Dag Talisman, Hallo.....

Gebruikersavatar

Topic author
MFB
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:20
Actief als: particulier

Dag Talisman, Hallo.....

Bericht door MFB »

Helaas vond mijn werkgever dat Diesel in coronatijd toch niet zo een geweldige combinatie was. Hierdoor het verzoek gekregen om het contract eerder te ontbinden. Dat betekende dus op zoek naar een nieuwe auto die de Renault Talisman zou vervangen, en geen diesel meer zou zijn. Heb de nieuwe Talisman hierin ook zeker overwogen. De wagen heeft mij zeer positief verrast, en heeft mij (op een accu probleem na) nooit in de steek gelaten.

Maar ja dan krijg je de leaselijsten onder je neus gedrukt, en is een Renault Talisman benzine ruim 200 euro duurder in de lease dan de huidige diesel variant :( en dan nog eens 22% bijtelling over de cataloguswaarde die ondertussen ook wat gestegen is als ik de opties gelijk wilde houden als de huidige.

Na veel wikken en wegen, en ook de tijd die begon te dringen ivm chiptekorten en productieverlagingen van autofabrikanten besloten om een sprong in het diepen te nemen en een Skoda Enyaq iV80 uit een boekje te bestellen. Deze is 2 weken terug uitgeleverd en de Talisman is bij de Skoda dealer daar achtergelaten. Het is weer compleet wat anders....

als Renault een full EV had gehad in de SUV of Talisman grootte dan had ik dat zeker overwogen. Maar helaas de Fransen zijn nog niet zo ver :( En zuster concern Nissan had al zijn Ariya ook al uitgesteld naar 2022.

Concluderend heeft de Renault mij veel plezier gebracht, en nu mag ik de komende 4/5 jaar gaan stekkeren. Wie weet kom ik ooit nog eens terug ;)
Wagenpark:
Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..)
Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..)
Vorig: Volkswagen Golf VII Connected
Vorig: Audi A3 SB Proline S
Vorig: Audi A1 SB Admired
Vorig: Audi A3 Ambition Proline
Vorig: Opel Astra GTC Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht