Megane E-TECH ELECTRIC

Gebruikersavatar

Topic author
BVice
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 apr 2022 16:29
Actief als: particulier

Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door BVice »

Ik zag nog geen topic voor dit model en vroeg me af of hier mensen zijn die deze besteld/proef gereden / gezien hebben?
Ik dacht dat de eerste leveringen vanaf juni moeten plaats vinden maar mogelijk heeft iemand al een demo oid gehad.
Megane E-Tech electric - Techno EV60 220pk Optimum Charge - two Tone Bleu Nocturne / Noir Étoilé - WP+DA

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door adinsx »

Ik ken nu twee of drie mensen die een Electric besteld hebben, en afgelopen zondag was de auto even in Kampen op de seizoensopening.
Zeer binnenkort (deze maand meen ik) is de auto bij enkele dealers te zien, maar proefrijden zit er nog niet in.

De dealers krijgen nu uitleg/training en de mogelijkheid om te rijden met de Electric. Ik ben er laatst even langs op gereden om de auto te bekijken. Was niet helemaal de bedoeling, maar ach. Al bellend stoïcijns doorlopen deed de truc waar ik de dag ervoor nog tegengehouden werd.

Een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BVice
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 apr 2022 16:29
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door BVice »

Gaaf, leuk om te zien!
Ik heb er zelf ook één besteld, al een tijdje geleden. Levertijd is nog onbekend, maar de verwachting is na de zomer.
Renault is totaal nieuw voor mij, ben heel benieuwd.
Megane E-Tech electric - Techno EV60 220pk Optimum Charge - two Tone Bleu Nocturne / Noir Étoilé - WP+DA

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



DiederikSmit
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2022 17:05
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door DiederikSmit »

Weet iemand of de prijzen op de prijslijst kloppen of de €1000 hogere prijzen in de configurator?

Ik wil wegens de subsidie onder de €45.000 blijven.

op de prijslijst op de Renault website is de Megane E-Tech Techno 60kWh consumentenprijs €42.990/fiscale prijs €42.000.
Ik zou graag kleur Rouge Flammé (€950) en het pakket “Pack augmented vision & advanced driving assist” (€2.000) bij willen waardoor de fiscale prijs €44.950 is en dus net onder de subsidie grens van €45.000 blijft.

Maar in de configurator op de website is de basisprijs voor dit model €1.000 hoger (consumentenprijs €43.990 en fiscale prijs dus €43.000) waardoor deze configuratie niet zou passen binnen de subsidie grens… overigens zij m’n alle modellen in de configurator €1000 hoger dan op de prijslijst.

Wat is de correcte prijs/fiscale waarde?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 6
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door renault15.17 »

Per 1 april zijn de prijzen inderdaad € 1.000,- omhoog gegaan.
Mijn Evolution ER staar inmiddels in bestelling. Verwachte levertijd eind november. :shock:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 1399
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door Pepone »

Mooi neusje, heb wel steeds het idee dat ze wat zijn vergeten te spuiten aan de bumper.
Heel apart.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BVice
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 apr 2022 16:29
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door BVice »

DiederikSmit schreef: 20 apr 2022 17:15 Weet iemand of de prijzen op de prijslijst kloppen of de €1000 hogere prijzen in de configurator?

Ik wil wegens de subsidie onder de €45.000 blijven.

op de prijslijst op de Renault website is de Megane E-Tech Techno 60kWh consumentenprijs €42.990/fiscale prijs €42.000.
Ik zou graag kleur Rouge Flammé (€950) en het pakket “Pack augmented vision & advanced driving assist” (€2.000) bij willen waardoor de fiscale prijs €44.950 is en dus net onder de subsidie grens van €45.000 blijft.
de prijzen zijn inderdaad gestegen. Als je al had besteld dan was die stijging niet te voorzien en wordt dus de oorspronkelijke prijs meegenomen voor de SEPP. Zijn helaas veel mensen tegenaan gelopen (dat ze eerder hadden moeten bestellen).

Ik vond zelf de meerwaarde van Augmented Vision maar beperkt (digitale binnenspiegel en 360 camera?). Die binnenspiegel heb ik gezien en vond ik meer een gimmick dan echt nuttig. Een warmtepomp vond ik een betere keuze dan.
Megane E-Tech electric - Techno EV60 220pk Optimum Charge - two Tone Bleu Nocturne / Noir Étoilé - WP+DA

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



DiederikSmit
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2022 17:05
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door DiederikSmit »

Tsja ik vind zo’n 360 camera erg handig met inparkeren en vooral ook een mooie gadget. Juist de warmtepomp heb ik mijn twijfels over; vakanties zijn voor ons in de zomer. In de winter rijd ik voornamelijk kortere afstanden tot een kilometer of 200 en dat moet prima kunnen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

corvankruchten
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 jan 2012 09:43
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door corvankruchten »

Onnodige citaten verwijderd.

Als u direct reageert op het vorige bericht dan liever niet de "citaat" knop gebruiken.
Moderator

De warmtepomp is juist een goede toevoeging: deze houdt de accu's op temperatuur (verwamen of koelen) bij opladen en bij gebruik. Hierdoor meer bereik en efficiënter laden. Daarnaast draagt het ook bij aan het comfort van de inzittenden.
Renault Megane e-tech 100% electric EV60 Iconic full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



DiederikSmit
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2022 17:05
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door DiederikSmit »

Bij Kia hebben ze intussen voor de nieuwe Niro EV de warmtepomp van de accessoire lijst gehaald voor Nederland. Volgens de importeur scheelt het in ons land zo weinig dat ze daar geen €1000 voor durven vragen. Dus dat zette mij ook voor deze aan het denken.

Ik heb de range van de auto eigenlijk alleen nodig op momenten dat ik toch niet zo’n haast heb; vakantie, af en toe een ver familiebezoek in ons land, eens een uitje naar België of Duitsland. Als de auto dan een paar kilometer minder ver komt laat ik wel een keertje meer of iets eerder

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BVice
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 apr 2022 16:29
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door BVice »

Interessante overweging, goed over nagedacht.
Ik heb het afgelopen jaar 40.000 kilometer met een e-golf zonder warmtepomp gereden en mijn ervaring is dat de buitentemperatuur een enorme invloed op de range heeft, waardoor het verbruik bij dezelfde snelheid verdubbelt als het onder 0 is tov een graad of 20. Ik rijd regelmatig ritten van 250-300 km en zou dat nu eens graag doen zonder snelladen, en hoop dat een warmtepomp een iets stabieler verbruik geeft.
Ik hoor inderdaad van veel Kia (EV6) rijders dat ze het idee hebben dat de warmtepomp weinig invloed heeft maar ik heb ook gelezen dat er defecten zijn aan die pomp bij Kia, dus dat lijkt me een merk/model gebonden issue.
Megane E-Tech electric - Techno EV60 220pk Optimum Charge - two Tone Bleu Nocturne / Noir Étoilé - WP+DA

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Andere Peter
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 290
Lid geworden op: 10 feb 2020 23:15
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door Andere Peter »

Ik vraag mij dan af wanneer die warmte pomp aanslaat?
Als die 24/7 de accu warm houd moet de auto altijd aan de kabel hangen denk ik dan,
Anders als de pomp alleen werkt bij het rijden dan zal dat gebruik toch ook weer de range drukken.
En als de accu toch gebruikt word (tijdens het rijden) zal ze toch al opwarmen door dat gebruik.
Iemand al een idee wat zo’n pomp dus gebruikt?
Fossiele brandstof rijden is net als roken,
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.

R135 / 52 Intens. 03-20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BVice
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 apr 2022 16:29
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door BVice »

Het is vooral een efficiënter systeem om te verwarmen dan het standaard verwarmingselement. In plaats van een inefficient verwarmingselement wordt de pomp gebruikt om restwarmte richting het interieur en batterij te sturen. Dit levert dus veel extra range op.
Ik ga er niet vanuit dat de pomp 24/7 draait, maar alleen als je rijdt of aan het voorverwarmen bent. Maar als je bent vergeten voor te verwarmen terwijl je verbonden was met een laadpunt kost het zonder die pomp dus (erg) veel actieradius om je auto in de eerste kilometers van de rit op temperatuur te brengen.

En wat al werd gezegd: het Google Automotive Services kan slimme snellaadstops plannen en daarmee ook de batterij conditioneren (ideale temperatuur van de batterij bereiken vlak voordat je begint met snelladen). Ook zo'n functie kost je zonder warmtepomp A. range of B. levert je extra snellaadtijd op
Megane E-Tech electric - Techno EV60 220pk Optimum Charge - two Tone Bleu Nocturne / Noir Étoilé - WP+DA

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 41
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door Surfroy01 »

Ook ik heb een Megane e-tech besteld en net nog voor de prijs verhoging :) vandaag in het echt mogen aanschouwen bij mijn dealer. Erg fraai, ik heb de Techno in het grijs met zwart dak en adaptive cruise control. Om net onder limiet subsidie te blijven. Nu wachten op proefrit en levering!

Toegevoegd in 54 minuten 39 secondes:
Over de warmtepomp kreeg ik vanmorgen te horen, <-10 heeft deze pas effect, maw in NL zul je er weinig voordeel mee behalen. Vergeet ook niet dat de accu vloeistof gekoeld is, iets wat niet veel EV's hebben. Ik heb de warmtepomp laten zitten en er een zwart dak voor in plaats genomen en de adaptive cc. Iets wat ik echt prettig vind. Die spiegel camera is een optie van 2 mille, ik denk wel handig want zicht naar achteren is belabberd. Maarja dan mis ik de subsidie en wordt die ineens 5350 euro..... Nu rijd ik het meest in de auto en met achterrij camera voor parkeren, lane assist en warning en zijspiegels moet het toch wel gek zijn wil je iets over het hoofd zien. Function follows form is in deze het motto.

Overigens voor mij een grote stap, lang in VAG ICE auto's gereden (nu Golf mk7 GTI) 1 keer een DS5 voor een jaar gereden, wat niet echt een succes was. Ik hoop dat Renault het beter gaat doen, maar ik heb er vertrouwen in.
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BVice
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 apr 2022 16:29
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door BVice »

Die warmtepomp heeft zeker ook nut bij hogere temperaturen, dat is het juist het idee van een warmtepomp…
[mention]Surfroy01[/mention] ook actief op MTB forum?
Megane E-Tech electric - Techno EV60 220pk Optimum Charge - two Tone Bleu Nocturne / Noir Étoilé - WP+DA

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 41
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door Surfroy01 »

Jazeker ook op het MTB forum!

Toch werd mij verteld dat de warmtepomp pas vanaf -10 graden effect gaat sorteren. Je verliest dan zonder tot 8% rendement. Nou dat vind ik de 1000 euro niet waard voor een goede 30km minder bereik. Schijnt dat 80% zonder pomp verkocht wordt.
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



DiederikSmit
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2022 17:05
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door DiederikSmit »

Ik ben net gaan kijken naar de nieuwe Mégane en dat beviel me prima.

Wel waarschuwde de verkoper dat voor mensen die subsidie willen de fiscale waarde bij aflevering telt en niet die bij aanschaf (private lease of koop). En doordat de levering 7-9 maanden gaat duren het prima kan dat de prijzen in het nieuwe jaar een stuk hoger zijn, bijv. €1000 of €1500 hoger. Dus dat het onverstandig is om boven een prijs van €43.500 of om nog zekerder te zijn €43.000, te bestellen als je echt zeker wilt zijn van de subsidie.

Dat vind ik erg jammer want ik zou graag een rode Techno hebben maar dat kan dan dus eigenlijk niet want dan loop ik ineens het risico dat het elke maand €112 meer kost en dat is niet mijn bedoeling

Toegevoegd in 53 minuten 2 secondes:
Even gechecked wat de dealer zei en het klopt.

De subsidie is op basis van de fiscale waarde bij de RDW en dat is de cataloguswaarde volgens de officiële prijslijst op het moment dat kenteken deel 1 wordt afgegeven, dus het moment van levering.

Dus als tussen nu en levering over 7-9 maanden de catalogusprijs van je bestelling door de €45.000 gaat door een prijsverhoging vervalt ineens de subsidie (en bij private lease gaat ook nog je maandbedrag omhoog omdat de prijs hoger is geworden).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BVice
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 apr 2022 16:29
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door BVice »

Daar is al veel over geschreven, en wat ik begreep is dat onvoorziene stijgingen van de fiscale waarde niet gelden en dus gewoon de prijs op moment van bestellen blijft gelden.
Zie artikel 2.1.1 sub c: de prijs op moment van tekenen koopcontract geldt:

https://wetten.overheid.nl/BWBR0043600/2022-01-01
Megane E-Tech electric - Techno EV60 220pk Optimum Charge - two Tone Bleu Nocturne / Noir Étoilé - WP+DA

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



GreenLilly
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2022 18:54
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door GreenLilly »

DiederikSmit schreef: 30 apr 2022 15:50 Ik ben net gaan kijken naar de nieuwe Mégane en dat beviel me prima.

Wel waarschuwde de verkoper dat voor mensen die subsidie willen de fiscale waarde bij aflevering telt en niet die bij aanschaf (private lease of koop). En doordat de levering 7-9 maanden gaat duren het prima kan dat de prijzen in het nieuwe jaar een stuk hoger zijn, bijv. €1000 of €1500 hoger. Dus dat het onverstandig is om boven een prijs van €43.500 of om nog zekerder te zijn €43.000, te bestellen als je echt zeker wilt zijn van de subsidie.

Dat vind ik erg jammer want ik zou graag een rode Techno hebben maar dat kan dan dus eigenlijk niet want dan loop ik ineens het risico dat het elke maand €112 meer kost en dat is niet mijn bedoeling

Toegevoegd in 53 minuten 2 secondes:
Even gechecked wat de dealer zei en het klopt.

De subsidie is op basis van de fiscale waarde bij de RDW en dat is de cataloguswaarde volgens de officiële prijslijst op het moment dat kenteken deel 1 wordt afgegeven, dus het moment van levering.

Dus als tussen nu en levering over 7-9 maanden de catalogusprijs van je bestelling door de €45.000 gaat door een prijsverhoging vervalt ineens de subsidie (en bij private lease gaat ook nog je maandbedrag omhoog omdat de prijs hoger is geworden).
Speciaal een account aangemaakt om hierop te kunnen reageren, want dit is incorrect namelijk.
RVO heeft in de FAQ voor de SEPP subsidies het volgende toegevoegd/ opgenomen: https://ww.rvo. nl/subsidies-financiering/sepp/veelgestelde-vragen
Wat gebeurt er als de catalogusprijs na het afsluiten van de overeenkomst verhoogd wordt door de importeur? En daardoor in het kentekenregister (RDW) boven de € 45.000 komt?

Om voor subsidie in aanmerking te komen mag de catalogusprijs niet hoger zijn dan €45.000, inclusief af-fabriek-opties. Deze catalogusprijs wordt geregistreerd in het kentekenregister bij de RDW. U moet er bij het sluiten van de koopovereenkomst dus aan denken dat de auto beneden deze prijs blijft.

Er zijn op dit moment relatief lange levertijden van elektrische auto’s. Hierdoor kan het voorkomen dat de fabrikant of importeur de catalogusprijs verhoogt, na het sluiten van de koopovereenkomst en vóór de registratie in het kentekenregister. En dat hierdoor de catalogusprijs in het kentekenregister boven de €45.000 uitkomt.

Wij zijn coulant (meegaand) als blijkt dat de prijsverhoging niet al was voorzien bij het sluiten van de overeenkomst door u als koper en de dealer. U moet dit dan wel melden en kunnen aantone

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



DiederikSmit
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2022 17:05
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door DiederikSmit »

Bedankt voor het antwoord.

Een risico blijft het wel natuurlijk. Als blijkt dat ze niet coulant genoeg zijn voor je situatie kost dat wel heel veel geld.

Zo is “niet voorzien” twijfelachtig als de dealer, namens de importeur, nu al waarschuwt dat over zo’n periode de prijzen vrijwel altijd omhoog gaan en vrijwel zeker als het over het nieuwe jaar heen gaat zoals de levertijden nu aangeven.

Eigenlijk weet je dus al dat de prijzen gaan stijgen. Is dat “niet voorzien”?

Ik gok dan met ruim €5.000 (subsidie overheid plus subsidie van mijn werkgever plus extra lease bedrag voor 4 jaar)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



DiederikSmit
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2022 17:05
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door DiederikSmit »

Die wet lijkt wel duidelijk het moment van tekenen te nemen. Dan zit er blijkbaar vooral een verschil tussen manier van uitvoeren (RDW fiscale waarde) en wat het zou moeten zijn (fiscale waarde op moment van tekenen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 41
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door Surfroy01 »

Voordeel van cash kopen. Ik heb zwart op wit dat mijn bestelde auto net geen 45 mille kost.
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



DiederikSmit
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2022 17:05
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door DiederikSmit »

Het gaat om de fiscale waarde, niet het aankoopbedrag. Als je bijvoorbeeld korting van de dealer krijgt dan verlaagt dat je aankoopbedrag maar niet je fiscale waarde. De fiscale waarde van de auto is wat er op de officiële prijslijst staat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 41
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door Surfroy01 »

Klopt en die fiscale waarde heb ik zwart op wit op aankoop formulier. Naast de korting die ik gekregen heb. Zo tellen de trekhaak en 1072 euro afleveringen kosten ook niet mee met fiscale waarde.
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



GreenLilly
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2022 18:54
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door GreenLilly »

DiederikSmit schreef: 30 apr 2022 22:20 Bedankt voor het antwoord.

Een risico blijft het wel natuurlijk. Als blijkt dat ze niet coulant genoeg zijn voor je situatie kost dat wel heel veel geld.

Zo is “niet voorzien” twijfelachtig als de dealer, namens de importeur, nu al waarschuwt dat over zo’n periode de prijzen vrijwel altijd omhoog gaan en vrijwel zeker als het over het nieuwe jaar heen gaat zoals de levertijden nu aangeven.

Eigenlijk weet je dus al dat de prijzen gaan stijgen. Is dat “niet voorzien”?

Ik gok dan met ruim €5.000 (subsidie overheid plus subsidie van mijn werkgever plus extra lease bedrag voor 4 jaar)
Ja eens, een risico blijft het omdat je geen zekerheid hebt. Maar ik ben het niet eens dat we al weten dat de prijzen gaan stijgen. Dat is redelijkerwijs niet te voorzien.

Overigens ga ik vandaag waarschijnlijk een overeenkomst tekenen voor:
- Techno Wit
- Augmented Vision & Advanced Driving Assist
Totale kosten zouden dan 45.000 precies worden.

Ik twijfel nog of ik direct een trekhaak laat monteren (dit wordt gezien als accessoire); kosten hiervoor zijn €995,-. Wel erg duur volgens mij? Heeft iemand advies of ik dit beter achteraf kan laten doen? :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BVice
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 apr 2022 16:29
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door BVice »

Met zo’n nieuw model duurt het wel even voordat after-market trekhaken beschikbaar zijn denk ik. Bij m’n Alfa 159 was het monteren veel werk en was alleen de arbeid al 1000 piek, plus nog eens 500 voor de trekhaak zelf.
Maar omdat het achteraf bij Renault zelf kan kun je ook wachten met bestellen ja maar ik verwacht niet dat het op termijn elders veel goedkoper kan.
Ik heb hem direct meebesteld omdat ik vaak fietsen vervoer en ik die bij een gloednieuwe wagen niet achterin wil proppen. Maargoed we zullen zien of bij aflevering hij al gemonteerd is of dat je daar sowieso een separate afspraak voor moet maken…
Megane E-Tech electric - Techno EV60 220pk Optimum Charge - two Tone Bleu Nocturne / Noir Étoilé - WP+DA

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 41
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door Surfroy01 »

Ik heb hem ook mee besteld, wel een afneembare (verwend met elektrische op mijn VAG mobielen).

Verwacht niet dat ze aftermarket goedkoper zullen zijn. Denk ook dat je daar lang op moet wachten bij een compleet nieuw model auto wat de megane is voor ze op de markt zijn.
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



DiederikSmit
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2022 17:05
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door DiederikSmit »

Wit met Augmented Vision& Advanced Driving Assist is inderdaad ook nog een mooie combinatie. Beetje teveel met Rouge Flammé in mijn hoofd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BVice
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 apr 2022 16:29
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door BVice »

Surfroy01 schreef: 02 mei 2022 19:25 Ik heb hem ook mee besteld, wel een afneembare (verwend met elektrische op mijn VAG mobielen).
voor de clean look? Is het ook een elektrisch inklapbare of gewoon zelf loshalen?
Ik erger me kapot aan al die Model 3 rijders met zo'n verticaal afneembare Thule trekhaak waar die knalrode sleutel nog uit het mechanisme steekt :naughty: Haal óf die kogel er af óf trek die sleutel er uit
Megane E-Tech electric - Techno EV60 220pk Optimum Charge - two Tone Bleu Nocturne / Noir Étoilé - WP+DA

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



GreenLilly
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2022 18:54
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door GreenLilly »

Goede punten inderdaad! Ik heb 'm toch maar meteen mee besteld, een vaste.
De afneembare was zo'n €200,- extra, dus verwacht niet dat die elektrisch is.
DiederikSmit schreef: 02 mei 2022 22:08 Wit met Augmented Vision& Advanced Driving Assist is inderdaad ook nog een mooie combinatie. Beetje teveel met Rouge Flammé in mijn hoofd
Zeker! Precies €45.000 kom je dan op uit. Vind wit persoonlijk altijd erg mooi, dus dat scheelde voor mij al.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Surfroy01
Lid
Lid
Posts in topic: 41
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door Surfroy01 »

BVice schreef: 03 mei 2022 20:10
Surfroy01 schreef: 02 mei 2022 19:25 Ik heb hem ook mee besteld, wel een afneembare (verwend met elektrische op mijn VAG mobielen).
voor de clean look? Is het ook een elektrisch inklapbare of gewoon zelf loshalen?
Ik erger me kapot aan al die Model 3 rijders met zo'n verticaal afneembare Thule trekhaak waar die knalrode sleutel nog uit het mechanisme steekt :naughty: Haal óf die kogel er af óf trek die sleutel er uit
Ja voor de clean looks als ik zonder iets achter mijn auto rijdt. Wat toch 99% van de tijd is. Vind het geen porem op zo’n fraaie auto dan een trekhaak. En voor die 200 euro meer…..

Toegevoegd in 1 minuut 12 secondes:
GreenLilly schreef: 03 mei 2022 21:29 Goede punten inderdaad! Ik heb 'm toch maar meteen mee besteld, een vaste.
De afneembare was zo'n €200,- extra, dus verwacht niet dat die elektrisch is.
DiederikSmit schreef: 02 mei 2022 22:08 Wit met Augmented Vision& Advanced Driving Assist is inderdaad ook nog een mooie combinatie. Beetje teveel met Rouge Flammé in mijn hoofd
Zeker! Precies €45.000 kom je dan op uit. Vind wit persoonlijk altijd erg mooi, dus dat scheelde voor mij al.
Het is dat ik nu al een witte met zwart dak auto rijd heb ik voor de grijze met zwart dak gekozen. Dat zwarte dak vind ik de auto echt heel goed staan.
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BVice
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 apr 2022 16:29
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door BVice »

ik ben voor blauw/zwart gegaan. Zag achteraf ook plaatjes van de blauw/grijze combi, ook wel heel gaaf maar kon me niet herinneren dat ik die combi in de configurator zag staan van de LM. En bepaalde exterieurdelen zijn standaard al zwart (bijvoorbeeld de kunststof delen op de B en D-stijlen) dus een grijs dak leek me aan de andere kant weer wat onrustig worden.
Megane E-Tech electric - Techno EV60 220pk Optimum Charge - two Tone Bleu Nocturne / Noir Étoilé - WP+DA

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

0111 Mtbiker
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 mar 2016 22:22
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door 0111 Mtbiker »

Ik heb ermee gereden en ik vind de binnenspiegelcamera wél een aanwinst. Wit is een goede kleur, maar zag op Twitter een foto met allemaal rouge flamme modellen. Beide goede keuzes. Warmtepomp zit in alle Zoë 's. Jammer dat die extra is. Range is comfortabel.
Na een jaar of zes in de ZOE nu in een Renault Kangoo Electric met een 46kWh accu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bas-W
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 mar 2013 13:46
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door Bas-W »

0111 Mtbiker schreef: 15 mei 2022 19:29 Ik heb ermee gereden en ik vind de binnenspiegelcamera wél een aanwinst. Wit is een goede kleur, maar zag op Twitter een foto met allemaal rouge flamme modellen. Beide goede keuzes. Warmtepomp zit in alle Zoë 's. Jammer dat die extra is. Range is comfortabel.
Waar heb je al kunnen rijden? Ik kan namelijk niet wachten om 'te voelen' wat ik heb gekocht :D
Besteld: Megane E-Tech Electric Techno 60 kW
Huidig: Talisman Estate 1.5 dCi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

0111 Mtbiker
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 mar 2016 22:22
Actief als: particulier

Re: Megane E-TECH ELECTRIC

Bericht door 0111 Mtbiker »

Ik mag ze verkopen, heb op de training gereden.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Na een jaar of zes in de ZOE nu in een Renault Kangoo Electric met een 46kWh accu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht