Terugroepactie Captur 2 Plug-in Hybrid

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Marc1970
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 okt 2015 15:54
Actief als: particulier

Terugroepactie Captur 2 Plug-in Hybrid

Bericht door Marc1970 »

Hallo forum mensen :D

Gisteren mijn Captur Plug-in Hybrid voor servicebeurt naar de dealer gebracht en men is vergeten de onderhoudsmelding te resetten. Gebeld naar Renault dealer Amsterdam en zij vertelden mij dat er een terugroep actie is voor mijn Captur 2 Plug-in Hybrid. De dealer gisteren had mij dat niet verteld.
Renault Almere gebeld om te vragen of zij die melding kunnen resetten ( ja, kunnen zij! ) en gevraagd of zij weten van de terugroep actie. Zij wisten van niets en checkten het even....en ja, er is een terugroep actie!

Ik weet niet of het alleen de Plug-in Hybrid betreft of alle Captur 2 modellen.....

Misschien raadzaam voor de Captur 2 rijders om even te informeren bij de dealer!

Groetjes van Marc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Terugroepactie Captur 2 Plug-in Hybrid

Bericht door A110 »

Zal waarschijnlijk deze blauwe OTS 0DLT zijn. Die is bij mijn Clio hybride ook van toepassing. Ik vermoed dat dit voor alle (plug-in)hybride modellen geld.
Het gaat om een software update van het hybride-systeem. Mijn auto staat voor eind november ingepland voor onderhoud en dan word deze OTS gelijk uitgevoerd.

Het is een blauwe OTS, dat houd in dat deze terugroepactie uitgevoerd word als de auto bij de dealer binnenkomt. Wel gek dat ze dat niet gelijk gezien hebben. Zo'n melding komt altijd gelijk naar voren als de dealer het kenteken invoert in de planning.

Bij een rode OTS word de klant dmv een brief geïnformeerd en is er acuut gevaar voor de veiligheid. Maar dat is bij een blauwe OTS niet aan de orde.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Abdelitto
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 feb 2019 22:46
Actief als: particulier

Re: Terugroepactie Captur 2 Plug-in Hybrid

Bericht door Abdelitto »

Nee geen terugroepactie voor mijn 140 TCe........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Marc1970
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 okt 2015 15:54
Actief als: particulier

Re: Terugroepactie Captur 2 Plug-in Hybrid

Bericht door Marc1970 »

Dank je wel voor jouw uitgebreide antwoord, a110 :D

Ja, vreemd dat de dealer de terugroep actie niet zag, maar tsja....zij zijn ook vergeten om de onderhoudsmelding uit mijn auto te halen, dus....

Ik heb begin november een afspraak om de melding te resetten en de reparatie te doen ( zij zeiden dat het inderdaad iets met software te maken heeft )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pierre2
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 feb 2022 15:46
Actief als: particulier

Re: Terugroepactie Captur 2 Plug-in Hybrid

Bericht door Pierre2 »

Hallo, mijne is ook geholpen, garage kwam er ook achter dat er een actie was, na een klacht van mij dat de EV Pure optie bij 74 km / u steeds overschakelde op My Sense en daardoor niet meer puur elektrisch reed. Stukje tekst van het Duitse forum:

Deinen Postings entnehme ich, dass Du das Problem bei Deinem Captur Plugin Hybriden auch hast. Wenn Du Dir exemplarisch den Kommentar #665 von Hauke im Thread durchliest (EV Pure und Benzinmotor) , dann ist das die prinzipielle Thematik und Vorgehensweise bei dem Problem. Actis 66033 behebt im wesentlichen die Problematik bei Steuergerät HECV -946. Diese Maßnahme ist im wesentlichen auch bei meinem Captur Plugin durchgeführt worden und hat geholfen.

Wie aber im Thread "EV Pure und Benzinmotor" öfters von verschiedenen Forumsmitgliedern erwähnt, gibt es unterschiedliche Erfahrungen und Ergebnisse mit den jeweiligen :) ("Werkstätten").

Der Erfolg dieser Maßnahmen hängt leider sehr von der Routine der jeweiligen Werkstatt bei diesem Thema ab.


Die actie 66033 heeft mijn garage dus ook uitgevoerd, dat was blijkbaar de terugroep, en...het hielp :lol:
Renault Captur 2 Plug-in Hybrid 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht