Auto start soms pas bij tweede poging

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
gewe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 12
Berichten: 112
Lid geworden op: 11 dec 2011 14:58
Actief als: particulier

Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door gewe »

Mijn Mégane II 1.6 16v uit 2007 heeft de laatste weken een paar keer een startprobleem gehad. Bij indrukken van de startknop kwam er ongeveer 15 seconden een zoemend geluid uit het vooronder (alsof de accu leeg/kapot is). Vervolgens gaat wel ventilatie e.d. aan en wordt stuurkolom ontgrendeld. Scherm van boordcomputer meldt dat laatste ook. Verder geen brandende waarschuwingslampjes.
Direct daarna startknop nog een keer indrukken en de motor start zonder problemen.

Het probleem heeft zich wel eens voorgedaan toen de auto die dag al gereden had, een keer toen de auto de vorige dag gereden had, en de laatste keer toen de auto bijna een week had stilgestaan. Voorgaande ritten waren langer dan 10 km.

Accu is nog geen drie jaar geleden vervangen, sindsdien nog geen 40.000 km gereden (thuiswerken :) ).
Wat kan hier de oorzaak van zijn? Lijkt me fijn om te weten, voordat de tweede startpoging een keer niet slaagt.
Groeten,

George

Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V LPG 03-2007 (v/h Renault Grand Scénic 1.6 16V LPG Business Line 11-2008)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ronny530
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2020 13:08
Actief als: particulier

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door ronny530 »

Zou toch de accu kunnen zijn maar om zeker te zijn kunt u de accu bij een lokale garage laten testen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2011
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door nikk »

Startmotor gaat in eerste instantie dus blijkbaar de motor niet rondgooien. Vraag is m.i dan in ieder geval of de startmotor wel wordt aangestuurd en zoja of deze in orde is.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ronny530
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2020 13:08
Actief als: particulier

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door ronny530 »

De startmotor wordt wel aangestuurd en het gezoem kan veroorzaakt worden doordat de startmotor alle startstroom uit de accu gebruikt maar alsnog niet voldoende is om te gaan starten. Dat verklaart ook die 15 seconden waarin de ventilatie en stuurkolom niet vrijgegeven worden want als de motor niet binnen 15 seconden start wordt het startproces afgebroken. De accu is bij de eerste start koud en warmt na de eerste poging snel op en kan bij de tweede poging net voldoende stroom hebben om de startmotor rond te kunnen draaien. Het nadeel is dat zodra de startmotor bij de tweede poging de motor wel start dat zo snel gebeurt en niet te controleren is of de accu echt te weinig stroom levert. Om te zelf te controleren of het aan de accu te wijten is zal dat moeten gebeuren op een manier dat de motor wel gestart kan worden maar niet aan kan slaan. De meest simpele manier is de aansluitconnectoren van de penbobines los te nemen want zonder vonk kan de motor ook niet aanslaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gewe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 12
Berichten: 112
Lid geworden op: 11 dec 2011 14:58
Actief als: particulier

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door gewe »

De stuurkolom wordt juist wel vrijgegeven.
Het probleem doet zich incidenteel voor (drie keer in een maand tijd). Van twee keer weet ik zeker dat het bij buitentemperaturen van ruim 20 graden was.
Wat moet ik proberen/controleren/meten als ik de connectoren van de bobines los heb gehaald?
Groeten,

George

Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V LPG 03-2007 (v/h Renault Grand Scénic 1.6 16V LPG Business Line 11-2008)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ronny530
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2020 13:08
Actief als: particulier

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door ronny530 »

Of de startmotor gedurende de 15 seconden de motor probeert te starten en niet na een paar secondes te weinig kracht heeft om te kunnen starten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ronny530
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2020 13:08
Actief als: particulier

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door ronny530 »

Er schoot me net iets te binnen, kan het niet zo zijn dat de accupolen ietwat gecorrodeerd zijn of een van de accuklemmen niet meer goed vast zit. Dat is mij ook wel eens overkomen bij een Volvo 440 die de ene keer vrolijk aan de gang ging en de andere keer zoiets had van nu even niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door Valkenet »

Eerst alles controleren of het vast zit idd. Accu-Polen dienen ook schoon te zijn.

Maar als alles vast zit, denk ik uw verhaal lezend dat de accu zijn beste tijd gehad heeft.
Accu's van tegenwoordig zijn ook niet meer de kwaliteit van vroeger.

Zet de dimlichten eens aan voor u gaat starten. Gaan ze tijdens het starten uit dan is het de accu.

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gewe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 12
Berichten: 112
Lid geworden op: 11 dec 2011 14:58
Actief als: particulier

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door gewe »

Gisteravond een rit van ruim een half uur en 35 km, na een probleemloze start. Na een kwartier pauze weer eerste start alleen gezoem, tweede start probleemloos. Deze keer werd na de mislukte start de stuurkolom niet ontgrendeld en ging de ventilatie niet aan. Dus dat is niet iedere keer hetzelfde.
ronny530 schreef: 10 jun 2022 13:58 Of de startmotor gedurende de 15 seconden de motor probeert te starten en niet na een paar secondes te weinig kracht heeft om te kunnen starten.
Vanochtend getest. Startmotor probeerde de motor te starten, zonder hapering of afnemende kracht. Accuspanning 12,25 V, tijdens starten 11,42 V, daarna terug naar 12,23 V.
ronny530 schreef: 10 jun 2022 14:52 Er schoot me net iets te binnen, kan het niet zo zijn dat de accupolen ietwat gecorrodeerd zijn of een van de accuklemmen niet meer goed vast zit. Dat is mij ook wel eens overkomen bij een Volvo 440 die de ene keer vrolijk aan de gang ging en de andere keer zoiets had van nu even niet.
Accupolen zien er goed uit, geen corrosie (zijn goed ingevet), zitten goed vast.
Valkenet schreef: 10 jun 2022 19:01 Eerst alles controleren of het vast zit idd. Accu-Polen dienen ook schoon te zijn.

Maar als alles vast zit, denk ik uw verhaal lezend dat de accu zijn beste tijd gehad heeft.
Accu's van tegenwoordig zijn ook niet meer de kwaliteit van vroeger.

Zet de dimlichten eens aan voor u gaat starten. Gaan ze tijdens het starten uit dan is het de accu.

Groet Martin
Xenon verlichting schijnt het niet zo fijn te vinden om vaak in- en uitgeschakeld te worden. Maar gezien de meetresultaten hierboven denk ik dat de accu nog wel in orde is. Originele accu heeft het 12,5 jaar en zo'n 284.000 km uitgehouden. De huidige zit er nog geen drie jaar en ca. 36.500 km in.
Groeten,

George

Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V LPG 03-2007 (v/h Renault Grand Scénic 1.6 16V LPG Business Line 11-2008)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ronny530
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2020 13:08
Actief als: particulier

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door ronny530 »

De accu wordt of niet goed geladen of er er is een accucel defect want 12,5 volt met een terugval naar 11,42 volt bij het starten is net aan en maakt dat de accu op dat moment voor 20% geladen is. Deze https://www.awaccu.nl/pagina/ontladings ... olt-accu-s tabel laat dat ook zien. Daarbij worden essentiële stroomverbruikers zoals verlichting tijdens het startproces uitgeschakeld wordt omdat de van de accu de maximale capaciteit wordt gevraagd. Het zou maarzo kunnen zijn dat de geplaatste accu qua capaciteit niet geschikt om ook nog eens xenon verlichting van spanning te voorzien als die xenon verlichting voor het starten van de motor al even in werking treed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gewe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 12
Berichten: 112
Lid geworden op: 11 dec 2011 14:58
Actief als: particulier

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door gewe »

Interessante link, die bewaar ik.
Vanavond nog even getest. Motor gestart (natuurlijk in één keer :) ). Spanning 14,45 V. Aan het einde van een rit van een uur (80 km) na uitschakelen motor spanning 12,75 V.
Een paar uur later terug naar huis, weer in één keer starten.
Mocht er toch iets met de accu zijn: die is er 3,5 jaar geleden in gezet door de Wegenwacht, ANWB geeft 3 jaar garantie. :(
Groeten,

George

Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V LPG 03-2007 (v/h Renault Grand Scénic 1.6 16V LPG Business Line 11-2008)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door Valkenet »

Volge de keer als hij weer niet wil starten de ANWB bellen.
Kunne ze gelijk meten, als de accu het dan is geven ze misschien coulance.

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gewe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 12
Berichten: 112
Lid geworden op: 11 dec 2011 14:58
Actief als: particulier

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door gewe »

Vanochtend de garage gebeld. Volgens hen was de accu prima, o.b.v. de door mij gemeten waardes. Tijdens starten 11.4 V was zelfs aan de hoge kant. Pas onder de 10 V gingen ze zich zorgen maken.
Verder zou het zonder foutcodes zoeken naar een speld in een hooiberg worden. Het kan liggen aan allerlei elektronica tussen de sleutelkaart en de motor (zoals kaartlezer, startonderbreker, startmotor).
Ik ga voorlopig als test de andere sleutelkaart gebruiken.

Ik vraag me af wat de wegenwacht doet als ik die laat komen. "Probeer eens te starten." En dat doe ie dan keurig. En dan?
Groeten,

George

Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V LPG 03-2007 (v/h Renault Grand Scénic 1.6 16V LPG Business Line 11-2008)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ronny530
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2020 13:08
Actief als: particulier

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door ronny530 »

De ANWB doet als de motor op dat moment start niets omdat u op dat moment geen pech heeft. De garage bellen en de meet resultaten vermelden heeft eigenlijk geen zin daadwerkelijk de accu laten testen dan weer wel. Laat dan ook kijken naar de accucapaciteit van de nu geplaatste accu want als die zeg 45 Ah is dan is dat al krap aan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gewe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 12
Berichten: 112
Lid geworden op: 11 dec 2011 14:58
Actief als: particulier

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door gewe »

ronny530 schreef: 13 jun 2022 13:04De ANWB doet als de motor op dat moment start niets omdat u op dat moment geen pech heeft. ...
Dat was precies wat ik bedoelde. :)
ronny530 schreef: 13 jun 2022 13:04De garage bellen en de meet resultaten vermelden heeft eigenlijk geen zin daadwerkelijk de accu laten testen dan weer wel. Laat dan ook kijken naar de accucapaciteit van de nu geplaatste accu want als die zeg 45 Ah is dan is dat al krap aan.
Als ik dit lees, zouden ze de laatstroom nog kunnen meten. Ik heb wel een multimeter, maar geen stroomtang. De andere metingen uit dit verhaal heb ik eigenlijk al gedaan.
De accu die er door de ANWB in is gezet is 63 Ah, 600 A.
Groeten,

George

Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V LPG 03-2007 (v/h Renault Grand Scénic 1.6 16V LPG Business Line 11-2008)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ronny530
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2020 13:08
Actief als: particulier

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door ronny530 »

De accu is qua capaciteit wel voldoende maar is inmiddels wel bijna drie jaar oud. Accu's hebben niet het eeuwige leven en blijft enkel onder belasting testen over.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gewe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 12
Berichten: 112
Lid geworden op: 11 dec 2011 14:58
Actief als: particulier

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door gewe »

Ik kom net bij Kwikfit vandaan. Toen ik daarheen wilde trad het startprobleem weer op. Met de andere sleutelkaart, dus die kan geschrapt worden als verdachte. Toen ik vertelde wat ik zelf al had gemeten kreeg ik te horen dat dat precies was wat ze daar ook doen. Een stroomtang om de laadstroom te meten hadden ze niet. Maar omdat de spanning na een rit van een uur van 12,25 naar 12,75 V was gegaan, lijkt daar geen probleem te zitten.
De suggestie om met de stroomtang de stroom door de startmotor te meten werd door de garage (waar ik daarna ben doorgereden) niet zinvol bij een succesvolle start. En aangezien het probleem nogal willekeurig optreedt weet je niet wanneer je moet meten.
Groeten,

George

Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V LPG 03-2007 (v/h Renault Grand Scénic 1.6 16V LPG Business Line 11-2008)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ronny530
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2020 13:08
Actief als: particulier

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door ronny530 »

Dan wordt het toch wat moeilijker om de storing te vinden want op de één of andere manier krijgt de startmotor te weinig spanning om te kunnen starten. Bij mijn Opel Kadett die ook startproblemen vertoonde was een extra massakabel vanaf een metalen deel onder de motorkap op een metalen deel van de motor zelf een oplossing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gewe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 12
Berichten: 112
Lid geworden op: 11 dec 2011 14:58
Actief als: particulier

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door gewe »

ronny530 schreef: 10 jun 2022 14:52 Er schoot me net iets te binnen, kan het niet zo zijn dat de accupolen ietwat gecorrodeerd zijn of een van de accuklemmen niet meer goed vast zit. Dat is mij ook wel eens overkomen bij een Volvo 440 die de ene keer vrolijk aan de gang ging en de andere keer zoiets had van nu even niet.
Een paar weken geleden moest ik ineens drie startpogingen doen in plaats van twee. Toen heb ik de accupolen en -klemmen gecontroleerd. De accupolen glommen nog, maar de klemmen hadden wat last van corrosie. Schuurpapiertje er langs, kopervet er op, en weer vastgezet.
Vanaf dat moment heeft het probleem zich niet meer voorgedaan, niet na lange, niet na korte ritten.

Dus, misschien een beetje laat, maar bedankt voor deze tip. :Yes:
Groeten,

George

Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V LPG 03-2007 (v/h Renault Grand Scénic 1.6 16V LPG Business Line 11-2008)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2011
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door nikk »

Top dat het opgelost lijkt en voor de terugkoppeling! Heb laatst de accu van mijn vrouw haar Cc verwijderd en doe uit gewoonte dan gelijk ook licht opschuren. Er lag een schuursponsje binnen handbereik wat ook een prima resultaat geeft. Daar de polen van zacht lood zijn hou ik het voortaan bij een schuursponsje.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ronny530
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2020 13:08
Actief als: particulier

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door ronny530 »

Top dat het probleem opgelost is en zo zie je maar weer kleine oorzaak (gecorrodeerde accuklemmen) grote gevolgen. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gewe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 12
Berichten: 112
Lid geworden op: 11 dec 2011 14:58
Actief als: particulier

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door gewe »

Zal je net zien. Wacht je een paar weken of een uitgevoerde actie het gewenste effect heeft, voor dat hier te melden. En uitgerekend een paar dagen daarna gaat het weer mis. :oops:
Groeten,

George

Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V LPG 03-2007 (v/h Renault Grand Scénic 1.6 16V LPG Business Line 11-2008)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 527
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door maestro12 »

Begrijp ik het hele verhaal goed, de startmotor zelf draait wel rond (gezoem) maar neemt de motor zelf niet mee?
Dan zou ik als eerste gaan zoeken in de startmotor, waarbij het rondsel/rondsel as (bendix) de eerste verdachte is.
Afbeelding

Dus ook die maar nakijken op correcte werking.
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gewe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 12
Berichten: 112
Lid geworden op: 11 dec 2011 14:58
Actief als: particulier

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door gewe »

Gezien het geluid zat ik daar ook aan te denken. Ik denk dat controleren iets voor de garage wordt.
Groeten,

George

Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V LPG 03-2007 (v/h Renault Grand Scénic 1.6 16V LPG Business Line 11-2008)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door Valkenet »

Ik vermoed dat de accu-capaciteit voor het schoonmaken van de Polen te weinig was om het tandwiel door de veerkracht heen in beweging te brengen

Je hoorde de startmotor dus eindelijk met zeer laag toerental draaien.


Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gewe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 12
Berichten: 112
Lid geworden op: 11 dec 2011 14:58
Actief als: particulier

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door gewe »

Hoe verklaar je dan dat bij de tweede poging de motor binnen 1 à 2 seconden normaal start? Na een mislukte poging zal de accucapaciteit toch eerder lager geworden zijn.
En dat dit verschijnsel af en toe optreedt? Op één dag in vier ritten twee keer wel, twee keer niet, bij onveranderde weersomstandigheden (temperatuur).
Groeten,

George

Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V LPG 03-2007 (v/h Renault Grand Scénic 1.6 16V LPG Business Line 11-2008)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renault47
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 527
Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
Actief als: particulier

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door Renault47 »

startmotor demonteren. Deze is versleten of de spiebaan waarover het tandwiel naar buiten moet is vuil of beschadigd. Heb dit zelf ook meegemaakt, de ene keer wel de andere keer niet starten met zoemend geluid. Bij twijfel vervangen door nieuw of ruil exemplaar.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, nu Captur limited 0.9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
gewe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 12
Berichten: 112
Lid geworden op: 11 dec 2011 14:58
Actief als: particulier

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door gewe »

Bij de jaarlijkse onderhoudsbeurt is de startmotor vervangen. Er was iets kapot waardoor de spoel niet voldoende kracht had om het tandwiel ver genoeg richting motor te bewegen.
Groeten,

George

Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V LPG 03-2007 (v/h Renault Grand Scénic 1.6 16V LPG Business Line 11-2008)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 527
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: Auto start soms pas bij tweede poging

Bericht door maestro12 »

Zoals ik al schreef dus.
Mooi dat er een oorzaak gevonden is.
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht