Tce 90 schokkend weg rijden met koudemotor

Alles wat met de motor van de Clio te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Rob64
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 feb 2013 17:25
Actief als: particulier

Tce 90 schokkend weg rijden met koudemotor

Bericht door Rob64 »

Na jaren perfect gereden te hebben met een Clio 1.5 dci phase 3, nu sinds bijna 2 jaar een Clio phase 4 TCE90 welke nieuw aangeschaft. Eerste jaar nogal problemen gehad met het geval multimedia....uiteindelijk onder garantie vervangen.
Sinds eind 2019 rijdt de auto, alleen met koude motor, als men de koppeling op laat komen schokkend en hortend weg ( oude tractor gevoel). Zodra motor iets van warm is, is het voorval weg? Auto heeft nu 25dzd km gelopen en euvel het heeft veel weg van een verglaasde koppelingsplaat of versleten drukgroep veren. Er heeft in samenwerking met de dealer een rit plaats gevonden met koude motor ....monteur reed de auto en stelde het probleem ook vast...er is nieuwe software geïmplementeerd waar het probleem precies 1 week mee uit de wereld is geweest...auto gaat weer terug.... :discuss:
Vraag dan ook, Is dit een bekend euvel of wie heeft ervaring hiermee of hoe opgelost?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

barkie
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 dec 2021 10:36
Actief als: particulier

Re: Tce 90 schokkend weg rijden met koudemotor

Bericht door barkie »

Ik reageer erg laat. Dat heeft niet als oorzaak dat ik weet wat er aan de hand is, want je zult het euvel al opgelost hebben denk ik zo. Het heeft eigenlijk meer te maken met het feit dat ikzelf sinds een tweetal weken nu ook een Clio rijdt. Die van mij is ook de TCE IV, maar dan 118PK en automaat. Maar wat jij beschrijft heeft mijn auto eigenlijk vanaf ik bij de garage ben weg gereden bij koop. Inhouden, stotteren, bonken, schokkend etc. dus eigenlijk hetzelfde. Ik heb dit ook al bij collega Clio rijders zo gelezen, maar ik kan nog nergens de oorzaak en de oplossing vinden.
Nu: Renault AUSTRAL techno esprit Alpine E-Tech full hybrid 200, wit, glazen dak. Voorheen: Mercedes A180 L, Mercedes GLA 2.2 AMG, Renault Clio IV Initiale Paris, Mercedes CLA180 AMG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Rob64
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 feb 2013 17:25
Actief als: particulier

Re: Tce 90 schokkend weg rijden met koudemotor

Bericht door Rob64 »

Hoi Barkie, bij was de komplete koppelingsgroep het euvel. Het is onder garantie en druk mede door Renault Nederland vervangen. Mooi opgelost maar het heeft wat voeten in aarde gehad!.....sindsdien is het probleem weg. Reparatie is door de garage nogal ruw uitgevoerd... Na 2 dagen hadden we een lekkage aan een aandrijfas keering....versnellingbak olie drupte er uit! Dealer heeft dit voor eigen rekening op moeten lossen.
Eveneens is versnellingsbak bruut terug geplaatst. Hamer sporen in het aluminium zijn zichtbaar...en flinke hamer plekken op het subframe. Auto is na een proefrit dan ook opnieuw uitgelijnd. Tot nu toe geen problemen meer maar jammer hoe het gelopen is. Advies voor jouw indien nog garantie terug naar de garage en blijven hameren op t feit... Wat het is bij jouw durf ik niet t te zeggen....inderdaad lees ik meerdere gelijkwaardige problemen met tce120 automaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

barkie
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 dec 2021 10:36
Actief als: particulier

Re: Tce 90 schokkend weg rijden met koudemotor

Bericht door barkie »

Dag Rob64. Thanks voor je antwoord. Zoals al gemeld heb ik mijn clio een tweetal weken en iedere auto rijdt anders, maar ik heb tig auto's gereden, van tweedehands tot nieuw, van mazda tot mercedes, maar je voelt als er iets niet helemaal juist is. Ik heb sowieso Bovag garantie en ga dit ook melden bij de garage. Overigens heb ik zoals ik het beoordeel ook een vrij hoog benzine verbruik. Dat ik ondanks mijn zuinige rijstijl geen 1 op 20 haal, heb ik nog vrede mee, maar dat het richting de 1 op 11 gaat, is wat veel van het goede. Overigens ben ik met een klein projectje bezig waarvoor ik het klepje van de OBD plug moet openen. Weet jij toevallig hoe dat het beste kan. Ik heb geprobeerd maar krijg het "kreng" niet open :). Een lipje moet naar voren of achter gedrukt worden.
Nu: Renault AUSTRAL techno esprit Alpine E-Tech full hybrid 200, wit, glazen dak. Voorheen: Mercedes A180 L, Mercedes GLA 2.2 AMG, Renault Clio IV Initiale Paris, Mercedes CLA180 AMG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

barkie
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 dec 2021 10:36
Actief als: particulier

Re: Tce 90 schokkend weg rijden met koudemotor

Bericht door barkie »

Rob64 schreef: 22 dec 2021 13:51 Hoi Barkie, bij was de komplete koppelingsgroep het euvel. Het is onder garantie en druk mede door Renault Nederland vervangen. Mooi opgelost maar het heeft wat voeten in aarde gehad!.....sindsdien is het probleem weg. Reparatie is door de garage nogal ruw uitgevoerd... Na 2 dagen hadden we een lekkage aan een aandrijfas keering....versnellingbak olie drupte er uit! Dealer heeft dit voor eigen rekening op moeten lossen.
Eveneens is versnellingsbak bruut terug geplaatst. Hamer sporen in het aluminium zijn zichtbaar...en flinke hamer plekken op het subframe. Auto is na een proefrit dan ook opnieuw uitgelijnd. Tot nu toe geen problemen meer maar jammer hoe het gelopen is. Advies voor jouw indien nog garantie terug naar de garage en blijven hameren op t feit... Wat het is bij jouw durf ik niet t te zeggen....inderdaad lees ik meerdere gelijkwaardige problemen met tce120 automaat.
Ik krijg enigszins het gevoel dat het bij mij hoofdzakelijk gebeurt tijdens het "automatisch" schakelen. Maar ik moet nog verder "proberen".
Nu: Renault AUSTRAL techno esprit Alpine E-Tech full hybrid 200, wit, glazen dak. Voorheen: Mercedes A180 L, Mercedes GLA 2.2 AMG, Renault Clio IV Initiale Paris, Mercedes CLA180 AMG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Met Austral boven de 130 km/uur rijden
    door lsluysve » » in Austral
    7 Reacties
    1789 Weergaves
    Laatste bericht door Marcello
  • Zuinig rijden met een hybride?
    door CreatoX » » in Austral
    4 Reacties
    390 Weergaves
    Laatste bericht door michielsanders
  • Niet beschikbaar tijdens het rijden.
    door Marcello » » in Austral
    2 Reacties
    689 Weergaves
    Laatste bericht door Marcello
  • Mégane II: kap boven tellers kraakt en piept tijdens rijden
    door gewe » » in Megane
    2 Reacties
    223 Weergaves
    Laatste bericht door gewe