Uitgesteld opladen bij openbare laadpaal

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Uitgesteld opladen bij openbare laadpaal

Bericht door Riesbak »

Getest, en inderdaad is het mogelijk om uitgesteld op te laden bij een openbare laadpaal. Wilde weten of het kon, dan kan ik als het koud wordt Zoetje in de morgen opladen en voorverwarmen, is ook de tractieaccu wat warmer.

Ben bijna altijd de enige die eraan oplaad, en buiten dat, er staan in een straal van 200 meter nog 6 andere oplaadpalen. Ik kan zelf (woon in een flat) helaas geen eigen oplaadpaal neerzetten, en omdat ik er vrijwel altijd alleen aan hang kan ik best van uitgesteld laden gebruik maken zonder een andere EV eigenaar te hinderen.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Uitgesteld opladen bij openbare laadpaal

Bericht door Gliset »

Maar wat doet dat met je tarief? Er zijn laadpassen (ok, ik ken Maingau) die de eerste 4 uur geen "statarief" hebben, maar daarna wel (en fors - tegen laadpaalkleven). Maar ik vermoed dat de tijdteller gaat lopen bij het eerste contact en dan blijft doorlopen tot je fysiek het laden beëindigt. Dus als de auto geen stroom afneemt loopt de tijd wél door (klinkt ook best logisch nu ik het opschrijf, want het was tegen laadpaalkleven :mrgreen:). Dus anders gezegd: zorg wel dat je een pas zónder tijdteller hebt!
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Uitgesteld opladen bij openbare laadpaal

Bericht door Riesbak »

Ik laad met Newmotion pas op een Allego laadpaal, zover mij bekend (nog) geen laadpaalkleefboetetarief (mooi scrabble woord). Ik plug al tijden rond 19.00 uur in, en haal Zoe 1 en nu Zoe 2 pas in de morgen eraf, geen straftarief op de facturen.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Zoef Zoef
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 aug 2021 09:25
Actief als: particulier
Locatie: Zevenhuizen

Re: Uitgesteld opladen bij openbare laadpaal

Bericht door Zoef Zoef »

Lekker dat je een privé laadpaal hebt.
Je kunt bij de laadtimer 2 tijden instellen.
1 De vertrektijd (deze begrijp ik nog wel)
2 De eindtijd ???
Wat bedoelen ze daar mee ???
Al is de Tesla nog zo snel... De Zoe achterhaald hem wel. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Uitgesteld opladen bij openbare laadpaal

Bericht door Riesbak »

Via de app staat het zo zie ik, volgens mij in de auto wordt het start en eindtijd genoemd. Ik stel het nooit via de app in, in de auto werkt het altijd.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht