Gisteren dus mijn auto kunnen ophalen bij ABD Drachten. Allemaal prima geregeld.
Ook afscheid van mijn trouwe Nissan Qashqai Diesel, na 250.000 probleemloze km.
Maar wat een heerlijke auto krijg ik er voor in de plaats.

Had er nog niet in gereden, dus toch wel even spannend. Maar beviel heel erg goed!
Wat een fijne auto en ook lekker pittig

Ook geinig zijn de G-krachten metertjes bij de sport stand. Had daar nog niks over gelezen, maar een leuke gadget... Prettige stoelen en een heerlijk stuurtje.
Nog wel even alles instellen en inregelen maar dan heb je ook wat. Ook erg blij met het Harman Kardon audiosysteem.. Heerlijk geluid met ook een lekkere stevige bass. Genieten
Zeer veel positieve dingen dus maar ook een paar kleine negatieve dingetjes... de achterruit is inderdaad erg klein en het interieur is wel wat donker. ( nu was ik een panoramadak gewend in de Qashqai dus dat is zowiezo een groot verschil) verder is het geluidsniveau van het geluidssysteem aan de buitenkant ongeveer net zo hoog als binnen.. dus de buurt kan meegenieten als ik de straat binnen kom rijden en ook een telefoongesprek via bleutooth is buiten de auto gewoon woordelijk te volgen. (een dingetje om even rekening mee te houden) Ook ben ik nog geen vriendjes met wireless Android auto.. die hapert af en toe en vanavond wilde hij helemaal niet meer verbinden. Morgen nog maar eens proberen.. had hier al vaker dingen over gehoord en dat klopt dus. Misschien dat na een update dit wordt verbeterd.
Ik heb inmiddels zelf een paar kleine uiterlijke wijzingen aangebracht zoals instaplijsten van Renault sport en wat dopjes op de wielbouten...
Eind van de maand wordt het dak nog zwart gemaakt dmv een Wrap en dan is alles helemaal naar mijn wens. ( weet maandag wat dat gaat kosten).
Ook erg blij met de dubbele bodem in de kofferbak, had eigenlijk standaard moeten zijn naar mijn mening.
De "oude" fiscale waarde staat op het kenteken, dus de sepp subsidie moet geen probleem worden. Hij is sinds het moment dat ik hem bestelde flink duurder geworden en ik was bang dat ik daardoor de subsidie zou mislopen. Maar blijkbaar gaat dat dus helemaal goed komen.
Morgen een flinke rit voor de boeg Heerenveen - Joure - Heerenveen - Apeldoorn - Baarn - Heerenveen. Ben benieuwd naar het gemiddelde verbruik.
Inmiddels staat de auto aan de lader op de oprit en dat gaat prima. 3 fase 11 kwh max. Alles werkt zoals het hoort.
Al met al prima tevreden en blij met de aankoop.

Update :
Vandaag een leuk rondje gemaakt met de nieuwe Megane:
331 km Totaal waarvan ongeveer 250km snelweg 100 tot 130 km/h.
Rest binnendoor 50 tot 90 km/h.
Gemiddelde verbruik staat nu op 16,4 kWh / 100 km. Dus dat is keurig vooral omdat ik bijna continu in de sportstand heb gereden..
Met 98% gestart nu nog 16% accu en 67 km over. Prima resultaat volgens mij..
Voor de foto's en nog veel meer info zoek even op facebook naar mijn facebook groep:
Renault megane e-tech electric groep Nederland