Achterklep gaat niet open Grand Espace 2011

Plaats reactie

Topic author
Niekosss
Lid
Lid
Actief als: particulier

Achterklep gaat niet open Grand Espace 2011

Bericht door Niekosss »

Ik heb een probleem dat steeds erger werd, en nu helaas helemaal een probleem is: ik krijg de achterklep van mijn Grand Espace 2011 niet meer open :(
Ik had hier al gereageerd op een ander topic voor een werkplaatshandboek (zie werkplaatshandboek-grand-espace-iv-5-2003-t21717.html), maar om dat topic niet verder te vervuilen nu hier verder.

Het probleem doet zich voor bij vochtig weer (tenminste dat denk ik), zoals we de afgelopen tijd nogal veel hebben. Vanuit een ander topic (achterklep-espace-iv-gaat-niet-open-doo ... 32021.html) wil ik graag de kabelboom bekijken, maar daarvoor moet de klep wel eerst open. En ik zie dus geen enkel wit palletje/klepje zoals er bij velen wel aanwezig is?
Zie ook deze foto van hoe het er bij mij uitziet:
Pasted_Image_19_02_2022__17_06.png
Zou het er zo ongeveer uit moeten zien? : post219814.html#p219814

Ik heb in een ander topic ook gelezen dat het vaak door het derde remlicht komt dat gaat lekken, zou zomaar ook bij mij het probleem kunnen zijn gezien de problemen die zich voornamelijk voordoen bij nat weer.

Is het slot van een 2011 hetzelfde als van eerdere versies? Heeft iemand nog een idee hoe ik de klep toch open kan krijgen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renault47
lid
lid

Re: Achterklep gaat niet open Grand Espace 2011

Bericht door Renault47 »

dit lijkt een ander slot. Ik heb in mijn Vel Satis uit 2003 het slot met het witte palletje. Dit werkte laatst ook niet, in de kofferbak geklommen met een zaklamp en slot aangetikt terwijl mijn vrouw aan de buitenkant gelijktijdig de klep optilde (bleek een stuk van dat scotch tape in de slotopening te zitten). Dus je kan het zo proberen. Controleer vervolgens de stekkerverbinding en zorg dat het slot soepel gaat (bv. siliconespray), want op de foto te zien wordt de kofferbak goed gebruikt (zand etc.)
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, Captur limited 0.9, Kadjar 1.3 intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Niekosss
Lid
Lid

Re: Achterklep gaat niet open Grand Espace 2011

Bericht door Niekosss »

Ik ga het zo eens proberen, hopelijk lukt dat inderdaad. Mocht dat niet lukken: hoe kan ik in de binnenbekleding verwijderen zonder dat ik iets kapot …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 9 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken