Sinds een tijdje heb ik een clio, alles was leuk in het begin tot er meerdere dingen gebeurden..
Omdat ik niet veel van auto's weet vraag ik jullie hulp.
Het Controlelampje voor-verwarming / waarschuwingslampje elektronische storing of water in de brandstof ging aan, vervolgens kon ik nauwelijks nog gas geven. Wanneer ik de auto opnieuw startte deed hij het vaak wel weer, soms moest ik ‘m een paar keer opnieuw starten. Het is ook weleens gebeurd dat mijn auto helemaal uit viel tijdens het rijden, na een tijdje is het lampje niet meer uit gegaan, na de apk brand het lampje nog maar houd de auto niet meer in, ik dacht prima haha!
Ze hebben wat speling uit mijn linker voorwiel gehaald
Een beetje roest verwijderd van de remleiding
Een lampje aan de achterkant is vervangen
En een ashoesje
Nu komt het nieuwe probleem..
De auto start Sinds een tijdje steeds vaker niet, de anwb er van de week bij gehad, de accu en de startmotor waren prima, en hij heeft hem uitgelezen, de volgende storingen kwamen naar voren:
P1046
Signaal lambda sonde voor de kat (
P1007
Sensor motor toerental
U1070
Net multiplexer
Hij heeft hem toen gestart met kabels op de accu en startmotor, de auto ging aan en hij dacht dat het zou liggen aan de dbp sensor (wat een gemakkelijke klus lijkt via youtube
Wat denken jullie?
Ik heb ook een klein olie probleempje, waardoor het niet echt schoon is allemaal, sensor kan misschien te vies zijn?
Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen, ideeën zijn erg welkom! Als jullie het een beetje op manier kunnen vertellen dat een leek het zeg maar begrijpt zou dat fijn zijn
Alvast bedankt!
Groetjes Debbie