuw, kom van een ander merk, maar ben op zich erg blij met mijn 2014 Captuutje. Ik heb alleen 1 probleem, de FM ontvangst hier in de regio. Die is meer dan om te huilen. En ik begin er dusdanig van te balen dat ik...
Onlangs ben ik eigenaar geworden van een Renault Scenic 2011 2.0 16V CVT, benzine 1.997cc 103kW (140pk). Helaas laat de huidige radio (model 281150030R) veel te wensen over. Men claimde dat het een Bose-uitvoering was, maar dat...
Iemand al een Android radio gemonteerd in zijn Renault?
Ik heb een Reanult Captur waarvan de radio het begeven heeft.
Ik zou deze willen vervangen door een Android radio, mogelijks de Davilon DVL4041.
Blijven alle functies werken?
IK heb gezocht in dit forum maar ik kom geen informatie tegen over de vervanging van de originele radio in een Twingo I van 2003, door een meer eigentijdse radi met Bluetooth, etcetera. De originele radio, nog met cassettespeler, doet niets meer...
Wij hebben sinds kort een Renault scenic uit 2000.
We hebben de distributie riem laten vervangen maar sindsdien doet de radio het niet meer goed. Gaat steeds van de zender af, dan weer ineens springt hij over naar de cd. Dan weer gewoon de...
Ik heb een vraag ivm autoradio van mijn Kangoo 2013.
Het is een met ingebouwde speaker om te bellen.
Nu wil ik een andere radio steken en weet niet welke kabels welke functie hebben. Ik weet al.dat ik een adapter nodig heb naar ISO maar moet...